avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 627 soluții astăzi
Acasă Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

ACCES GRATUIT
Revista presei

An complicat pentru cei care vor să-și ia o casă. Cum e mai bine în criză: proprietar sau chiriaș

Articolul oferă o analiză detaliată a pieței imobiliare, inclusiv prețurile locuințelor, dobânzile și costurile chiriilor. Aceste informații sunt utile pentru deciziile companiei privind spațiile de birouri sau alte proprietăți, precum și pentru a înțelege situația angajaților în contextul pieței imobiliare.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
4 Ianuarie 2023 | 1021 | Timp de citire: 3 min.

Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Investițiile străine directe – record în 2022, cu peste 11 miliarde euro. Domeniile și explicațiile creșterii abrupte

Creșterea numărului de companii străine noi indică o potențială creștere a cererii pentru spații de birouri, hale industriale și servicii administrative.

CursDeGuvernare.ro în Știri & Revista presei
4 Ianuarie 2023 | 1105 | Timp de citire: 3 min.

Investițiile străine directe la finele lunii octombrie însumau 9,399 miliarde euro, nivel record care a depășit atât fluxul net al investițiilor directe ale nerezidenților în România raportat pentru întregul an 2021 (8,94 mld. euro) cât și valoarea record obținută înainte de declanșarea crizei economice (9,21 mld. euro în 2008), arată cele mai recente date raportate de BNR. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Calendar 2023: Ce schimbări fiscale importante sunt stabilite pentru acest an

Dacă firma deține sau gestionează automate comerciale, trebuie să se asigure că acestea sunt dotate cu case de marcat conform noilor termene, aspect ce poate cădea în sarcina departamentului administrativ.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
3 Ianuarie 2023 | 3866 | Timp de citire: 4 min.

Chiar dacă lista măsurilor fiscale stabilite pentru 2023 nu este la fel de „bogată” cum a fost cea de anul trecut, tot avem câteva repere importante de menționat, care sunt importante pentru persoanele fizice și juridice. Dincolo de chestiunile bătute în cuie, mai avem și unele indicii despre alte potențiale schimbări. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Ce măsuri fiscale majore pentru firme și PFA-uri sunt stabilite să se aplice din ianuarie

Amânarea noului sistem de impozitare a clădirilor este importantă pentru planificarea costurilor legate de proprietățile companiei. De asemenea, termenul prelungit pentru dotarea automatelor comerciale cu case de marcat este relevant pentru gestionarea echipamentelor.

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
2 Ianuarie 2023 | 36249 | Timp de citire: 3 min.

Odată cu terminarea anului 2022, imaginea fiscală de ansamblu pentru începutul anului 2023 s-a cristalizat destul de bine. Astfel, acum știm principalele măsuri fiscale stabilite oficial pentru a se aplica de la 1 ianuarie, inclusiv măsurile de completare date de autorități, prin OUG, pe ultima sută de metri. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Opt noutăți din acest an apărute în relația firmelor cu ANAF, MF și alte entități ale statului

Se ocupă de înregistrarea companiei și de alte interacțiuni administrative cu instituțiile statului, care acum se simplifică sau se mută online.

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
31 Decembrie 2022 | 1569 | Timp de citire: 3 min.

Relația firmelor și persoanelor fizice cu entitățile statului este într-o continuă schimbare, iar anul 2022 n-a dus lipsă de noutăți la acest capitol. Deși majoritatea modificărilor au legătură cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) și Ministerul Finanțelor (MF), mai sunt și unele ce au legătură cu alte entități de stat. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Declarația necesară în cazul deținerii mai multor locuri de consum, eliminată oficial, astfel încât toți consumatorii să beneficieze de preț plafonat la electricitate

Monitorizează reglementările privind utilitățile, inclusiv cele pentru consumatorii casnici, pentru a se informa despre piața energiei și eventualele implicații pentru spațiile administrate de companie sau pentru locuințele oferite angajaților.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
30 Decembrie 2022 | 7 | 17436 | Timp de citire: 3 min.

Printr-o lege apărută acum câteva zile, regulile schemei ce stabilește tarife reduse la energie au fost modificate, astfel că toți consumatorii vor beneficia, cel puțin până în 2025, de un preț plafonat la electricitate. Potrivit noilor reguli, în cazul clienților casnici ce dețin mai multe puncte de consum, plafonarea se aplica doar pentru unul dintre ele, în baza unei declarații pe propria răspundere. Astăzi, prin oficializarea unei ordonanțe, această obligație a fost eliminată, astfel încât toți cetățenii să beneficieze de tarifele plafonate, indiferent de numărul locurilor de consum. În plus, actul normativ apărut azi stabilește reguli clare privind plafonarea și pentru cei ce stau în chirie. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Atenție la expirarea procurilor pentru contul online la AFM. Pentru a nu pierde sau pentru a recupera accesul e necesară depunerea unor noi procuri în original

Acest departament se ocupă adesea cu gestionarea documentelor generale ale firmei, inclusiv a împuternicirilor, și asigură buna funcționare administrativă. Ei trebuie să știe despre reînnoirea la timp a acestor documente pentru a asigura continuitatea operațiunilor.

avocatnet.ro în Aspecte juridice
29 Decembrie 2022 | 1 | 2724 | Timp de citire: 1 min.

Mai mulți contribuabili s-au plâns recent de restricționarea accesului în aplicația eTax, iar motivul este expirarea unor procuri depuse pentru persoanele împuternicite. Ca atare, este indicată verificarea perioadelor de valabilitate (ca regulă: trei ani) și depunerea unor noi procuri (în original) cât mai curând posibil. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Noua lege a dialogului social

UPDATE Cum se aleg, mai nou, reprezentanții salariaților și care sunt noile reguli privind mandatele lor

Poate fi implicat în oferirea de spații sau alte resurse pentru ca angajații să-și poată alege reprezentanții, așa cum cere legea.

Simona Voiculescu în Resurse umane
Director Editorial, avocatnet.ro
29 Decembrie 2022 | 7079 | Timp de citire: 4 min.

Toate aspectele ce țin de alegerea și executarea mandatului reprezentanților salariaților sunt prevăzute de noua lege a dialogului social, care stabilește mai bine decât vechile prevederi cum anume își aleg angajații unei unități un reprezentant ori mai mulți, care e maximul de reprezentanți, cât poate interveni angajatorul în discuțiile dintre angajați pe această temă, dar și o incompatibilitate expresă, neprevăzută anterior de lege. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Revista presei

UE se pregătește să impună o nouă taxă pe combustibilii fosili. Care sunt costurile și cine va avea cel mai mult de suferit

Acest departament este direct impactat de creșterea costurilor cu utilitățile, încălzirea și iluminatul spațiilor, aspecte menționate în articol ca motive pentru închiderea afacerilor.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
29 Decembrie 2022 | 875 | Timp de citire: 4 min.

Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Revista presei

Anul Nou vine cu scumpiri în lanț. Pentru ce vom plăti mai mult din 2023

Scumpirile la utilități, chirii (menționate în articol) și la asigurările auto ale flotei companiei afectează direct bugetul și planificarea departamentului administrativ și de facilități.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
28 Decembrie 2022 | 1127 | Timp de citire: 3 min.

Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul