avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 739 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

ACCES PREMIUM
Retrospectivă 2019

Reminder Popririle în 2019: Ce noutăți au apărut anul acesta legat de poprirea veniturilor

Este interesat de modul în care firma primește și gestionează comunicările oficiale de la autoritățile fiscale (prin SPV), pentru a asigura o administrare corectă și la timp a informațiilor importante.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
31 Decembrie 2019 | 5044 | Timp de citire: 2 min.

În special în partea a doua a anului curent, autoritățile au operat anumite schimbări la regimul popririlor bancare. Cea mai importantă noutate este legată de majorarea limitelor datoriilor în funcție de care se decide aplicarea popririlor, dar mai trebuie amintită și pregătirea aplicației e-Popriri. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Retrospectivă 2019

Reminder Ce modificări ale cotelor de TVA am avut în 2019 și ce modificări ar putea să apară în 2020

Costurile utilităților (canalizare, energie termică) sunt gestionate de acest departament. De asemenea, modificările legate de TVA pentru locuințe sunt relevante pentru achiziții, închirieri sau gestionarea proprietăților companiei.

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
31 Decembrie 2019 | 1 | 9977 | Timp de citire: 2 min.

Anul 2019 a adus câteva schimbări notabile ce țin de cotele de TVA aplicabile la vânzarea de bunuri și servicii în România, însă, în același timp, avem și câteva posibile modificări în așteptare pentru anul 2020. În afară de cota-standard de TVA, de 19%, Codul fiscal mai prevede existența a două cote reduse - una de 9% și una de 5%. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Sărbătorirea colindului, înființarea obligatorie a cluburilor de pensionari și alte proiecte legislative neobișnuite înregistrate în Parlament

Urmărește propunerile legislative care pot impune modificări sau cerințe pentru spațiile administrative sau imobilele deținute de companie, cum ar fi dotarea cu spații pentru anumite grupuri.

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
30 Decembrie 2019 | 1 | 7185 | Timp de citire: 3 min.

Ca principal organ de legiferare, este greu să privim Parlamentul ca adoptând legi neobișnuite. Practic, în afara conștiinței, a gândurilor și a emoțiilor, există puține aspecte ale vieții care nu au fost acaparate de activitatea legiuitoare, ceea ce face Legislativul un organ cu o activitate foarte largă și variată. Totuși, chiar și așa, există unele proiecte care pot fi considerate ușor atipice, fie pentru că nu le putem vedea impactul imediat, fie pentru că ele vizează unele schimbări radicale. Citește articolul

ACCES GRATUIT

O asociație de proprietari a fost amendată pentru divulgare ilegală de imagini

Multe companii folosesc sisteme de supraveghere video pentru securitatea clădirilor și proprietăților. Acest departament este interesat de cum trebuie instalate și administrate camerele, inclusiv cum se informează publicul și cum se gestionează imaginile, pentru a fi în legalitate.

Alexandros Bakos în Date personale & viața privată
Redactor, avocatnet.ro
30 Decembrie 2019 | 6 | 6612 | Timp de citire: 2 min.

O asociație de proprietari a fost sancționată de Autoritatea română de protecție a datelor (ANSPDCP) cu o amendă de 500 de euro pentru divulgarea ilegală de date (constând în imagini filmate printr-o cameră de supraveghere) și pentru alte fapte contrare Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR). Amenda, dincolo de impactul imediat asupra asociației de proprietari, demonstrează faptul că Autoritatea ia în serios obligațiile de conformare ale unor astfel de entități precum cea sancționată și nu vizează doar firmele, atunci când aplică GDPR. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum se semnează contractele și de ce este acest lucru important pentru organizația ta

Se ocupă de închirieri spații, utilități, achiziții de echipamente și alte servicii necesare funcționării birourilor, deci trebuie să semneze și să gestioneze corect aceste contracte pentru a asigura continuitatea operațională.

Inteligo.ro în Weekend
28 Decembrie 2019 | 1 | 3268 | Timp de citire: 4 min.

