avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1156 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

ACCES GRATUIT

Semnătura electronică: În relațiile de business, firmele pot semna electronic contractele și facturile

Reduce semnificativ nevoia de spațiu fizic pentru arhivarea documentelor și simplifică gestionarea și accesul rapid la ele, optimizând activitățile administrative.

Alexandru Boiciuc în Știri & Revista presei
Redactor-șef, avocatnet.ro
8 Mai 2019 | 4750 | Timp de citire: 3 min.

Dacă folosesc semnătura electronică în relațiile lor cu partenerii de afaceri, companiile se pot bucura de două mari avantaje: reducerea costurilor și eficientizarea activității. Practic, dispar costurile implicate de folosirea documentelor fizice, cum ar fi tipărirea, arhivarea și depozitarea, iar firmele pot semna mult mai repede, ușor și sigur contracte și facturi. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Atunci când se află la creșă sau grădiniță, copiii ar putea fi monitorizați audio-video inclusiv în clase

Implementarea sistemelor de supraveghere necesită instalarea fizică a camerelor, a cablurilor și a echipamentelor IT în clădirile instituției, lucruri de care se ocupă departamentul administrativ și de gestionare a facilităților.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
8 Mai 2019 | 1 | 5647 | Timp de citire: 2 min.

Curțile, holurile, scările, dar și clasele creșelor și grădinițelor, indiferent că unitățile educaționale sunt de stat sau private, vor trebui dotate cu camere video de supraveghere, potrivit unui proiect legislativ ce a fost pus recent în dezbaterea deputaților. Această măsură este propusă în contextul în care, în ultima perioadă, au fost înregistrate mai multe cazuri în care educatoare sau îngrijitoare au agresat copiii din creșa sau grădinița în care lucrează. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Acțiuni civile și administrative

Ordonanța președințială poate fi cerută de justițiabili când e nevoie de măsuri urgente pentru evitarea pagubelor

Acest departament trebuie să știe cum pot obține rapid o decizie a instanței pentru a rezolva probleme urgente legate de proprietăți (terenuri, clădiri), chirii, sau pentru a opri acțiuni neautorizate care pot aduce daune imediate companiei.

Alexandros Bakos în Justițiabil in România
Redactor, avocatnet.ro
7 Mai 2019 | 2638 | Timp de citire: 3 min.

Există anumite situații când o persoană vrea să evite o anumită pagubă (dacă o persoană consideră că altcineva ar construi ilegal pe terenul ei, de exemplu) sau dorește luarea anumitor măsuri, dar care trebuie luate de urgență. Din cauza aceasta, există posibilitatea ca un proces obișnuit în instanță, chiar și finalizat cu o hotărâre în favoarea reclamantului, să nu fie suficient, soluția venind prea târziu. Pentru evitarea unor astfel de situații, persoanele care au nevoie urgentă de o măsură pot apela la procedura ordonanței președințiale.  Citește articolul

ACCES GRATUIT

Companiile care cred că un angajat fericit este mai productiv. Condițiile deosebite oferite

Articolul arată ce fel de spații și echipamente (cum ar fi mese de biliard sau aparate de fitness) sunt necesare pentru a amenaja zone de relaxare și sport la birou.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
6 Mai 2019 | 1 | 686 | Timp de citire: 1 min.

Un prânz sănătos, lumina naturală şi plantele de la birou sunt câteva dintre secretele celor mai productivi angajaţi. Un studiu recent demonstrează însă că un angajat fericit va fi şi mai eficient. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Specialistul răspunde

În spațiul afacerii tale se aude muzică? Ești obligat să plătești licență pentru asta

Acest departament este interesat deoarece informațiile despre suprafața și locația punctelor de lucru influențează costul licențelor de muzică, iar ei gestionează aceste aspecte ale spațiilor.

avocatnet.ro în Specialistul răspunde
6 Mai 2019 | 4 | 15187 | Timp de citire: 2 min.

