Creșterea prețurilor la energie și gaz direct impactează costurile de funcționare ale clădirilor și facilităților companiei. Acest departament este responsabil cu găsirea soluțiilor pentru reducerea consumului și optimizarea cheltuielilor cu utilitățile.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament se ocupă de clădirile și terenurile companiei și trebuie să știe la ce primărie să plătească impozitele, mai ales când există o neînțelegere între două primării despre unde se află exact proprietatea.
În anumite situații, unei firme i se poate solicita să plătească impozit pe clădire și teren în două localități diferite, caz în care există unele reguli procedurale de urmat. În acest context, prezentăm o speță în care s-a soluționat pe cale amiabilă un asemenea conflict de competență între două unități administrativ-teritoriale, cu privire la impozitarea acelorași bunuri imobile deținute de o firmă. Citește articolul
Acest departament gestionează mașinile companiei și parcările. Trebuie să știe cine poate cere date despre șoferi și ce reguli noi se aplică pentru parcare, pentru a organiza eficient activitatea și a evita sancțiunile.
Codul rutier a fost modificat recent, astfel încât și polițiștii locali să poată aplica un nou tip amendă în legătură cu legislația rutieră, mai exact, în cazul în care proprietarii de mașini nu oferă detalii în legătură cu șoferii acestora, atunci când le împrumută. Totuși, modificările recente nu înseamnă că polițiștii vor putea aplica amenzi șoferilor pentru toate abaterile de la legislația rutieră, ci doar în cazul celor din domeniul circulației pe drumurile publice, ce sunt stabilite de legea poliției locale, printre care cele legate de oprirea, staționarea sau parcarea neregulamentară a mașinilor. Citește articolul
Este interesat de noua obligație de înregistrare a contractelor de închiriere la ANAF, mai ales dacă firma închiriază spații de birouri sau alte proprietăți, pentru a se asigura că aceste procese administrative sunt gestionate corect.
Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante noutăți legislative publicate în Monitorul Oficial în perioada 5 - 11 decembrie 2022. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică, iar explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile, care vă trimit la articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul
Dacă firma are automate comerciale sau flote de mașini, acest departament trebuie să fie la curent cu termenul pentru casele de marcat și cu noul nivel al amenzilor de circulație.
Ordonanța de urgență care cuprinde mai multe măsuri fiscal-financiare majore a fost publicată vineri în Monitorul Oficial. Aceasta se referă, printre altele, la majorarea salariului minim diferențiat în construcții, „înghețarea” punctului-amendă pentru contravenții rutiere, anumite facilități fiscale, creșterea pensiilor, inclusiv a celor militare, și acordarea unor ajutoare pentru persoanele cu venituri mici. Citește articolul
Este interesat de cum afectează TVA-ul tranzacțiile imobiliare ale companiei (de exemplu, achiziții sau vânzări de proprietăți) și de alte aspecte administrative legate de relația cu autoritățile, cum ar fi ANAF.
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a pregătit pentru ultima lună a anului webinarii în care va oferi contribuabililor detalii despre impozitarea dividendelor, a veniturilor din închirieri, dar va explica și tratamentul fiscal privind veniturile obținute din postările de pe rețelele de socializare și aplicarea taxei pe valoarea adăugată (TVA) în privința operațiunilor imobiliare. Citește articolul
Pentru a evalua impactul noilor reguli și posibilelor taxe asupra costurilor și strategiilor de gestionare a energiei în clădirile și proprietățile companiei.
În anumite condiții, prosumatorilor de energie electrică din surse regenerabile, adică inclusiv celor ce au panouri fotovoltaice, li se vor putea impune anumite taxe și tarife, potrivit unei ordonanțe adoptate de Guvern în ultima zi lucrătoare din luna noiembrie, chiar înainte de intrarea în minivacanța de Ziua Națională, și oficializată marți. Taxa, numită, în mod neoficial, “taxa pe soare”, este deja contestată, principala critică fiind că, prin introducerea ei, se descurajează producerea de energie “verde”. Citește articolul
Acest departament gestionează consumul de energie al clădirilor companiei și ar fi interesat de modalități de a reduce costurile prin producția proprie de energie și de condițiile de compensare, pentru a optimiza operațiunile și eficiența energetică a facilităților.
Parlamentarii vor să impulsioneze, printr-un proiect legislativ aflat în dezbaterea senatorilor, producția de energie electrică din surse regenerabile, astfel că propun ca prosumatorii să beneficieze de compensarea cantitativă stabilită de legislație pentru punctele de consum de la toate proprietăţile acestora, nu doar acolo unde se află instalaţia de producere, ca acum. Citește articolul
Informațiile sunt direct relevante pentru companiile din domeniul imobiliar (agenți și dezvoltatori) care au obligații specifice de declarare, și pentru gestionarea generală a documentelor și declarațiilor administrative ale firmei.
Nici anul 2022 n-a fost sărac în noutăți referitoare la regulile de prevenire a spălării banilor pe care trebuie să le respecte companiile. Astfel, printre altele, avem schimbări legate de controalele autorităților, activitatea agenților și dezvoltatorilor imobiliari și, mai ales, depunerea declarației cu beneficiarii reali. Citește articolul
De multe ori, personalul administrativ primește și se ocupă inițial de documente oficiale, cum ar fi amenzile. Este important să știe ce informații noi trebuie să caute și cum să le gestioneze corect.
Pe procesele-verbale de constatare a contravenţiilor vor apărea, pe lângă informațiile ce se trec în prezent, respectiv cele legate de data și locul încheierii, datele de identificare ale persoanei, descrierea contravenţiei, indicarea actului normativ prin care se stabileşte şi se sancţionează aceasta și altele, și informații privind modalităţile de plată a amenzilor, numele instituției către care se plătește și numărul contului în care se poate face plata. Schimbările sunt cuprinse într-un proiect legislativ pus recent în dezbaterea senatorilor. Citește articolul