Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament se ocupă de înregistrarea și administrarea firmei, inclusiv de depunerea actelor necesare la Registrul Comerțului, cum ar fi declarația despre cine este proprietarul real al afacerii, o cerință nouă și obligatorie.
În 2019 a intrat în vigoare o nouă lege ce vizează prevenirea spălării banilor și a finanțării terorismului. Astfel, noua legislația din domeniu aduce, printre altele, schimbări importante în ceea ce privește obligațiile de cunoaștere a clientelei pentru o serie de entități. Citește articolul
Decizia privind obținerea dreptului de proprietate asupra construcțiilor este crucială pentru gestionarea imobilelor și clădirilor companiei, asigurându-se că toate proprietățile sunt înregistrate legal și nu există riscuri juridice.
Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) a clarificat, prin deciziile date în 2019, multe aspecte importante atât pentru persoane fizice, cât și pentru firme. Spre exemplu, instanța supremă a stabilit că șoferii care se urcă la volan sub influența acoolului riscă sa ajungă la închisoare chiar dacă nu pornesc motorul mașinii sau că cei care construiesc fără autorizație de construcție nu mai pot deveni oricum proprietarii construcțiilor. În plus, s0a mai stabilit că angajatorii n-au voie să stabilească anticipat un prejudiciu printr-o clauză în contractul de muncă, iar contractele de credit încheiate online devin titluri executorii chiar dacă nu sunt semnate. Citește articolul
Articolul menționează controalele sanitare pentru saloane, care implică administrarea spațiilor și a autorizațiilor, precum și obligațiile de a gestiona ambrozia pe proprietățile companiei.
În cursul anului 2019, au existat câteva schimbări în privința controalelor pe care inspectorii de stat le fac la contribuabili. Însă, pentru a avea o imagine de ansamblu cât mai bună, ne-am uitat inclusiv la tendințele pe care le-au observat specialiștii în ultimele luni. Citește articolul
Departamentul administrativ, care gestionează proprietățile și clădirile companiei, trebuie să știe care sunt cerințele legale pentru orice lucrări de construcție, modernizare sau extindere, inclusiv pentru autorizații, branșamente la utilități și asigurarea accesului.
Subiectul autorizațiilor de construire a fost unul recurent anul acesta: de la o importantă decizie a Înaltei Curți, la modificări numeroase care au trecut de Parlament, altele puse în dezbatere și care s-ar putea oficializa anul viitor. Un lucru este cert însă: preocuparea parlamentară pentru aceste autorizații este constantă - cel mai recent proiect cu modificări a primit votul decisiv în Parlament chiar în ultimele săptămâni din an. Citește articolul
Acest departament se ocupă adesea de administrarea vehiculelor companiei și de gestionarea documentelor, inclusiv a amenzilor, așa că informațiile despre modalitățile de plată sunt utile pentru buna funcționare internă.
Șoferii ar fi trebuit, de la începutul lui 2019, să poată utiliza un cont unic pentru a plăti amenzile rutiere primite. Acest lucru nu a fost posibil, însă, din cauză că acel cont nu a fost operaționalizat. De aceea, am și trimis o solicitare Ministerului de Interne, prin care am cerut clarificarea situației. Instituția ne-a răspuns că nici la această dată acel cont nu este operațional, din cauza lipsei unor norme de punere în aplicare. Citește articolul
Punctul referitor la plafonarea amenzilor rutiere poate fi relevant pentru departamentul care gestionează flota auto a companiei sau pentru informarea generală a angajaților care utilizează vehicule în scop de serviciu.
Decizia Guvernului de a majora salariul minim brut pe țară de la 1 ianuarie 2020 va fi resimțită, în anumite privințe, și de către alte persoane decât cele plătite acum cu minimul pe economie. În esență, vorbim de remunerații majorate pentru zilieri și interni, dar și de o creștere a contribuției la sănătate pentru persoanele fără venituri. Citește articolul
Investițiile eligibile includ construirea, modernizarea sau extinderea spațiilor de producție și servicii, decizii care afectează direct infrastructura și proprietățile companiei.
Autoritățile au relansat un program de finanțare nerambursabilă destinat întreprinderilor mici și mijlocii (IMM), prin care se pot cere între 200.000 și un milion de euro. Totuși, programul este accesibil numai IMM-urilor din regiunile de dezvoltare din vest și nord-est, deoarece acolo au mai rămas bani de dat. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu obținerea și gestionarea autorizațiilor pentru proprietățile companiei și trebuie să cunoască noile proceduri de contestare a acestora și nivelul amenzilor.
La mai puțin de două luni de când se aplică măsura, deputații au votat ca prefecții să nu mai aibă posibilitatea de a anula autorizațiile de construire sau de desființare emise ilegal. După ce a primit votul decisiv în Parlament, proiectul ce conține măsura se îndreaptă acum spre promulgare. Citește articolul
Înființarea unei filiale sau sucursale în România, conform noilor reglementări, implică aspecte administrative și logistice, cum ar fi înregistrarea și funcționarea legală a acestei entități.
Chiar dacă transportul alternativ de persoane (realizat de companii precum Uber sau Yango) a fost reglementat în mai multe rânduri pe parcursul anului 2019, încă există o serie de aspecte care trebuie lămurite, în special din punct de vedere fiscal. Este vorba mai ales despre modul în care ar trebui să fie încheiate contractele cu transportatorii ori pasagerii sau cum vor fi înregistrate operațiunile de intermediere. Citește articolul
Termenul 'lucrări încheiate' se referă adesea la proiecte de construcție, renovare sau mentenanță a clădirilor și facilităților companiei. Realizarea de economii și posibilitatea de a face noi investiții în spațiile de lucru sunt de mare interes pentru acest departament.
Vremea neobişnuit de caldă pentru această perioadă înseamnă profit pentru constructori, care, spre deosebire de alţi ani, n-au mai abandonat şantierele în luna decembrie. Citește articolul