Acest departament se ocupă de gestionarea spațiilor și a clădirilor și va fi direct implicat în instalarea fizică și menținerea în stare de funcționare a sistemelor de supraveghere video în locațiile vizate.
Un proiect de lege adoptat recent de Senat prevede obligativitatea instalării și menținerii în stare de funcționare a camerelor de supraveghere video în toate serviciile rezidențiale pentru copii, exclusiv în spațiile comune, cu excepția cazurilor speciale. Furnizorii vor avea, de asemenea, obligația de a informa vizibil beneficiarii despre supraveghere, de a respecta normele GDPR, de a desemna un responsabil cu protecția datelor și de a păstra înregistrările maximum 30 de zile. Proiectul urmează să fie dezbătut în Camera Deputaților, for decizional. Citește articolul
Pentru a fi la curent cu noile reglementări legale care influențează achiziția sau dezvoltarea de proprietăți imobiliare de către companie.
O propunere adoptată luni la Senat va interzice dezvoltatorilor să solicite un avans prea mare din prețul total al imobilului, urmând să fie limitat în funcție de stadiul construcţiei. Se stabilește, totodată, că avansurile trebuie să fie depuse într-un cont special dedicat și că nu pot fi cheltuite de dezvoltatori decât în scopul "dezvoltării imobiliare". Citește articolul
Pentru că ei gestionează clădirile și facilitățile companiei și trebuie să știe dacă există azbest în ele înainte de a face lucrări de reparații, întreținere sau demolări și cum să acționeze în astfel de situații pentru a respecta legea.
Recent, Ministerul Muncii a pus în dezbatere publică un proiect de hotărâre care va aduce modificări normei care reglementează protecția sănătății și securității lucrătorilor față de riscurile expunerii la azbest. Propunerea vine în contextul transpunerii în legislația autohtonă a unei directive europene care modifică valorile-limită de expunere profesională, făcându-le mai stricte. Deși interzis în UE din 2007, azbestul este încă prezent în construcțiile realizate înainte de acest an. Citește articolul
Ajută la găsirea de profesioniști precum arhitecți, evaluatori autorizați, verificatori de proiecte sau auditori energetici, esențiali pentru proiectele de construcții, renovări sau administrarea proprietăților.
Persoanele aflate în căutarea unui avocat, notar, contabil sau alt specialist autorizat, dar care nu știu exact cui să se adreseze, pot obține rapid informațiile necesare online. Datele de contact ale acestor profesioniști sunt disponibile în registrele publice gestionate de organizațiile profesionale din care fac parte. Aceste registre sunt utile nu doar pentru a găsi un specialist, ci și pentru a verifica dacă acesta are dreptul legal să profeseze, ceea ce ajută la evitarea unor alegeri greșite sau riscante. Citește articolul
Responsabil cu proprietățile companiei, acest departament trebuie să știe exact când și cum pot fi îndepărtate sau, dimpotrivă, când este necesar acordul pentru afișarea materialelor electorale pe terenul sau clădirile firmei, pentru a respecta legea și a evita amenzi.
În data de 4 mai, românii sunt chemați la urne pentru a-și alege președintele, iar campania electorală se află în plină desfășurare, în spațiile dedicate fiind deja lipite afișe electorale. Cei ce rup, murdăresc sau scriu mesaje ori desenează pe orice fel de afiș electoral riscă amenzi de până la 2.500 de lei. Citește articolul
Poate fi interesat de siguranța angajaților și a proprietăților companiei în zonele afectate de prezența urșilor, precum și de modul în care noile reglementări influențează gestionarea facilităților.
Ministerul Mediului a pus în dezbatere publică un proiect de ordonanță de urgență ce vizează modificarea legislației care reglementează metodele de intervenție imediată pentru prevenirea și combaterea atacurilor exemplarelor de urs asupra persoanelor și bunurilor. Pe fondul înmulțirii atacurilor acestor animale, Guvernul intenționează să creeze un cadru legal care să permită eutanasierea sau împușcarea exemplarelor care pătrund în intravilanul localităților. Citește articolul
Dacă firma deține terenuri (agricole sau de altă natură), acest departament trebuie să știe despre posibilitatea de a le împăduri și de a primi sprijin financiar pentru acest lucru.
Ordonanța de urgență care modifică legislația referitoare la campania națională de împădurire și reîmpădurire, prevăzută în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), a fost recent oficializată și a intrat în vigoare începând cu 10 aprilie. Documentul majorează prima acordată celor care plantează copaci pe suprafețele de teren pe care le dețin, suma fiind majorată de la 456 euro anual pe hectar, cât era până acum, la 640 euro. Citește articolul
Articolul detaliază documentele necesare și procedura de depunere a cererilor. Acest departament se ocupă de gestionarea administrativă a actelor, de termenele limită și de relația cu autoritățile, precum și de evidența suprafețelor utilizate.
Fermierii care cultivă legume în spații protejate vor putea beneficia și în cursul acestui an de un ajutor de minimis de 1.500 de euro pentru fiecare 1.000 de metri pătrați cultivați cu legume din lista celor eligibile pentru acordarea acestui sprijin. Totodată, valoarea ajutorului maxim ce poate fi acordat unui singur solicitant va fi de 50.000 de euro pe durata ultimilor trei ani, în cazul în care au fost accesate alte programe de minimis. Citește articolul
Ghidează pașii practici pentru instalarea și conectarea sistemelor de producere a energiei la rețea, precum și gestionarea consumului, fiind esențial pentru funcționarea clădirilor și facilităților.
Persoanele care doresc să producă energie electrică din surse regenerabile pentru consum propriu și să vândă surplusul în rețea pot obține statutul de prosumator, proces explicat pas cu pas de un Ghid recent publicat de Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE). Ghidul detaliază pașii necesari pentru dobândirea acestui statut, de la racordarea la rețea și până la semnarea contractului de vânzare a energiei. De asemenea, documentul explică beneficiile fiscale pentru prosumatori, mecanismele de compensare și procedurile de facturare aplicabile. Citește articolul
Acest departament se ocupă de managementul spațiilor și facilităților companiei, inclusiv de asigurarea accesibilității și a locurilor de parcare dedicate persoanelor cu dizabilități, conform legii, pentru a evita amenzile menționate.
În cazul în care prevederile legale din domeniul protecției persoanelor cu dizabilități sau cele legate de încadrarea în grad și tip de handicap a unei persoane nu sunt respectate, autoritățile pot aplica, potrivit legislației momentului, amenzi ce ajung până la 100.000 de lei. Pentru ca sancțiunile să se poată aplica și în practică, Autoritatea Națională pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități (ANPDPD) a publicat recent formularele necesare în Monitorul Oficial. Citește articolul