avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1156 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

ACCES PREMIUM

Comerț și servicii: Achiziția de case de marcat și computere, printre cheltuielile ce vor fi acoperite de finanțare

Departamentul Administrativ și Imobiliar este interesat, deoarece programul poate finanța achiziția de spații comerciale sau pentru prestări de servicii, precum și o parte din echipamentele necesare funcționării.

Alexandru Boiciuc în Finanțări
Redactor-șef, avocatnet.ro
20 Mai 2019 | 1853 | Timp de citire: 2 min.

Companiile care se gândesc să acceseze programul de comerț și servicii, a cărui procedură de implementare este momentan în dezbatere publică, ar trebui să știe că finanțarea nerambursabilă de până la 250.000 de lei va acoperi inclusiv cheltuielile pentru achiziția de computere, case de marcat și spații de comerț sau de prestare de servicii. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Apartamentele cu întreținere aproape zero. ”Poți plăti creditul cu zece ani mai devreme”

Departamentul care se ocupă de spațiile companiei (birouri, depozite, terenuri) este direct interesat de evoluția prețurilor și a pieței imobiliare pentru deciziile de închiriere, cumpărare sau vânzare de proprietăți.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
20 Mai 2019 | 713 | Timp de citire: 1 min.

Prețurile pentru apartamente și case sunt în ușoară creștere, din cauza cursului valutar, care de la începutul anului s-a tot umflat. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Acțiuni civile și administrative

În cât timp trebuie introdusă o cerere de anulare a unui act administrativ

Acest departament se ocupă adesea cu obținerea de autorizații, avize sau permise de la autoritățile publice. Informațiile despre cum pot fi contestate deciziile administrative nefavorabile sunt utile pentru buna desfășurare a activităților legate de proprietate și administrare.

Alexandros Bakos în Justițiabil in România
Redactor, avocatnet.ro
20 Mai 2019 | 5188 | Timp de citire: 2 min.

Persoanele care se simt nedreptățite din cauza unui act administrativ (putând fi vorba de acte precum o autorizație de construire în favoarea altcuiva sau de un act administrativ prin care se stabilesc anumite limite de circulație într-un oraș) pot să ceară anularea acestuia în instanță. Însă, cât timp au astfel de persoane la dispoziție și unde trebuie să introducă cererea respectivă? Citește articolul

ACCES PREMIUM

Noi reguli pentru amplasarea sălilor de jocuri de noroc, în dezbatere

Acest departament trebuie să știe despre noile cerințe legate de spațiile fizice (unde pot fi amplasate sălile de joc, cum trebuie să arate intrările, unde sunt permise zonele de fumat) pentru a gestiona proprietățile și autorizațiile de funcționare ale companiei.

Dragoș Niculescu în Aspecte juridice
Redactor coordonator, avocatnet.ro
17 Mai 2019 | 1 | 5460 | Timp de citire: 2 min.

Cei ce dețin cazinouri sau săli de jocuri vor trebui, atunci când doresc obținerea autorizației de exploatare a jocurilor de noroc, să respecte noi reguli privind amplasarea acestora, conform unui proiect legislativ înregistrat recent la Senat pentru dezbatere. Spre exemplu, una dintre condiții va fi ca sălile pentru jocurile de noroc să fie amplasate la o distanță minimă față de orice instituție de învățământ preuniversitar, fie aceasta grădiniță, școală generală sau liceu. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Acțiuni civile și administrative

Anularea unui act administrativ se poate cere în instanță numai după ce s-a încercat revocarea la autoritatea emitentă

Acest departament ar fi interesat dacă se confruntă cu decizii administrative legate de clădiri, autorizații de construcție, amenajări sau alte aspecte legate de proprietăți și facilități, pentru a ști cum să le gestioneze sau să le conteste.

Alexandros Bakos în Justițiabil in România
Redactor, avocatnet.ro
17 Mai 2019 | 5056 | Timp de citire: 2 min.

Persoanele care vor să ceară anularea unui act administrativ (și, eventual, despăgubiri) trebuie să știe că nu pot ataca direct în instanță un astfel de act pe care îl consideră vătămător. Mai întâi, ei trebuie să se adreseze entității sau persoanei care e amis actul administrativ respectiv, pentru a fi revocat de către aceasta. Doar dacă administrația refuză sau ignoră solicitarea persoanei care se consideră vătămată de actul administrativ în cauză, poate aceasta să se adreseze unei instanțe. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Reminder Cadrele militare pot primi ajutor financiar și pentru plata caselor cumpărate în rate. Măsura se aplică de azi

Pentru a vedea cum o organizație mare (cum este armata) gestionează sprijinul pentru locuințele angajaților săi și ce tipuri de compensații sunt disponibile, putând oferi perspective pentru gestionarea propriilor facilități sau pentru oferirea de sprijin locativ angajaților.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
16 Mai 2019 | 25 | 33437 | Timp de citire: 2 min.

