Acest departament stabilește programul de funcționare al clădirilor, organizează serviciile de securitate, curățenie și administrare generală în timpul sărbătorilor legale.
Codul muncii este actul normativ ce reglementează zilele libere acordate angajaților din țara noastră. Potrivit acestuia, sărbătorile legale din 2023 sunt în număr de 15, iar dintre acestea, anul viitor, vor pica în timpul săptămânii 12. Suplimentar, cei care lucrează la stat ar putea beneficia, în 2023, de trei zile libere în plus. Citește articolul
Acest departament este adesea responsabil de administrarea și vânzarea bunurilor companiei, cum ar fi vehiculele. Ei trebuie să cunoască exact ce documente fiscale sunt necesare (certificat de atestare fiscală sau formularul special) pentru a vinde o mașină și cum să gestioneze situațiile în care există datorii fiscale în litigiu, pentru a finaliza corect tranzacția.
Expunem în acest articol o speță ce constă într-o serie de precizări privind eliberarea certificatului de atestare fiscală în cazul unei firme care a obținut în instanță suspendarea executării unui act administrativ-fiscal. Citește articolul
Departamentul Administrativ și Facilities este interesat de avertizările meteo pentru a gestiona accesul la proprietățile companiei, a asigura siguranța angajaților și vizitatorilor (ex: prin curățarea poleiului) și a informa personalul despre eventuale dificultăți legate de deplasare sau acces la birou.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Departamentul Administrativ se ocupă de administrarea clădirilor și facilităților, și trebuie să știe care sunt zilele libere pentru a planifica programul de funcționare, securitatea și întreținerea.
Stabilirea zilelor de 6 și 7 ianuarie drept libere naționale se regăsește în două propuneri legislative care se află în prezent la Camera Deputaților, cameră decizională a Parlamentului. Deși sunt mulți care speră că în 2023 se vor bucura de încă o nouă minivacanță, adevărul este că șansele pentru ca oricare dintre aceste propuneri să intre în vigoare până atunci sunt extrem de reduse. Citește articolul
Acest departament se ocupă de gestionarea proprietăților firmei (clădiri, terenuri, mijloace de transport). Articolul explică exact când și de ce este nevoie de certificatul fiscal la vânzarea acestor bunuri sau la efectuarea cadastrului, informații vitale pentru operațiunile lor zilnice.
Ne propunem, prin prezentul articol, să facem o prezentare lapidară a unor aspecte teoretice și practice privind emiterea certificatelor de atestare fiscală de către organele fiscale locale și utilizarea acestora, în diferite scopuri, de către firme. Citește articolul
Informațiile despre transportul public sunt utile pentru gestionarea accesului angajaților sau a vizitatorilor la sediul companiei, mai ales în perioadele de sărbători.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Datele despre prețurile terenurilor arabile sunt cruciale pentru managerii de proprietăți și facilități, ajutându-i în deciziile de achiziție, vânzare sau evaluare a terenurilor și clădirilor companiei.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Este important pentru a înțelege cum se calculează taxele locale pentru clădiri și când intră în vigoare noile reguli, ajutând la planificarea costurilor de întreținere a proprietăților companiei.
Legea de aprobare a OG 16/2022, care conține câteva modificări fiscale importante pentru companii, a fost oficializată marți, după ce sesizările de neconstituționalitate la adresa acesteia au fost respinse acum câteva zile. Prin urmare, modificările așteptate de mediul de afaceri intervin înainte de 1 ianuarie 2023. În lipsa ajustărilor din lege, regulile stabilite de ordonanță pentru 1 ianuarie s-ar fi aplicat exact așa cum le-a dat Guvernul. Citește articolul
Departamentul se ocupă adesea de relația cu și administrarea contractelor cu diverși furnizori de servicii, inclusiv PFA-uri, și are nevoie de o imagine de ansamblu privind obligațiile fiscale generale ale acestora.
Nici anul acesta nu regăsim în legea bugetului de stat, ce a apărut luni în Monitorul Oficial, vreo bonificație pentru plata taxelor aferente veniturilor independente obținute de PFA-uri. Prin urmare, 2023 este al treilea an în care autoritățile decid să nu dea curs posibilității de a oferi o reducere la plata dărilor fiscale pentru veniturile independente. Citește articolul
Acest departament este responsabil de adaptarea spațiilor de lucru și a clădirilor pentru angajați, iar cunoașterea acestor tehnologii asistive poate ajuta la crearea unui mediu de lucru accesibil și sigur pentru persoanele cu dizabilități.
Persoanele active cu handicap pot solicita de la autorități, pentru a-și spori șansele de a găsi un loc de muncă, vouchere cu o valoare de aproape 5.000 de euro, bani pe care-i pot folosi pentru achiziționarea de tehnologii și dispozitive asistive și tehnologii de acces. Printre aceste dispozitive asistive se numără protezele de braț sau antebraț, mâinile sau degetele protetice, dar și scaunele cu roți acționate electric. Citește articolul