Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Deși vizează persoane fizice, informațiile despre scutirile de impozit pe locuință și veniturile din chirii sunt relevante pentru a înțelege mai bine piața imobiliară și reglementările legate de proprietăți.
Un proiect de lege înregistrat la Parlament ar putea scuti de la plata impozitului pe venit, pe banii din chirii, pensionarii care își închiriază locuința studenților, elevilor sau persoanelor care au ieșit din sistemul de protecție specială. Această propunere legislativă are ca scop, potrivit inițiatorilor, combaterea fenomenului de izolare cu care se confruntă persoanele vârstnice, în special după ce se pensionează. Citește articolul
Dezvoltarea infrastructurii rutiere poate influența deciziile privind locația depozitelor, birourilor sau altor facilități, precum și valoarea proprietăților din zonele respective, fiind utilă pentru planificarea imobiliară și logistică a companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament, care se ocupă de gestionarea generală a birourilor și de multe proceduri administrative, trebuie să știe exact cum să pregătească și să gestioneze documentele pentru înființarea sau modificarea firmelor, mai ales când colaborează cu experți externi.
Recent, câțiva experți contabili au atras public atenția că anumite unități teritoriale ale Oficiului Național al Registrului Comerțului (ONRC) nu mai acceptă, pentru înființarea sau reorganizarea firmelor, împuternicirile simple, ci împuterniciri notariale. În acest context, redacția noastră a cerut o lămurire de la ONRC, iar răspunsul autorităților este că toate oficiile din țară ar trebui să accepte numai împuterniciri notariale (adică procuri). Citește articolul
Gestionează flota de mașini a companiei și se asigură că toate vehiculele au rovinietă valabilă pentru a funcționa fără probleme și a evita amenzi.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) atenționează că în mediul online există un portal web pentru achiziționarea rovinietei care nu este autorizat CNAIR. Este vorba despre www.rovinietaro.ro. Citește articolul
Ajută personalul administrativ să creeze documente interne, rapoarte și comunicări clare și profesionale, economisind timp și îmbunătățind eficiența generală a biroului.
Documentele ample, folosite în companii au, de obicei, un element care se întâlnește des: listele. Enumerările sau listele pot fi simple (cu un singur nivel) sau cu subliste (cu mai multe nivele). Formatarea lor este diferită de textul normal pentru a putea fi identificate și urmărite ușor. Către aceste liste se fac diverse referiri fie în cadrul aceluiași document, fie în cadrul altor documente, fie în cadrul comunicării din companie (în special e-mailuri). Citește articolul
Personalul administrativ și de facility management caută furnizori de servicii, reglementări privind spațiile de lucru sau ghiduri de mentenanță. Tehnicile de căutare îi ajută să găsească informațiile necesare pentru gestionarea eficientă a resurselor.
Pe lângă căutările cu operatori booleeni, Google permite și filtrarea rezultatelor în funcție de poziția cuvintelor căutate în pagină. Nu doar atât, dar se pot limita rezultatele doar la un anumit tip de fișier sau la un singur website. Google mai poate face și recomandări de website-uri similare cu un anumit website. Despre toate acestea vei învăța în acest articol. Citește articolul
Regulile de comportament influențează utilizarea și protejarea spațiilor școlare (ex: blocarea căilor de acces, distrugerea proprietății) și implică sarcini administrative legate de documente și comunicare.
Fie că vorbim de elevii școlilor publice sau particulare, toți copiii și adolescenții înscriși în sistemul de învățământ din România trebuie să se supună unor reguli, care dacă sunt încălcate atrag după sine o serie de sancțiuni, însă până la aplicarea acestora, procesul de evaluare trebuie să treacă de mai multe comisii. Cu toate acestea, Parlamentul este pe cale să adopte un proiect de lege prin care profesorul va avea putere de decizie asupra modalităților de sancționare privind abaterile disciplinare ale elevilor, eliminând celelalte organe de control. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu administrarea și întreținerea clădirilor și spațiilor comune. Informațiile din articol sunt cruciale pentru a înțelege cum trebuie calculate și alocate costurile de încălzire pentru spațiile comune, chiar și pentru proprietarii care au centrale proprii, asigurând o gestionare corectă a cheltuielilor și a relațiilor cu locatarii sau alți proprietari.
Proprietarii apartamentelor aflate în blocuri racordate la rețeaua de încălzire centralizată trebuie să dea bani și pentru încălzirea părților comune, chiar dacă își încălzesc locuința cu ajutorul unei centrale de apartament, după cum este stabilit într-o decizie recentă a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Citește articolul
Oferă ghidare practică pentru departamentul care administrează și gestionează contractele de utilități și servicii de comunicații pentru birou, facilitând procesele de modificare sau reziliere.
Rezilierea unui contract încheiat cu un furnizor de telefonie se poate realiza și în alte condiții decât cele prevăzute în contract, în urma unei negocieri directe între funizor și utilizator, potrivit Autorității Naționale pentru Administrarea și Reglementarea în Comunicații (ANCOM). Cei care doresc să renunțe la un contract de telefonie trebui să depună o cerere, însă trebuie să țină cont și de anumite prevederi stipulate în contractul deja semnat. Citește articolul
Ar putea fi interesat să vadă cum sunt organizate spațiile de birouri pentru antreprenori sau să găsească idei pentru propriile spații de lucru sau parteneriate.
După modelul universităților din străinătate, care-i încurajează pe studenți să pornească o afacere, și unitățile de învățământ de la noi au început să-i ajute pe cei pe care-i școlesc. Citește articolul