Cadrele militare aflate la prima numire în funcție, mutate în interes de serviciu, detașate sau împuternicite într-o garnizoană în care nu dețin o locuință pot beneficia de ajutor de la stat și pentru plata caselor cumpărate în rate, potrivit unui act normativ ce a fost publicat recent în Monitorul Oficial și care se aplică începând de azi. Astfel, după ce, de la sfârșitul anului trecut, militarii pot primi o compensație pentru plata ratei sau a unei fracțiuni din rata creditelor imobiliare sau ipotecare, acum pot primi ajutor de la stat și pentru plata caselor cumpărate în rate. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Axa prioritară 10, o axă specială pentru educație (P)

Articolul este centrat pe modernizarea și dezvoltarea infrastructurii fizice a școlilor, grădinițelor și universităților, informație relevantă pentru companiile care gestionează proprietăți, spații sau oferă servicii administrative și de întreținere a clădirilor.

Advertorial în Știri & Revista presei
16 Mai 2019 | 1974 | Timp de citire: 5 min.

Procesele de învățare pentru copiii preșcolari, formarea continuă, învățământul profesional, preuniversitar și universitar sunt priorități ale finanțării Regio până în 2020. Mai exact, fondurile europene pot asigura infrastructura necesară creșterii calității educației. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Valabilitatea autorizației de construire nu va fi limitată la cinci ani, au decis deputații

Cei responsabili cu gestionarea proprietăților companiei și cu dezvoltarea de noi spații trebuie să înțeleagă regulile autorizațiilor de construire pentru a planifica și executa eficient proiectele imobiliare.

Andreea Vrabie în Salarizare, taxare & relația cu statul
Asistent Marketing, avocatnet.ro
15 Mai 2019 | 2 | 14459 | Timp de citire: 3 min.

Prevederile referitoare la limita de valabilitate a autorizației de construire au fost eliminate dintr-o propunere legislativă privind autorizarea lucrărilor de construcții. Proiectul prevedea, printre altele, ca valabilitatea autorizației de construire să fie limitată la maximum cinci ani și viza și condițiile în care aceasta putea fi extinsă. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Statistica oficială în România

Firmele care nu completează chestionarele statistice ale INS riscă amenzi consistente

Acest departament poate fi responsabil cu centralizarea și transmiterea, în general, a informațiilor către autorități, inclusiv coordonarea internă pentru colectarea datelor necesare transmiterii către INS.

Manuela Rasina în Aspecte juridice
Autor colaborator, Inteligo Media SA
15 Mai 2019 | 10982 | Timp de citire: 3 min.

Privită de majoritatea celor vizați uneori ca o corvoadă, alteori ca un consum inutil de resurse umane și de timp, completarea periodică a chestionarelor statistice trimise de Institutul Naţional de Statistică (INS) ori de alte autorităţi și instituţii publice care sunt producători de statistici oficiale este o obligație legală a cărei nerespectare constituie contravenție și se sancționează cu amenzi între 2.000 și 50.000 de lei.   Citește articolul

ACCES GRATUIT
Identitatea în blockchain

Cum ar putea firmele să-și scadă costurile și să-și crească numărul de clienți, folosind tehnologia blockchain

Acest departament este interesat de reducerea costurilor administrative, cum ar fi cele legate de arhivarea documentelor fizice, și de eficientizarea proceselor care implică gestionarea actelor.

Alexandru Boiciuc în Știri & Revista presei
Redactor-șef, avocatnet.ro
15 Mai 2019 | 2233 | Timp de citire: 4 min.

Folosind tehnologia blockchain, companiile ar putea să-și eficientizeze activitatea și să ofere exclusiv online anumite servicii pentru care în prezent clienții trebuie să facă drumuri și să încheie contracte în persoană. Concret, firmele și-ar putea reduce costurile de funcționare și și-ar putea crește numărul de clienți folosind identitatea în blockchain pentru a încheia contracte online pentru credite, utilități, asigurări și nu numai. Citește articolul