Departamentul se ocupă de administrarea proprietăților și spațiilor companiei. Chiar dacă articolul se referă mai mult la persoane fizice, modificările fiscale privind bunurile imobiliare pot influența deciziile de achiziție, vânzare sau deținere de proprietăți ale companiei pe termen lung și pot oferi o perspectivă asupra tendințelor în piața imobiliară.
Vânzarea imobilelor ar putea fi scutită de impozitare dacă cei ce le înstrăinează sunt moştenitorii legali ai unei persoane sau soții care au divorțat și au făcut partajul, potrivit unui proiect legislativ pus recent în dezbaterea senatorilor. Citește articolul
Departamentul administrativ gestionează flota auto a companiei și este responsabil cu informarea șoferilor și asigurarea respectării regulilor de circulație pentru o bună desfășurare a activităților.
Recent, a fost înregistrată la Senat o propunere legislativă prin care se prevede ca „regula fermoarului”, ce înseamnă, de fapt, intrarea alternativă pe o bandă a mașinilor în cazul îngustării drumului, să devină o normă obligatorie de circulație, nu doar o practică de conducere defensivă. Propunerea prevede, de asemenea, ca nerespectarea acestei reguli să fie sancționată cu amenzi de peste 600 de lei.
Citește articolulAcest departament este adesea responsabil de administrarea și întreținerea parcului auto al companiei. Ei trebuie să se asigure că toate actele vehiculelor sunt corecte și actualizate după orice modificare, pentru a evita problemele legale și amenzile.
În cazul în care unele dintre datele ce apar în Cartea de Identitate a Vehiculului (CIV) se modifică, indiferent dacă este vorba despre schimbarea culorii mașinii, înlocuirea motorului sau instalarea unui sistem GPL, proprietarul mașinii trebuie să se prezinte la Registrul Auto Român (RAR) pentru actualizarea documentului. Nerespectarea acestei obligații poate duce la amenzi de până la 1.620 de lei, iar pentru persoanele juridice, sancțiunile sunt semnificativ mai mari. Citește articolul
Acest departament este interesat de costurile legate de amenajarea spațiului, utilități sau construcții, pentru că articolul specifică ce cheltuieli din această zonă nu sunt acoperite de finanțare.
Cu mai puțin de o lună înainte de lansarea primei etape a programului Start-up Nation, viitorii antreprenori nu înțeleg pe deplin felul în care va funcționa cea de-a patra ediție a celei mai așteptate scheme de finanțare din ultimii ani. Cele mai mari confuzii sunt legate de felul în care finanțarea va funcționa: perioada în care investiția trebuie să fie realizată și obligațiile asumate de către antreprenor pe durata de monitorizare a investiției. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu instalarea, mentenanța și locația camerelor de supraveghere. Trebuie să știe exact unde și cum să le plaseze, dar și cum să semnalizeze corect prezența lor, conform cerințelor legale.
Camerele de supraveghere sunt omniprezente, de la lobby-urile hotelurilor și străzile publice, până la interiorul băncilor și al altor spații comerciale. În acest context, este important să înțelegi drepturile pe care le ai din punct de vedere al Regulamentului General privind Protecția Datelor (GDPR) atunci când ești filmat. Citește articolul
Acest departament se ocupă de gestionarea clădirilor, proprietăților și a tuturor facilităților, inclusiv de securitatea fizică a acestora, cum ar fi gardurile, iluminatul și încuietorile sigure.
Un nou regulament al serviciului interior, prin care sunt stabilite regulile generale și modul de organizare și executare a serviciului interior în obiectivele ori unitățile militare, se aplică de luna aceasta. Printre altele, regulamentul stabilește și detalii privind paza obiectivelor militare. Citește articolul
Discută despre reducerea birocrației, ceea ce simplifică interacțiunea administrativă cu statul. De asemenea, investițiile în infrastructura digitală (internet) sunt relevante pentru asigurarea utilităților de bază în locațiile companiei.
După trei luni de mandat într-unul dintre fotoliile Cabinetului actual, Bogdan-Gruia Ivan, Ministrul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului, a acceptat să răspundă la câteva întrebări ale avocatnet.ro, prin intermediul biroului de presa al instituției pe care o conduce. Bogdan-Gruia Ivan este al 33-lea ministru care ocupă acest portofoliu, începând cu 1990. Citește articolul
Acest departament se ocupă de actele oficiale și de legătura cu autoritățile, iar actualizarea codurilor CAEN implică proceduri administrative ce trebuie gestionate corect.
Persoanele juridice și persoanele fizice au, până la urmă, un termen-limită pentru actualizarea codurilor CAEN proprii, în contextul trecerii de la versiunea a doua la versiunea a treia a CAEN, dar acesta este unul îndelungat - 18 luni. O hotărâre de Guvern în acest sens a fost oficializată recent, astfel că de-acum curge efectiv acea perioadă de tranziție. Citește articolul
Se ocupă cu găsirea și amenajarea spațiilor speciale din cadrul spitalului destinate colectării medicamentelor expirate și cu asigurarea logisticii necesare.
Spitalele din România vor fi sancționate cu amendă de la 2.000 lei la 4.000 lei pentru nerespectarea obligației de a colecta medicamentele expirate și neutilizate de la populație, potrivit unei hotărâre de guvern (HG) publicate recent în Monitorul Oficial. Citește articolul
Pentru gestionarea corectă a parcărilor companiei și a flotei de mașini, asigurându-se că regulile de staționare și utilizare a vehiculelor sunt înțelese și respectate.
Mai multe mituri legate de Codul rutier care circulă în spațiul public nu au bază în legislația momentului. De pildă, de principiu, nu este legală parcarea mașinilor pe trotuar, chiar dacă rămâne cel puțin un metru liber pentru trecerea pietonilor, iar polițiștii rutieri îi pot sancționa și pe pietoni, nu doar pe șoferi. Citește articolul