Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Departamentul Administrativ și Imobiliar este interesat, deoarece programul poate finanța achiziția de spații comerciale sau pentru prestări de servicii, precum și o parte din echipamentele necesare funcționării.
Companiile care se gândesc să acceseze programul de comerț și servicii, a cărui procedură de implementare este momentan în dezbatere publică, ar trebui să știe că finanțarea nerambursabilă de până la 250.000 de lei va acoperi inclusiv cheltuielile pentru achiziția de computere, case de marcat și spații de comerț sau de prestare de servicii. Citește articolul
Departamentul care se ocupă de spațiile companiei (birouri, depozite, terenuri) este direct interesat de evoluția prețurilor și a pieței imobiliare pentru deciziile de închiriere, cumpărare sau vânzare de proprietăți.
Prețurile pentru apartamente și case sunt în ușoară creștere, din cauza cursului valutar, care de la începutul anului s-a tot umflat. Citește articolul
Acest departament se ocupă adesea cu obținerea de autorizații, avize sau permise de la autoritățile publice. Informațiile despre cum pot fi contestate deciziile administrative nefavorabile sunt utile pentru buna desfășurare a activităților legate de proprietate și administrare.
Persoanele care se simt nedreptățite din cauza unui act administrativ (putând fi vorba de acte precum o autorizație de construire în favoarea altcuiva sau de un act administrativ prin care se stabilesc anumite limite de circulație într-un oraș) pot să ceară anularea acestuia în instanță. Însă, cât timp au astfel de persoane la dispoziție și unde trebuie să introducă cererea respectivă? Citește articolul
Acest departament trebuie să știe despre noile cerințe legate de spațiile fizice (unde pot fi amplasate sălile de joc, cum trebuie să arate intrările, unde sunt permise zonele de fumat) pentru a gestiona proprietățile și autorizațiile de funcționare ale companiei.
Cei ce dețin cazinouri sau săli de jocuri vor trebui, atunci când doresc obținerea autorizației de exploatare a jocurilor de noroc, să respecte noi reguli privind amplasarea acestora, conform unui proiect legislativ înregistrat recent la Senat pentru dezbatere. Spre exemplu, una dintre condiții va fi ca sălile pentru jocurile de noroc să fie amplasate la o distanță minimă față de orice instituție de învățământ preuniversitar, fie aceasta grădiniță, școală generală sau liceu. Citește articolul
Acest departament ar fi interesat dacă se confruntă cu decizii administrative legate de clădiri, autorizații de construcție, amenajări sau alte aspecte legate de proprietăți și facilități, pentru a ști cum să le gestioneze sau să le conteste.
Persoanele care vor să ceară anularea unui act administrativ (și, eventual, despăgubiri) trebuie să știe că nu pot ataca direct în instanță un astfel de act pe care îl consideră vătămător. Mai întâi, ei trebuie să se adreseze entității sau persoanei care e amis actul administrativ respectiv, pentru a fi revocat de către aceasta. Doar dacă administrația refuză sau ignoră solicitarea persoanei care se consideră vătămată de actul administrativ în cauză, poate aceasta să se adreseze unei instanțe. Citește articolul
Pentru a vedea cum o organizație mare (cum este armata) gestionează sprijinul pentru locuințele angajaților săi și ce tipuri de compensații sunt disponibile, putând oferi perspective pentru gestionarea propriilor facilități sau pentru oferirea de sprijin locativ angajaților.
Cadrele militare aflate la prima numire în funcție, mutate în interes de serviciu, detașate sau împuternicite într-o garnizoană în care nu dețin o locuință pot beneficia de ajutor de la stat și pentru plata caselor cumpărate în rate, potrivit unui act normativ ce a fost publicat recent în Monitorul Oficial și care se aplică începând de azi. Astfel, după ce, de la sfârșitul anului trecut, militarii pot primi o compensație pentru plata ratei sau a unei fracțiuni din rata creditelor imobiliare sau ipotecare, acum pot primi ajutor de la stat și pentru plata caselor cumpărate în rate. Citește articolul
Articolul este centrat pe modernizarea și dezvoltarea infrastructurii fizice a școlilor, grădinițelor și universităților, informație relevantă pentru companiile care gestionează proprietăți, spații sau oferă servicii administrative și de întreținere a clădirilor.
Procesele de învățare pentru copiii preșcolari, formarea continuă, învățământul profesional, preuniversitar și universitar sunt priorități ale finanțării Regio până în 2020. Mai exact, fondurile europene pot asigura infrastructura necesară creșterii calității educației. Citește articolul
Cei responsabili cu gestionarea proprietăților companiei și cu dezvoltarea de noi spații trebuie să înțeleagă regulile autorizațiilor de construire pentru a planifica și executa eficient proiectele imobiliare.
Prevederile referitoare la limita de valabilitate a autorizației de construire au fost eliminate dintr-o propunere legislativă privind autorizarea lucrărilor de construcții. Proiectul prevedea, printre altele, ca valabilitatea autorizației de construire să fie limitată la maximum cinci ani și viza și condițiile în care aceasta putea fi extinsă. Citește articolul
Acest departament poate fi responsabil cu centralizarea și transmiterea, în general, a informațiilor către autorități, inclusiv coordonarea internă pentru colectarea datelor necesare transmiterii către INS.
Privită de majoritatea celor vizați uneori ca o corvoadă, alteori ca un consum inutil de resurse umane și de timp, completarea periodică a chestionarelor statistice trimise de Institutul Naţional de Statistică (INS) ori de alte autorităţi și instituţii publice care sunt producători de statistici oficiale este o obligație legală a cărei nerespectare constituie contravenție și se sancționează cu amenzi între 2.000 și 50.000 de lei. Citește articolul
Acest departament este interesat de reducerea costurilor administrative, cum ar fi cele legate de arhivarea documentelor fizice, și de eficientizarea proceselor care implică gestionarea actelor.
Folosind tehnologia blockchain, companiile ar putea să-și eficientizeze activitatea și să ofere exclusiv online anumite servicii pentru care în prezent clienții trebuie să facă drumuri și să încheie contracte în persoană. Concret, firmele și-ar putea reduce costurile de funcționare și și-ar putea crește numărul de clienți folosind identitatea în blockchain pentru a încheia contracte online pentru credite, utilități, asigurări și nu numai. Citește articolul