Acest departament se ocupă de gestionarea bunurilor companiei, inclusiv a parcului auto, și poate folosi programul Rabla pentru a moderniza flota de vehicule într-un mod avantajos pentru firmă.
În perioada 2025-2030, programul Rabla va avea un ghid unic, respectiv nu va mai avea două componente - Rabla Clasic și Rabla Plus - ca până acum, potrivit unui ordin al Ministerului Mediului publicat joi în Monitorul Oficial. Alte schimbări stabilite prin noul ghid al programului Rabla sunt interdicția de a finanța achiziția de autovehicule cu motoare diesel și interdicția de înstrăinare a celor cumpărate cu bani de la stat timp de un an și jumătate. În plus, valoarea ecotichetului pentru mașinile electrice este de aproape 7.500 de euro. Citește articolul
Pentru că acest departament gestionează operațiunile și facilitățile fizice ale companiei (hoteluri, restaurante, magazine, birouri, centre medicale), unde este folosită muzica ambientală, fiind direct responsabil de plata acestor costuri și de asigurarea conformității în spațiile respective.
Firmele sau persoanele fizice autorizate care folosesc muzică ambientală în cadrul activităților comerciale desfășurate trebuie să dețină o licență în acest sens și să plătească lunar anumite remunerații cuvenite autorilor sau interpreților acesteia. Remunerațiile pentru muzica ambientală se vor majora din luna mai, odată cu intrarea în vigoare a unei decizii recente a Oficiului Român pentru Drepturile de Autor (ORDA). Citește articolul
Oferă context despre piața imobiliară și programele de locuințe, utile pentru departamentul care se ocupă de gestionarea proprietăților sau de sprijin administrativ pentru angajați.
Programul Noua Casă 2025 a devenit operațional, după cum a anunțat Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii (FNGCIMM) chiar în această dimineață. Plafonul garanțiilor ce pot fi emise în acest an în cadrul programului Noua Casă, prin care cei interesați pot lua credite garantate de stat pentru cumpărarea unei locuințe noi, a fost stabilit recent la 500 de milioane de lei, adică jumătate din valoarea de anul trecut. Citește articolul
Se ocupă de aspectele legate de spațiile fizice, inclusiv lucrările de construcții și instalații eligibile, și de asigurarea dreptului de folosință sau proprietate pentru locul de implementare a proiectului.
Microîntreprinderile din șase județe ale țării vor putea accesa, începând cu luna iulie a acestui an, ajutoare financiare nerambursabile cuprinse între 50.000 de euro și 300.000 de euro, prin intermediul Programului pentru Tranziție Justă. Antreprenorii trebuie să asigure, din fonduri proprii, o cofinanțare de cel puțin 10% din valoarea eligibilă a investiției și să creeze cel puțin un nou loc de muncă în urma implememntării proiectului. Citește articolul
Pentru că acest departament se ocupă direct de administrarea, întreținerea și siguranța clădirilor companiei, inclusiv de evaluarea riscului seismic al acestora.
Gestionarea riscului seismic în marile centre urbane din România este un proces aflat în derulare, reglementat prin Legea 212/2022. Cum răspund primăriile acestei provocări vom afla în cadrul următoarei analize comparative, realizate pe baza informațiilor oficiale obținute. În cele ce urmează, vei vedea modul în care administrațiile din Cluj-Napoca, Constanța, București, Timișoara și Craiova derulează evaluarea vizuală rapidă a clădirilor, ce dificultăți întâmpină și cum prioritizează imobilele pentru consolidare. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe că sediul, depozitele sau terenurile companiei pot fi folosite de stat în situații de urgență. Ei trebuie să înțeleagă ce înseamnă acest lucru pentru administrarea proprietăților.
În condițiile în care lista cu prețurile principalelor bunuri consumptibile rechiziționabile necesare estimării fondurilor folosite la plata despăgubirilor acestora, valabile în anul 2025, a fost oficializată recent, astăzi trecem în revistă principalele prevederi legate de această măsură specială, prin care, în anumite situații, autoritățile publice poate obliga firmele, instituțiile publice, dar și persoane fizice să cedeze, temporar sau permanent, diverse bunuri pe care le dețin. Pentru bunurile rechiziționate, proprietarii sunt îndreptățiți să primească despăgubiri. Citește articolul
Acest departament gestionează flota de vehicule a companiei și este responsabil pentru asigurarea stării tehnice bune a acestora, pentru a evita problemele legale și operaționale.
Circulația pe drumurile publice implică inclusiv responsabilitatea șoferului în ceea ce privește starea tehnică a autovehiculului. În România, controalele tehnice în trafic efectuate în colaborare de către Poliția Rutieră și Registrul Auto Român (RAR) arată că mulți români nu ezită să conducă mașini care prezintă deficiențe tehnice majore sau periculoase. Cele două instituții menționate au răspuns solicitării noastre de a oferi informații despre procedura de constatare a deficiențelor tehnice în trafic, care sunt motivele pentru reținerea certificatului de înmatriculare și care sunt pașii necesari pentru recuperarea acestui document. Citește articolul
Departamentul administrativ este responsabil cu gestionarea programului de funcționare al companiei, inclusiv închiderea birourilor sau modificarea orarului în timpul sărbătorilor. Cunoașterea datei exacte a Paștelui este esențială pentru organizarea spațiilor, utilităților și a serviciilor de suport în perioada respectivă.
După cum se știe, Paștele nu se sărbătorește în aceeași zi în fiecare an, iar această sărbătoare este celebrată, de cele mai multe ori, în date diferite pentru creștinii ortodocși și cei catolici. Anul acesta însă, Paștele ortodox coincide cu cel catolic. Citește articolul
Se ocupă de identificarea, amenajarea și gestionarea locațiilor și facilităților necesare pentru extinderea punctelor de colectare, inclusiv în mediul rural.
Un proiect de hotărâre de Guvern, pus recent în dezbatere publică pe site-ul ministerului Mediului, stabilește direcția de dezvoltare aferentă următorilor patru ani pentru Sistemul de garanție - returnare (SGR). Obiectivele propuse în document sunt legate de extinderea și mărirea rețelei de colectare, eficientizarea costurilor logistice și operaționale, îmbunătățirea experienței utilizatorilor și extinderea punctelor de colectare în mediul rural. Citește articolul
Informațiile despre investițiile în infrastructură, cum ar fi automatele de colectare a ambalajelor, panourile solare și stațiile de încărcare, sunt importante pentru cei care se ocupă de clădiri și proprietăți.
Pentru Kaufland România, sustenabilitatea nu este un obiectiv de bifat pe hârtie, ci o componentă integrată în toate operațiunile companiei, de la modul în care sunt construite magazinele, până la relațiile cu furnizorii și proiectele din comunitate. Este parte dintr-o strategie pe termen lung, care susține atât performanța economică, cât și dezvoltarea socială. Statutul de Consumer & Business Superbrand, obținut în Programul Superbrands 2024-2025, confirmă angajamentele asumate față de clienți, parteneri și întreaga economie românească.
Citește articolul