avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1203 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

ACCES GRATUIT
Acțiuni civile și administrative

Recursul în contencios administrativ: Pentru ce motive pot fi atacate hotărârile date inițial de instanțe

Acest departament se ocupă adesea cu obținerea de autorizații, avize sau permise de la autoritățile publice. Dacă o decizie administrativă legată de aceste aspecte este nefavorabilă, este important să știe cum poate fi contestată în instanță.

Alexandros Bakos în Justițiabil in România
Redactor, avocatnet.ro
7 Iunie 2019 | 14028 | Timp de citire: 2 min.

Persoanele care au atacat un act administrativ în instanță și sunt nemulțumite de soluția instanței de fond mai au câteva opțiuni limitate de a obține ceea ce au cerut. Mai exact, una din ele se referă la atacarea soluției instanței de fond cu recurs, însă există niște condiții pentru a se putea declara recurs. Oricum, astfel cum se va vedea, recursul este, în principiu, limitat la atacarea hotărârii pentru motive procedurale. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

Studiu: Deși este greu de crezut, sunt și români mulțumiți de infrastructura țării

Infrastructura influenteaza accesul la birouri si depozite, timpul mediu de deplasare al angajatilor si deciziile legate de achizitionarea sau inchirierea de spatii noi.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
7 Iunie 2019 | 580 | Timp de citire: 1 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES GRATUIT

BNR, avertisment grav privind economia României. Ar putea urma o ”corecție dureroasă”

Menționarea scumpirii locuințelor este importantă pentru acest departament, deoarece reflectă tendințe în piața imobiliară care pot influența deciziile legate de achiziția, închirierea sau evaluarea spațiilor deținute sau necesare companiei.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
6 Iunie 2019 | 531 | Timp de citire: 1 min.

Avuţia românilor a crescut în ultimul an mai mult pe hârtie, a anunţat vice-guvernatorul Băncii Naţionale, Liviu Voinea. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

Orașele unde s-au ieftinit apartamentele în luna mai

Scăderea prețurilor la apartamente și tendințele generale din piața imobiliară sunt direct relevante pentru deciziile legate de închirierea, achiziția sau vânzarea de spații de birouri, depozite sau alte proprietăți necesare companiei, influențând costurile operaționale și strategia de imobiliare.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
6 Iunie 2019 | 735 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Cei ce construiesc fără autorizație nu pot cere recunoașterea ca proprietari ai construcțiilor. Decizia ICCJ, aplicabilă

Acest departament se ocupă cu administrarea și gestionarea proprietăților companiei. Articolul este extrem de relevant pentru a înțelege importanța obținerii autorizațiilor de construire și a înregistrării corecte a proprietăților în cartea funciară, aspecte esențiale pentru orice demers legat de clădirile companiei.

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
4 Iunie 2019 | 19 | 57714 | Timp de citire: 3 min.

Cei care construiesc fără autorizație de construire nu pot înscrie la cartea funciară dreptul de proprietate asupra noilor construcții, în temeiul accesiunii imobiliare artificiale, cu ajutorul instanței de judecată, a stabilit în aprilie Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ). Decizia Curții a apărut luni în Monitorul Oficial și explică de ce nu ar trebui ca judecătorii să le permită celor care eludează regimul construcțiilor să obțină recunoașterea dreptului lor de proprietate ocolind legea. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Situațiile financiare pentru 2018: Anumite firme trebuie să anunțe în Monitorul Oficial depunerea bilanțurilor

Acest departament se ocupă de partea practică a depunerii documentelor, cum ar fi pregătirea adreselor, gestionarea plăților și expedierea actelor către Monitorul Oficial.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
4 Iunie 2019 | 2981 | Timp de citire: 2 min.

Anumite companii sunt obligate să anunțe în Monitorul Oficial depunerea situațiilor financiare anuale, conform legislației în vigoare. Concret, este vorba de firmele care au afaceri anuale de peste zece milioane de lei. Depunerea bilanțurilor pentru anul 2018 s-a făcut până joia trecută. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Analiză Egalitatea de tratament în cazul salariaților temporari: Ce trebuie să știe angajatorii

Oferă informații despre obligația de a asigura acces egal pentru angajații temporari la facilitățile și serviciile comune ale companiei (ex: cantină, transport).

Conform celor mai recente date statistice publicate de Eurostat, România se situează pe ultimul loc în Uniunea Europeană în ceea ce privește procentul de utilizare a angajaților temporari din totalul numărului de angajați. Acesta este de doar 0,9%, spre deosebire de Spania, Polonia și Portugalia, unde procentul de utilizare depășește 20%. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Cote TVA valabile în anul 2019

Acest departament gestionează costurile legate de utilități (apă, canalizare), servicii de catering sau alte servicii pentru clădirile companiei, iar cunoașterea cotelor de TVA aplicabile este esențială pentru bugetare.

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
3 Iunie 2019 | 5 | 73953 | Timp de citire: 4 min.

Taxa pe valoarea adăugată (TVA) reprezintă, în esență, un impozit indirect pe care firmele, persoanele fizice autorizate și nu numai îl datorează statului, în situația în care sunt plătitori de TVA. În anul 2019, cota generală de TVA rămâne aceeași ca în anul precedent, însă avem ceva schimbări la cele două cote reduse de TVA, unele chiar din această lună. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Programul Prima Casă va fi înlocuit

Programul „O familie, o casă”: Cei ce cumpără locuințe vor putea scăpa de plata ratelor pentru o perioadă de până la trei ani

Companiile din domeniul imobiliar (dezvoltatori, agenții) sunt interesate de orice modificare legislativă care impactează piața locuințelor, inclusiv valoarea garanțiilor, tipurile de locuințe eligibile și condițiile de finanțare.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
3 Iunie 2019 | 1 | 9640 | Timp de citire: 2 min.

Cei ce își vor cumpăra locuințe prin programul de finanțare ce va înlocui Prima Casă vor putea cere băncii o perioadă de grație, adică o perioadă în care să nu plătească rate, dar durata acesteia nu va putea fi mai mare de trei ani, potrivit unui proiect de ordonanță de urgență a Guvernului ce se află în dezbatere publică la Ministerul Finanțelor Publice (MFP). Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum să ajustăm și să folosim corect un scaun de birou ergonomic (P)

Acest departament se ocupă cu amenajarea și dotarea spațiilor de birouri. Este interesat să se asigure că angajații au mobilier adecvat și ergonomic, cum ar fi scaunele de birou, pentru a susține confortul și eficiența la locul de muncă.

Antares Romania în Weekend
1 Iunie 2019 | 1 | 1924 | Timp de citire: 3 min.

Scaunul este cea mai importantă piesă de mobilier pentru cei care lucrează la birou. Postura incorectă adoptată pe scaun ne poate crea mari probleme de sănătate și ne poate scădea eficiența la locul de muncă. Poate ar trebui să ne întrebăm, fiecare dintre noi: Știu să ajustez și să folosesc corect un scaun de birou? Citește articolul