avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 608 soluții astăzi
Acasă Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

ACCES GRATUIT

(P) Ce am învățat în 2022 – din perspectiva fabricii de scaune Antares Romania SRL

Deoarece acest departament se ocupă cu amenajarea spațiilor de birouri și asigurarea mobilierului adecvat care să ofere confort și sănătate angajaților, inclusiv soluții pentru biroul de acasă.

Advertorial în Știri & Revista presei
9 Ianuarie 2023 | 1662 | Timp de citire: 3 min.

Anul 2022 ne-a învățat câteva lecții valoroase. Aici, la Antares Romania, am realizat cât de important personalul nostru este pentru succesul afacerii noastre. Ei sunt inima și sufletul companiei și sănătatea și binele lor sunt prioritățile noastre principale. Știm că atunci când angajații noștri sunt fericiți și sănătoși, sunt mai productivi, implicați și mai motivați. De aceea crearea unui mediu de muncă sănătos și confortabil este o prioritate pentru noi. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Notarii scapă de raportarea la ANAF a tranzacțiilor imobiliare sub 450.000 lei

Dacă firma deține sau tranzacționează proprietăți, acest departament trebuie să cunoască modul în care aceste tranzacții sunt impozitate și raportate, pentru o gestionare corectă a activelor imobiliare ale companiei.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
9 Ianuarie 2023 | 1 | 12692 | Timp de citire: 1 min.

După ce la începutul anului 2022 s-a stabilit că notarii trebuie să raporteze la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) tranzacțiile imobiliare ce erau sub plafonul neimpozabil de 450.000 de lei, această obligație a dispărut de la 1 ianuarie 2023, odată cu respectivul plafon. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Disparitățile teritoriale se adâncesc, Bucureștiul e ”altă țară”. Cinci indicatori de luat în calcul pentru politici publice

Datele regionale despre PIB, investiții și ocupare sunt importante pentru deciziile legate de achiziția sau închirierea de proprietăți, extinderea spațiilor și managementul costurilor operaționale în funcție de locație.

CursDeGuvernare.ro în Știri & Revista presei
9 Ianuarie 2023 | 979 | Timp de citire: 3 min.

Direcția Politici și Strategie din Ministerul Dezvoltării a realizat un nou studiu privind disparitățile teritoriale, în fapt o actualizare cu cele mai recente date definitive (2020 sau 2019) ale INS și date BNR. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Revista presei

ASF: Fondurile de pensii private au ajuns la active de peste 95 miliarde de lei

Departamentul este responsabil cu gestionarea parcului auto al companiei și poate fi interesat de informații privind achiziționarea de vehicule la licitații sau de procesele de vânzare a bunurilor.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
9 Ianuarie 2023 | 1082 | Timp de citire: 3 min.

Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce noi reguli se aplică în acest an în legătură cu conducătorii auto și circulația rutieră

Pentru a gestiona eficient flota auto a companiei, inclusiv aspecte legate de parcare, ridicări de mașini, plata amenzilor și monitorizarea valabilității rovinietei, asigurând buna funcționare administrativă.

Dragoș Niculescu în Ghid auto
Redactor coordonator, avocatnet.ro
6 Ianuarie 2023 | 7044 | Timp de citire: 3 min.

Pe lângă regulile din mai multe domenii, și legislația ce vizează circulația rutieră și conducătorii de vehicule a suferit o serie de modificări în ultima perioadă. Astfel, în acest an, printre altele, amenzile rămân la nivelul din 2022, șoferii își vor putea accesa online istoricul sancțiunilor rutiere, iar, în anumite condiții, cei interesați vor putea deveni șoferi profesioniști mai devreme. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Alertă epidemiologică din cauza gripei: Ce se recomandă să facă angajatorii în această situație

Acest departament se ocupă de gestionarea spațiilor și resurselor companiei. Ei trebuie să se asigure că birourile sunt aerisite, că există condiții pentru evitarea aglomerărilor și că, dacă este necesar, sunt disponibile măști sau alte materiale de protecție, conform recomandărilor Ministerului Sănătății.

avocatnet.ro în Relații de muncă & Asigurări sociale
6 Ianuarie 2023 | 3060 | Timp de citire: 2 min.

