Acest departament se ocupă de clădirile și proprietățile companiei. Articolul este relevant pentru a înțelege cum sunt taxate construcțiile și ce obligații există în legătură cu ele, mai ales în cazul contractelor de închiriere sau administrare.
Impozitul pe construcții (supranumit taxa pe stâlp) a fost reactivat, începând cu anul 2025, prin OUG 156/2024. În acest context, reunim în sinteza de astăzi principalele aspecte pe care contribuabilii persoane juridice ar trebui să le știe, din moment ce se apropie termenele pentru declarare și plată. Citește articolul
Articolul menționează aplicabilitatea inteligenței artificiale în administrație și propune cursuri pentru funcționari, sugerând modalități prin care AI poate îmbunătăți eficiența și procesele administrative generale.
Dacă tot e vremea priorităților, îmi permit să vin și eu cu o sugestie. Cred că, sus, printre primele lucruri de gândit pe termen scurt, ar fi și o strategie practică, aplicabilă imediat, prin care forța de muncă și mediul economic din România să fie pregătite pentru evoluția AI din această perioadă. Cu rezultate în 6 luni, nu în 6 ani. Citește articolul
Departamentul care se ocupă de administrarea parcului auto al companiei trebuie să cunoască regulile programului Rabla, cum ar fi obligația de a păstra autocolantul sau restricțiile de vânzare, pentru a asigura conformitatea mașinilor din flotă.
Cei ce vor să-și cumpere mașină nouă prin programul Rabla trebuie să îndeplinească o serie de condiții pentru a putea cere sprijinul de la stat, însă au o serie de obligații și după ce obțin finanțarea, respectiv în perioada de monitorizare a acesteia. Potrivit noului ghid al programului Rabla, cei ce obțin ajutor de la stat pentru cumpărarea unei mașini noi riscă returnarea banilor primiți ca sprijin dacă nu respectă obligațiile pe care le au în perioada de monitorizare. Citește articolul
Acest departament se ocupă de gestionarea clădirilor și spațiilor companiei, inclusiv de instalarea, întreținerea și buna funcționare a echipamentelor de supraveghere fizică.
O ordonanță intrată în vigoare în vara anului trecut permite unităților de învățământ preuniversitar să instaleze sisteme de supraveghere audio-video, în anumite condiții. Școlile care iau în calcul o astfel de măsură au obligația de a elabora o procedură internă detaliată, care să reflecte atât drepturile și responsabilitățile elevilor, părinților și angajaților, cât și cerințele impuse de legislația privind protecția datelor cu caracter personal. Această procedură trebuie să fie transparentă și ușor accesibilă tuturor celor vizați. Citește articolul
Acest departament se ocupă de partea practică a instalării camerelor, de locul în care sunt amplasate în cadrul clădirilor companiei și de întreținerea sistemelor de supraveghere.
O ordonanță intrată în vigoare în vara anului trecut permite unităților de învățământ preuniversitar să instaleze sisteme de supraveghere audio-video, în condițiile în care există un risc crescut de violență documentat. Deși măsura nu este obligatorie, odată implementată, implică prelucrarea de date cu caracter personal și atrage obligații clare din partea școlilor. De la spațiile unde pot fi montate camerele, la cine are acces la înregistrări și în ce condiții pot fi păstrate datele, actul normativ oferă un cadru detaliat menit să protejeze drepturile elevilor și să asigure respectarea regulilor privind protecția datelor. Citește articolul
Articolul menționează direct problema autorizațiilor de funcționare și diferențele de tratament între locații de dimensiuni diferite. Aceasta afectează direct modul în care sunt gestionate spațiile, permisele și costurile administrative ale firmei.
Beneficiar al unui entuziasm postpandemic rezultat din dorința oamenilor de a ieși din casă și de a se distra, domeniul HoReCa a cunoscut o serioasă creștere în perioada 2022 - 2023. Datele furnizate de Institutul Național de Statistică indică, începând cu anul trecut, o temperare a acestei tendințe. Despre cum se resimte această schimbare în industrie, care sunt principalele provocări legislative și fiscale cu care se confruntă operatorii din domeniu, ce modificări legislative ar fi necesare pentru a sprijini dezvoltarea sectorului și cum se adaptează antreprenorii din HoReCa la contextul actual am discutat cu Radu Savopol, Președintele Organizației Patronale a Hotelurilor și Restaurantelor din România (HORA) și Cofondatorul „5 to go”. Citește articolul
Acest departament se ocupă de proprietățile și clădirile firmei și trebuie să știe cum sunt impozitate acestea, pentru a putea furniza informațiile necesare și a înțelege costurile asociate cu deținerea sau administrarea clădirilor.
Noua formă a impozitului pe construcțiile speciale, ce este cunoscut în spațiul public drept taxa pe stâlp, vine cu reguli speciale pentru firmele care folosesc un an fiscal diferit de cel calendaristic. Iată ce trebuie știut. Citește articolul
Compania a investit în extinderea și modernizarea magazinelor, ceea ce implică managementul spațiilor și al facilităților.
Farmec, cel mai longeviv producător de cosmetice din România, a fost desemnat Business Superbrand în programul 2024-2025, o distincție care confirmă poziția sa de top în rândul brandurilor din economia românească. Citește articolul
Este responsabil cu gestionarea deșeurilor și a facilităților la nivel intern, asigurându-se că operațiunile companiei respectă noile cerințe legale privind mediul, cum ar fi depozitarea sau eliminarea deșeurilor.
Printr-o lege apărută luni, regulile sancționării impactului poluării asupra mediului ori asupra vieții se modifică de joi, astfel încât și modificarea calității aerului să fie luată în calcul la aplicarea pedepselor. În plus, după cum stabilește un proiect legislativ ce e în așteptarea votului decisiv al deputaților, operatorii depozitelor de deșeuri vor fi obligați să măsoare permanent poluanții din aer, datele colectate fiind puse în timp real la dispoziția publicului și a agenţiei judeţene pentru protecţia mediului. Citește articolul
Articolul detaliază activitatea principală a companiei, care este dezvoltarea de proprietăți imobiliare (locuințe, birouri, magazine), și cum contribuie la construirea și îmbunătățirea orașelor.
Dezvoltarea Bucureștiului modern este cu siguranță influențată de viziuni imobiliare de excepție. Clădiri multifuncționale cu spații de locuit moderne, birouri ultra-certificate și tehnologizate și facilități comerciale și de agrement de ultimă oră au redefinit viața urbană recentă a Capitalei. Un nume care a devenit deja sinonim cu calitatea din spatele unor astfel de proiecte emblematice este One United Properties. Iar acest nume reprezintă mai mult decât un simplu dezvoltator comercial sau imobiliar: este creatorul unor comunități durabile, care modelează un stil de viață mai bun. Citește articolul