Muzica ambientală aduce, fără discuții, un mare plus pentru derularea unor activități economice, dacă nu este chiar esențială pentru unele afaceri. Spațiile deschise publicului, la care clienții au acces, în care petrec mai mult sau mai puțin timp și în care se aude muzică, pe oricare suport ar fi, aduc obligația de a obține o licență pentru difuzarea muzicii respective. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Acțiuni civile și administrative

Datorezi cuiva ceva și nu vrea să accepte plata? Poți folosi procedura ofertei de plată și a consemnațiunii

Este relevant dacă datoria este legată de proprietăți și poate duce la radierea unei ipoteci, afectând administrarea bunurilor imobiliare ale companiei.

Alexandros Bakos în Justițiabil in România
Redactor, avocatnet.ro
6 Mai 2019 | 4055 | Timp de citire: 3 min.

Dacă datorezi cuiva o sumă de bani (sau un bun) și persoana respectivă nu vrea să accepte plata, poți recurge la anumite proceduri care te ajută la stingerea datoriei. Practic, procedurile respective (procedurile ordonanței de plată și a consemnațiunii) au rolul de a evita orice complicații care pot apărea din neacceptarea datoriei și de a te scăpa de astfel de probleme. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder MFP: De-acum, firmele care nu și-au comandat case de marcat noi sunt amendate și li se suspendă activitatea

Acest departament se ocupă adesea de achiziția și buna funcționare a echipamentelor necesare în punctele de lucru, precum și de menținerea activității acestora. Suspendarea activității unui punct de lucru este o problemă administrativă majoră și necesită acțiune rapidă.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
2 Mai 2019 | 2 | 7256 | Timp de citire: 2 min.

Începând din luna mai 2019, inspectorii Fiscului amendează și suspendă activitatea companiilor care la momentul controlului nici măcar nu și-au comandat case de marcat cu jurnal electronic, conform unui comunicat de presă recent al Ministerului Finanțelor Publice (MFP). La mijlocul lunii martie 2019, Fiscul a început controale agresive la firme, după ce a observat că acestea și-au cam pierdut interesul pentru înlocuirea caselor de marcat cu jurnal tipărit. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

Decizie crucială pentru cei care au credite, așteptată azi de la Banca Națională. Indicele care înlocuiește ROBOR

Informațiile despre cutremure sunt relevante pentru a evalua siguranța clădirilor și a infrastructurii companiei și pentru a planifica eventuale măsuri de întreținere sau consolidare.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
2 Mai 2019 | 527 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Acțiuni civile și administrative

Cererile de valoare redusă: Cum poți folosi această procedură în instanță și la ce te ajută

Pentru a gestiona eficient recuperarea chiriilor sau a altor sume mici de bani legate de administrarea proprietăților sau a facilităților, evitând proceduri complicate, acolo unde procedura este permisă.

Alexandros Bakos în Justițiabil in România
Redactor, avocatnet.ro
1 Mai 2019 | 3505 | Timp de citire: 2 min.

Procedura referitoare la cererile de valoare redusă poate fi folosită atunci când o persoană are o pretenție civilă, a cărei valoare nu depășește zece mii de lei, la momentul sesizării instanței. Avantajul unei astfel de proceduri este dată de caracterul ei care, de regulă, este scris. Din această cauză, soluția pronunțată de instanță va fi data mai repede decât ar fi dată o soluție într-o procedură civilă obișnuită.  Citește articolul

ACCES GRATUIT
Acțiuni civile și administrative

Cererile posesorii - o modalitate de a apăra un bun fără a demonstra un drept asupra acestuia

Acest departament este direct responsabil de gestionarea și asigurarea funcționalității clădirilor, terenurilor și a altor bunuri necesare activității companiei. Trebuie să știe cum să acționeze rapid pentru a proteja dreptul companiei de a folosi aceste active, indiferent dacă le deține sau le închiriază.

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
30 Aprilie 2019 | 7089 | Timp de citire: 3 min.

Cererile posesorii reprezintă o modalitate eficientă prin care persoanele care posedă un bun (exercită o stăpânire de fapt asupra acestuia, utilizându-l, beneficiind de pe urma acestuia și, eventual, transformându-l) pot să prevină sau să înlăture acțiuni ale unei persoane care ar putea afecta întrebuințarea bunului. Avantajele cererilor posesorii este că ele pot fi folosite de către oricine exercită o stăpânire de fapt asupra bunului, nu doar de către cel care are un drept de proprietate asupra bunului. Citește articolul