Ținând cont de creșterea numărului de cazuri de îmbolnăvire prin gripă din ultima perioadă peste media ultimelor cinci sezoane, autoritățile sanitare au instituit joi stare de alertă epidemiologică determinată de gripă. De aceea, Ministerul Sănătății a publicat o serie de recomandări destinate angajatorilor, administratorilor de școli și populației, în general, pentru prevenirea și limitarea îmbolnăvirilor cu gripă și alte infecții virale respiratorii. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Asigurarea auto obligatorie: Ce noutăți privind RCA-ul se aplică în 2023

Acest departament gestionează adesea parcul auto al companiei. Informațiile despre asigurările RCA, procedurile de accident și formularele electronice de constatare amiabilă sunt relevante pentru administrarea corectă a vehiculelor și a documentelor aferente.

Dragoș Niculescu în Ghid auto
Redactor coordonator, avocatnet.ro
6 Ianuarie 2023 | 3 | 9399 | Timp de citire: 2 min.

Prevederile legislației naționale privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) au fost modificate în ultima vreme, cele mai importante noutăți apărute în legătură cu asigurarea auto obligatorie fiind posibilitatea de a completa constatarea amiabilă de accident și în format electronic, nu numai în formă tipărită, și eliminarea posibilității de a încheia o poliță RCA valabilă doar pe teritoriul țării noastre. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Impozite locale 2023: Ce ar trebui să știe firmele despre impozitul pe clădiri

Acest departament gestionează proprietățile firmei și trebuie să înțeleagă cum se impozitează clădirile, ce evaluări sunt necesare și care sunt termenele, pentru a administra eficient aceste active.

Orlando Surugiu-Pânzaru în Contabil și fiscal
Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal,
6 Ianuarie 2023 | 6013 | Timp de citire: 3 min.

Am reunit în acest articol o serie de aspecte fiscale importante privind modalitatea de stabilire a impozitului pe clădirile aflate în proprietatea companiilor la data de 31 decembrie 2022, care trebuie achitat în 2023 la autoritățile locale. Ne referim, în continuare, la cotele de impozit, termenele de plată, bonificația acordată și nu numai. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce trebuie să știi dacă obții venituri din chirii anul acesta și care e termenul de înregistrare a contractelor la Fisc

Este important pentru acest departament să înțeleagă obligațiile de înregistrare a contractelor de închiriere (fie că este vorba de spații închiriate de companie, fie de proprietăți pe care compania le închiriază altora) și cum acestea afectează administrarea imobilelor.

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Director Editorial, avocatnet.ro
4 Ianuarie 2023 | 4 | 23847 | Timp de citire: 3 min.

Fiscalizarea veniturilor din chirii, adică declararea și plata impozitului pe aceste venituri nu a fost niciodată o opțiune pentru persoanele fizice, ci o obligație. Astfel, oricât de mici sau de mari ar fi veniturile obținute de închirierea unui spațiu proprietate personală, ele trebuie impozitate. Ce a fost opțională, preț de câțiva ani, a fost înregistrarea contractelor la Fisc. De anul acesta însă - și până la final de martie, pentru cele în derulare - toate contractele de închiriere pe termen lung încheiate de persoanele fizice trebuie înregistrate la Fisc. Pentru veniturile obținute anul trecut, termenul-limită de plată a impozitului este 25 mai, iar pentru veniturile acestui an trebuie știut că impozitarea s-a schimbat și va fi, în toate cazurile, mai oneroasă ca până acum. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum se poate radia, din evidența fiscală, o mașină pe care compania n-o mai deține

Pentru acest departament, informația este utilă deoarece gestionarea parcului auto și a bunurilor companiei (inclusiv procedurile de scoatere din evidență a vehiculelor pierdute) face parte din responsabilitățile administrative. Articolul oferă claritate asupra documentelor și condițiilor necesare pentru a finaliza administrativ o astfel de operațiune.

Orlando Surugiu-Pânzaru în Contabil și fiscal
Funcționar public cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal,
4 Ianuarie 2023 | 1 | 6490 | Timp de citire: 4 min.

Prezentăm astăzi informații privind posibilitatea radierii unui mijloc de transport deținut de o firmă, din evidența fiscală a unui organ fiscal local, în baza unei declarații pe proprie răspundere din care să reiasă că acel mijloc de transport nu mai există. Acest lucru se poate face, în esență, dacă firma plătește datoriile fiscale aferente acelei mașini (impozitul local). Citește articolul