Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Aceștia gestionează contractele de utilități pentru clădirile companiei și sunt interesați să compare ofertele de gaze pentru a reduce costurile operaționale, aplicând principiile de selecție a furnizorului.
Având în vedere că, de la 1 iulie, se liberalizează piața gazelor în ceea ce privește stabilirea prețului în contractele consumatorilor casnici cu furnizorii (adică statul nu va mai stabili prețul), primii au timp, până la finalul lunii iunie, să se uite și să vadă ce oferte sunt pe piață, pentru a alege dacă vor să continue cu același furnizor sau vor să încheie un contract cu un alt furnizor. Altcumva, consumatorii pasivi vor primi gaze de la actualul furnizor, dar la un preț stabilit în oferta celui din urmă (e vorba de o ofertă ce trebuie trimisă în mai sau iunie). Citește articolul
Acest departament se ocupă de gestionarea spațiilor de lucru, de igienă și de asigurarea condițiilor necesare, cum ar fi dezinfectanți, măști sau organizarea zonelor comune, conform noilor reguli de sănătate și siguranță.
După ridicarea stării de urgență, cea mai mare parte a firmelor din țara noastră își pot relua activitatea, dar cu condiția ca atât angajații, cât și angajatorii să respecte o serie de reguli, ce sunt destinate evitării îmbolnăvirii cu COVID-19. În acest sens, autoritățile au stabilit exact ce reguli trebuie să respecte angajatorii, în general, dar și cei ce desfășoară activități specifice de cazare, tratament stomatologic, transport și altele. Citește articolul
Se ocupă de gestionarea și întreținerea spațiilor (baze sportive, cantonamente), asigură condițiile de siguranță, curățenie, igienă și dotările necesare (camere de izolare, dezinfectanți) conform normelor specificate în articol.
Odată cu insituirea stării de alertă, s-au reluat sporturile individuale practicate în aer liber și activitățile sportive din cantonamente, însă cu respectarea unor reguli de prevenire a trasmiterii infecției cu coronavirus, se arată într-un ordin comun al Ministerului Tineretului și Sportului (MTS) și al Ministerului Sănătății (MS), publicat miercuri în Monitorul Oficial . Citește articolul
Acest departament este responsabil pentru gestionarea sediilor și spațiilor de lucru ale companiei. Informația despre posibilitatea de a amâna plata chiriei este direct relevantă pentru planificarea și gestionarea costurilor asociate acestor spații.
O nouă lege apărută azi în Monitorul Oficial va extinde duminică sfera persoanelor care vor putea cere amânarea plății chiriilor. Concret, cei care nu-și pot plăti chiriile vor putea să ceară Fiscului să le achite în locul lor, urmând ca datoria la Fisc să fie acoperită până la finalul anului. O măsură similară există deja de ceva timp, fiind instituită de Guvern prin ordonanță de urgență, însă mecanismul este diferit. Citește articolul
Pentru că acest departament se ocupă de utilitățile clădirilor companiei și trebuie să știe cum să reînnoiască sau să schimbe contractele de gaze în contextul noilor reguli de piață.
Consumatorii casnici de gaze trebuie să reîncheie contractele cu furnizorii până la 30 iunie 2020, în condițiile în care, începând cu 1 iulie 2020, piața gazelor, în privința furnizării către consumatorii casnici, se va liberaliza, adică prețurile nu vor mai fi reglementate de către Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE). Acestea vor fi stabilite în funcție de mecanismele pieței (în funcție de cerere și ofertă). Consumatorii care nu reîncheie contractele (fie cu același furnizor de gaze, fie cu altul) vor beneficia, în esență, de prelungirea furnizării gazelor de la actualul furnizor, la fel ca până acum (cu excepția tarifelor, care vor fi stabilite în funcție de oferta furnizorului). Citește articolul
Gestionează spațiile fizice (clădiri, birouri) și trebuie să se asigure că toate normele de distanțare, igienizare și amenajare a incintelor sunt respectate.
Din data de 15 mai 2020, țara noastră a intrat în stare de alertă și mai multe domenii și-au reluat activitățile, însă cu respectarea unui set de reguli stricte. În ceea ce privește domeniul culturii, deschiderea muzeelor și bibliotecilor a însemnat stabilirea unor reguli atât pentru angajați, cât și pentru vizitatori, se arată într-un ordin comun al Ministerului Culturii (MC) și al Ministerului Sănătății (MS), publicat săptămâna trecută în Monitorul Oficial. Citește articolul
Acest departament este responsabil de gestionarea proprietăților companiei (clădiri, spații comerciale) și, prin urmare, este direct interesat de orice oportunitate de reducere a costurilor asociate, cum ar fi impozitul pe clădiri.
Seria de măsuri fiscale implementate în contextul pandemiei de COVID-19 a fost completată, recent, prin adoptarea unei noi ordonanțe de urgență care conține, printre altele, anumite facilități de care pot beneficia proprietarii de spații în anumite condiții. Citește articolul
Acest departament se ocupă adesea de gestionarea flotei auto (înmatriculări, permise) și de alte demersuri administrative care implică interacțiunea cu instituțiile menționate, fiind direct interesat de noile proceduri și programe.
Odată cu trecerea de la starea de urgență, în care activitatea majorității instituțiilor din țara noastră a fost suspendată sau limitată, la cea de alertă, care relaxează măsurile impuse anterior, autoritățile anunță reluarea treptată a activității, prioritare fiind acum doar anumite acțiuni, în funcție de fiecare instituție în parte. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de asigurarea funcționării utilităților în sediile firmei. Este esențial să știe că furnizarea serviciilor nu va fi întreruptă, indiferent de eventuale probleme de plată, pentru a menține operațiunile.
Furnizorii de curent, gaze, apă, canalizare și salubritate nu au voie să debranșeze clienții, pe perioada stării de alertă, se arată într-o ordonanță de urgență publicată joi în Monitorul Oficial. Prin urmare, cel puțin până la jumătata lunii iunie, toți clienții vor beneficia de acordarea acestor servicii, chiar dacă sunt rău-platnici. Citește articolul
Se ocupă cu gestionarea clădirilor și a spațiilor (camere, lobby, lifturi), implementarea măsurilor de igienă (curățenie, dezinfectare mai des), asigurarea materialelor necesare (săpun, dezinfectanți) și impunerea restricțiilor de acces în anumite zone (piscine, săli de fitness) sau la lifturi.
Cei din industria hotelieră trebuie să respecte un set complex de măsuri, în perioada stării de alertă, astfel cum reiese dintr-un ordin apărut sâmbătă în Monitorul Oficial și aplicabil de la aceeași dată. Mai mult, există o interdicție de desfășurare a anumitor activități, cum e, de exemplu, funcționarea restaurantelor sau a cafenelelor din incinta hotelurilor. Citește articolul