E lucrul la care te gândești cel mai puțin, atunci când e vorba despre contracte. În fond, pierzi atât de mult timp să îl negociezi, obții ce vrei, apoi te grăbești să termini repede toate formalitățile pe care le implică acel contract. Doar că, vezi tu, s-ar putea să te împiedici chiar la final, exact acolo unde ar prinde bine să fii foarte atent. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Debirocratizarea continuă

Ștampila dispare pentru documentele depuse la trezoreriile statului și la Ministerul Finanțelor

Ei se ocupă de gestionarea zilnică a documentelor și actelor oficiale din firmă, deci trebuie să știe exact când și cum se folosește ștampila (sau nu) pe acestea.

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
27 Decembrie 2019 | 11235 | Timp de citire: 1 min.

Începând de marțea care tocmai a trecut, ștampila a fost eliminată din relația dintre instituțiile publice și trezoreriile statului și Ministerul Finanțelor, conform unui ordin recent apărut în Monitorul Oficial. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Retrospectiva 2019

Schimbările majore care i-au vizat pe șoferi în anul 2019

Acest departament gestionează adesea flota auto a companiei. Modificările privind valabilitatea fișelor medicale, regulile de parcare și ridicarea mașinilor, precum și obligațiile legate de rovinietă și vinieta Oxigen, sunt esențiale pentru buna administrare a vehiculelor firmei.

Andreea Tutulan în Ghid auto
Redactor, avocatnet.ro
27 Decembrie 2019 | 1 | 4638 | Timp de citire: 4 min.

Anul 2019 a adus o serie de noutăți pentru șoferii din România, unele dintre ele vizând reguli stricte a căror încălcare poate fi sancționată chiar cu suspendarea permisului. Este vorba despre conducerea sub influența alcoolului sau a drogurilor chiar dacă motorul mașinii este oprit, dar și despre interzicerea folosirii telefonului mobil pentru cei care conduc un vehicul. Totuși au existat și vești bune pentru șoferi, cum ar fi scăderea tarifelor de referință RCA sau decizia conform căreia conducătorul auto poate părăsi locul accidentului dacă nu există alte victime în afară de el.    Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Regimul TVA a suferit mai multe modificări în 2019, unele decise chiar în ultimele săptămâni din an

Pentru a înțelege cum modificările la TVA pentru locuințe (cota redusă) pot influența deciziile de cumpărare sau vânzare de proprietăți ale companiei sau pentru angajați.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
27 Decembrie 2019 | 5457 | Timp de citire: 3 min.

În anul curent, autoritățile au operat mai multe modificări la regimul TVA-ului, dincolo de modificările cotelor de taxă. În plus, chiar în luna aceasta a fost oficializată o măsură pe care mulți o așteptau de ceva vreme: abrogarea split TVA (cu efect din februarie anul viitor). Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Opt schimbări din acest an de care ar trebui să țină cont orice angajator

Poate fi interesat să știe din timp când instituțiile publice vor fi închise pentru a-și planifica activitatea și coordona serviciile.

Alexandru Boiciuc în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
27 Decembrie 2019 | 7193 | Timp de citire: 3 min.

Anul 2019 a adus ceva modificări inclusiv în zona relațiilor de muncă, iar angajatorii ar trebui să știe despre ele dacă nu vor să fie luați prin surprindere în anul ce se apropie cu rapiditate. În principal, vorbim de modificări ce țin de salariul minim, taxele salariale, ieșirea la pensie sau evaluarea funcționarilor publici. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Retrospectivă 2019

Măsurile adoptate în 2019 în raportul cu Fiscul: De la medierea și poprirea fiscală, la eliminarea split TVA

Acest departament se ocupă de gestionarea documentelor oficiale și de diverse proceduri cu autoritățile, cum ar fi obținerea codului de TVA sau a certificatelor fiscale, asigurând buna organizare a acestor aspecte.

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Director Editorial, avocatnet.ro
27 Decembrie 2019 | 4858 | Timp de citire: 3 min.

Anul 2019 a venit cu mecanismul medierii fiscale, care să-i ajute pe contribuabili să poarte un dialog cu Fiscul pe tema datoriilor pentru care sunt somați, cu noutăți în zona popririlor, taxei pe valoarea adăugată (TVA), obținerii codului de TVA sau a încadrărilor de risc fiscal. Datornicii Fiscului au avut la dispoziție anul acesta două beneficii temporare pentru a mai scăpa de unele datorii. Citește articolul