Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament organizează funcționarea birourilor și accesul în clădiri, fiind esențial să știe care sunt zilele libere pentru a planifica serviciile administrative și programul de lucru al personalului auxiliar.
Astăzi, salariații de la stat beneficiază, pe lângă zilele libere acordate cu ocazia Paștelui și a Zilei Muncii, de o zi liberă suplimentară, astfel încât să se facă o punte între aceste sărbători, iar bugetarii să poată sta acasă timp de șase zile. Măsura luată de Guvern este menită să-i ajute pe bugetari să-și recupereze capacitatea de muncă și să stimuleze turismul. Citește articolul
Acest departament se ocupă de gestionarea tuturor clădirilor și terenurilor deținute sau folosite de companie. Cunoașterea procedurii de uzucapiune este esențială pentru a verifica statutul legal al proprietăților, pentru a evita pierderea acestora sau pentru a identifica posibilități de a obține acte clare pentru bunuri folosite de mult timp.
Persoanele care au posedat un bun timp de o perioadă de timp pot să ceară înscrierea în cartea funciară a dreptului de proprietate, în temeiul uzucapiunii. Într-un astfel de caz, ei vor trebui să înainteze o cerere judecătoriei în circumscripția căreia este situat bunul. Citește articolul
Se ocupă de gestionarea parcărilor și a spațiilor companiei, iar o posibilă reducere a nevoii de locuri de parcare pentru mașini ar fi de interes pentru planificarea infrastructurii.
Șoferii cu ceva experiență în conducerea mașinilor și care au cel puțin 24 de ani vor putea conduce și motociclete de capacitate relativ mică doar în baza permisului de conducere pentru categoria B, potrivit unui proiect de act normativ pus de puțină vreme în dezbaterea senatorilor. Măsura propusă recent ar putea da posibilitatea șoferilor auto care locuiesc în orașele cu trafic aglomerat să folosească mijloace de transport mai rapide și mai eficiente decât mașina, respectiv motociclete ușoare. Citește articolul
Departamentul administrativ și de facilități gestionează spațiile firmei, deci ar fi direct interesat de fonduri pentru construirea, modernizarea sau extinderea clădirilor și facilităților existente.
Microîntreprinderile care vor să-și extindă afacerile vor putea cere o finanțare nerambursabilă de la stat, de maximum 200.000 de euro, în perioada iulie - noiembrie 2019, conform unui anunț recent al Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice (MDRAP). Mai precis, banii vor fi, în esență, pentru extinderea spațiilor de producție sau de prestare a serviciilor. Citește articolul
Chiar dacă nu direct, departamentul administrativ este responsabil cu securitatea fizică a birourilor și a documentelor, contribuind la măsurile rezonabile de protejare a secretelor comerciale.
De acum, firmele vor fi protejate mai bine de acțiuni care le afectează secretele comerciale, fără acordul lor. Practic, e vorba de intrarea recentă în vigoare a unui act normativ care interzice acțiuni de utilizare și divulgare a secretelor comerciale, dacă firma care deține secretele respective a luat măsuri suficiente de protecție a lor. Mai mult, inclusiv dobândirea secretului comercial este interzisă. În același timp, există și anumite excepții de la aceste reguli, majoritatea bazate pe interese publice. Citește articolul
Acest departament interacționează cel mai des cu instituțiile publice pentru diverse autorizații, avize sau permise legate de spațiile și funcționarea firmei. Un drept clar la bună administrare îi poate ajuta să obțină decizii rapide și corecte.
Recent, a fost inițiat, în Camera Deputaților, un proiect de modificare a Legii nr. 554/2004 a contenciosului administrativ. Printre schimbări, una din propuneri se referă la includerea expresă în Legea contenciosului administrativ a unui drept la bună administrare. Dacă acest drept va fi oficial adoptat și va fi implementat astfel cum a fost gândit în sursa de inspirație pentru modificare (Carta drepturilor fundamentale a Uniunii Europene), schimbările ar putea fi considerabile. Citește articolul
Gestionează spațiul fizic și dotările necesare pentru funcționarea farmaciei online, cum ar fi suprafața minimă (10mp în plus) și echipamentele de monitorizare a temperaturii.
Farmaciile pot, în sfârșit, să ceară autorităților să fie autorizate pentru a vinde medicamente online, începând de astăzi, conform unui act normativ apărut recent în Monitorul Oficial. Posibilitatea de a vinde online medicamente care se dau fără prescripție a fost introdusă astă-vară, dar Ministerul Sănătății (MS) a oficializat abia de curând condițiile în care se poate face acest lucru. Citește articolul
Este interesat de dezvoltarea infrastructurii și a parcurilor industriale în orașe ca Oradea, pentru a identifica noi locații pentru birouri, fabrici sau depozite.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament, care se ocupă de gestionarea proprietăților companiei (inclusiv cele din condominii), are nevoie să știe că administratorii acestor proprietăți trebuie să fie atestați legal. Acest lucru asigură o administrare corectă și evită problemele legate de conformitate.
În Clasificarea Ocupațiilor din România (COR) a apărut recent ocupația de administrator de condominii, printr-un ordin de ministru publicat în Monitorul Oficial. Ocupația a trebuit introdusă pentru că administratorii au nevoie de calificarea corespunzătoare până în septembrie. Citește articolul
Redenumirea ocupației de administrator de imobile în administrator de condominii este direct relevantă pentru gestionarea corectă a personalului care se ocupă de administrarea și întreținerea proprietăților și clădirilor.
Primele modificări din 2019 la Clasificarea Ocupațiilor din România (COR) au fost operate de Ministerul Muncii după aproape patru luni de la trecerea în noul an. Conform unui act normativ apărut recent în Monitorul Oficial, avem noi ocupații în COR, dar și modificări la unele ocupații deja existente. Citește articolul