Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Proiectele de infrastructură ca Autostrada Unirii pot influența valoarea proprietăților, accesibilitatea locațiilor și planurile de dezvoltare imobiliară ale companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Personalul administrativ manipulează frecvent documente și ar trebui să fie conștient de riscurile de securitate și cele legate de datele sensibile atunci când efectuează conversii de fișiere, mai ales prin intermediul unor platforme online.
Sunt multe motive pentru care ți-ai putea dori să înveți cum transformi un PDF în JPG și există soluții simple atât pentru Windows sau Mac, cât și online. Citește articolul
Acest departament se ocupă de administrarea mașinilor firmei. Articolul le arată cum pot recupera banii plătiți pe rovinietă în plus atunci când vând o mașină, ajutându-i să gestioneze mai bine costurile și documentele.
Fostul deținător al unei mașini care are două sau mai multe roviniete a căror valabilitate se suprapune poate să solicite returnarea banilor pentru rovinieta încă valabilă, dar care a fost plătită pentru mașina care nu-i mai aparține, potrivit unui act normativ ce a fost publicat joi în Monitorul Oficial. Citește articolul
Acest departament se ocupă adesea cu obținerea de diverse autorizații și permise de la autoritățile publice (de exemplu, autorizații de construire). Faptul de a fi informat din timp despre decizii care ar putea afecta interesele companiei îi permite să reacționeze mai eficient și să evite blocajele.
Recent, a fost inițiată, în Camera Deputaților, o propunere de modificare a Legii contenciosului administrativ. Schimbările vizate ar putea duce la limitarea abuzurilor administrației și la evitarea formalismului excesiv, pe cât posibil. În acest context, una din modificări se referă la informarea prealabilă a persoanelor vizate de măsuri administrative individuale. Cu alte cuvinte, astfel de persoane ar putea ajunge să cunoască măsurile care le vizează înainte ca aceste măsuri să producă efecte. Citește articolul
Departamentul administrativ poate folosi semnătura electronică pentru a simplifica aprobarea documentelor interne și a contractelor administrative, făcând munca de birou mai rapidă și mai eficientă.
Semnătura electronică poate fi folosită în mai multe feluri de către firmele și antreprenorii independenți, nu doar pentru semnarea declarațiilor transmise Fiscului. Concret, semnătura electronică poate fi un instrument foarte util în domeniul resurselor umane, în relația cu partenerii de afaceri sau în activitatea unei persoane fizice autorizate (PFA) sau a unei întreprinderi individuale ori familiale.
Citește articolulAcest departament se ocupă adesea cu obținerea de autorizații, avize sau permise de la diverse instituții publice. Noile reguli ar putea facilita contestarea deciziilor administrației sau obținerea de răspunsuri mai rapide și corecte, simplificând procesele companiei.
O propunere de lege înregistrată recent la Camera Deputaților ar putea duce la schimbarea regulilor în privința litigiilor ce apar între cetățeni sau firme și administrația publică. Printre modificări se numără simplificarea procedurii de suspendare a executării actelor administrative sau introducerea unei obligații exprese de informare prealabilă a persoanelor care sunt vizate de măsuri administrative individuale. Citește articolul
Se ocupă de administrarea parcului auto al entității, inclusiv de actele necesare pentru casarea mașinilor vechi și achiziționarea celor noi, asigurând buna funcționare.
Și unitățile de cult din țara noastră care vor să-și înlocuiască mașinile vechi cu unele noi și mai puțin poluante se pot înscrie, pe lângă alte tipuri de entități, în programul Rabla Clasic, ce le permite să obțină bani pentru schimbarea mașinilor. Programul Rabla Clasic 2019 a fost lansat recent și permite celor interesați să obțină până la 9.200 de lei pentru înlocuirea unei mașini vechi. Citește articolul
Simplifică munca administrativă legată de documentele oficiale necesare pentru diverse înregistrări, permise sau alte formalități care implică acte din alte țări UE.
Un regulament din 2016 al Uniunii Europene (UE) a intrat în vigoare în luna februarie a acestui an și elimină și modifică anumite proceduri birocratice pentru cetățenii europeni în privința documentelor oficiale pe care le folosesc dintr-o țară în alta a Uniunii. Una dintre noutățile aduse constă în acceptarea traducerilor făcute de persoanele autorizate din orice stat membru. Citește articolul
Secțiuni din articol se referă la clădiri abandonate și potențiale programe de reabilitare, informații utile pentru gestionarea proprietăților sau investiții imobiliare.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Achiziția de vehicule pentru uz general sau pentru diverse departamente ale firmei este adesea gestionată de acest departament. Programul 'Rabla' oferă o oportunitate de a cumpăra mașini noi la un cost mai mic, ceea ce este benefic pentru administrarea resurselor companiei.
Persoanele fizice autorizate (PFA) care vor să scape de mașinile vechi, mari poluatori pe drumurile publice, se pot înscrie în această perioadă în programul Rabla Clasic, să caseze mașinile vechi și să obțină la schimb prime de casare pe care să le folosească la cumpărarea a tot atâtea mașini noi, mai prietenoase cu mediul, de la producătorii validați în program. PFA-urile pot obține, similar firmelor, mai multe prime, totalizând cel mult 200.000 de euro, dar asta numai dacă îndeplinesc condițiile de înscriere în program. Citește articolul