Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament, responsabil cu gestionarea spațiilor și facilităților, trebuie să fie informat despre regulile privind liniștea publică, mai ales dacă activitățile desfășurate în clădirile sau pe proprietățile companiei (ex: evenimente interne, lucrări de întreținere) ar putea afecta vecinii sau respectarea orelor de liniște.
Cei care tulbură liniștea vecinilor în mod repetat vor avea de achitat, din această lună, amenzi mai mari decât în prezent, potrivit unei legi care a fost oficializată spre sfârșitul anului trecut și care va intra în vigoare la sfârșitul lunii ianuarie. Amenzile pentru cei care își deranjează în mod repetat vecinii vor porni de la 2.000 de lei. Citește articolul
Finalizarea unor proiecte de infrastructură urbană, cum ar fi o magistrală de metrou, poate influența accesibilitatea sediilor companiei, valoarea proprietăților din zonă și planificarea logistică pentru personal.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Articolul menționează documente precum ordinele de deplasare și dispozițiile de plată, care sunt gestionate de departamentul administrativ pentru a organiza și înregistra corect deplasările angajaților.
Acordarea diurnei angajaților, administratorilor, managerilor unei firme se face în condițiile legii, iar respectarea plafonului legal prestabilit și a celorlalte condiții asigură neimpozitarea acestora. E important de știut care sunt documentele necesare pentru a justifica acei bani oferiți ca diurnă, dar și ce se întâmplă dacă deplasările includ zile de repaus săptămânal. Citește articolul
Pentru a menține evidența și a asigura că toate mașinile din parcul auto al companiei au înmatricularea și inspecția tehnică valabile, pentru o bună administrare a resurselor și conformitate operațională.
Cei interesați să afle care-i situația înmatriculării unei mașini, precum și motivele eventualei suspendări a înmatriculării pot face acest lucru, de câteva săptămâni, fără să mai fie nevoiți să se deplaseze la autorități, respectiv din fața calculatorului sau telefonului. În aceste condiții, prezentăm astăzi procedura detaliată prin care se poate afla online dacă o mașină este înmatriculată sau nu. Citește articolul
Acest departament gestionează flota de mașini a firmei și asigură că toate aspectele administrative, inclusiv taxele, sunt în ordine pentru a permite desfășurarea activităților fără probleme.
Vinieta Oxigen, obligatorie pentru mașinile poluante care circulă în București de la începutul acestui an, poate fi achiziționată momentan doar online, nu și prin sms sau la puncte fizice de achiziție. Vinieta trebuie cumpărată, în orice caz, înainte de a intra în oraș, iar nu ulterior și e valabilă atât cât prevede legislația locală. Citește articolul
Articolul dă sfaturi despre cum să folosești corect camerele de supraveghere și cum să gestionezi anumite date personale colectate în clădiri sau proprietăți, similar cu regulile pentru asociațiile de proprietari, aspecte relevante pentru managementul facilităților.
Deși Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) vizează, în cele mai multe situații, firmele (ele prelucrând date constant și, de multe ori, pe o scară largă), persoanele fizice nu sunt exceptate total de la regulile conținute în Regulament. Atunci când nu acționează în scop strict personal, și ele trebuie să respecte GDPR. În același timp, nu trebuie uitat că GDPR oferă o serie foarte complexă de protecții persoanelor fizice, atât în relațiile cu autoritățile (cum sunt casele de pensii, de exemplu), cât și cu alte entități, precum asociațiile de proprietari. Citește articolul
Acest departament se ocupă de administrarea clădirilor și spațiilor firmei, inclusiv de sistemele de supraveghere video. Articolul le explică regulile pe care trebuie să le respecte când folosesc camere de filmat.
Conformarea cu Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) nu este simplă. Și 2019 a demonstrat clar acest lucru. Regulamentul este atât de complex, încât pentru unii s-ar putea dovedi a fi chiar contraintuitiv. Vestea bună este că tot în 2019 a apărut o serie de clarificări ce demonstrează că, deși există nuanțe, acestea pot fi descoperite și pot fi explicate celor care trebuie să se conformeze. Citește articolul
Simplificarea obținerii cazierului fiscal, notificările la închiderea activității și condițiile pentru autorizațiile de plajă sunt aspecte administrative concrete care necesită atenție.
De la începutul anului trecut, numeroase acte normative au intrat în vigoare aducând pentru firmele din România noi obligații, dar și eliminând unele dintre ele, în relația cu statul: de la domeniul combaterii spălării banilor, al francizei, al obligațiilor de mediu și de protecția consumatorului. Iată, în mare, cele mai importante noutăți în 2019 în raport cu autoritățile centrale și locale: Citește articolul
Interesat de propunerile care vizează decontarea cheltuielilor de transport pentru angajați și de alte aspecte administrative legate de gestionarea facilităților și a personalului.
În anul 2020 intră mai multe proiecte legislative din domeniul muncii propuse în 2019, dar și rămase din 2018 care ar putea să fie adoptate și să devină obligatorii pentru angajatori. Majoritatea sunt trecute deja de o primă Cameră în Parlament, dar sunt și inițiative pe care Executivul le-a pus în dezbatere în anul trecut, însă nu au mai fost discutate. Pe scurt, despre aceste propuneri: Citește articolul
Articolul este relevant pentru gestionarea costurilor flotei auto a companiei și pentru optimizarea bugetului administrativ.
Actul normativ ce prevede renunțarea la supraacciza aplicată combustibililor vânduți în țara noastră a fost publicat de puțină vreme în Monitorul Oficial, măsura urmând să se aplice de la 1 ianuarie 2020. Citește articolul