avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1203 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

Departament: Administrativ & Facilities / Real-Estate

ACCES PREMIUM

Noi reguli pentru amplasarea sălilor de jocuri de noroc, în dezbatere

Acest departament trebuie să știe despre noile cerințe legate de spațiile fizice (unde pot fi amplasate sălile de joc, cum trebuie să arate intrările, unde sunt permise zonele de fumat) pentru a gestiona proprietățile și autorizațiile de funcționare ale companiei.

Dragoș Niculescu în Aspecte juridice
Redactor coordonator, avocatnet.ro
17 Mai 2019 | 1 | 5460 | Timp de citire: 2 min.

Cei ce dețin cazinouri sau săli de jocuri vor trebui, atunci când doresc obținerea autorizației de exploatare a jocurilor de noroc, să respecte noi reguli privind amplasarea acestora, conform unui proiect legislativ înregistrat recent la Senat pentru dezbatere. Spre exemplu, una dintre condiții va fi ca sălile pentru jocurile de noroc să fie amplasate la o distanță minimă față de orice instituție de învățământ preuniversitar, fie aceasta grădiniță, școală generală sau liceu. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Acțiuni civile și administrative

Anularea unui act administrativ se poate cere în instanță numai după ce s-a încercat revocarea la autoritatea emitentă

Acest departament ar fi interesat dacă se confruntă cu decizii administrative legate de clădiri, autorizații de construcție, amenajări sau alte aspecte legate de proprietăți și facilități, pentru a ști cum să le gestioneze sau să le conteste.

Alexandros Bakos în Justițiabil in România
Redactor, avocatnet.ro
17 Mai 2019 | 5056 | Timp de citire: 2 min.

Persoanele care vor să ceară anularea unui act administrativ (și, eventual, despăgubiri) trebuie să știe că nu pot ataca direct în instanță un astfel de act pe care îl consideră vătămător. Mai întâi, ei trebuie să se adreseze entității sau persoanei care e amis actul administrativ respectiv, pentru a fi revocat de către aceasta. Doar dacă administrația refuză sau ignoră solicitarea persoanei care se consideră vătămată de actul administrativ în cauză, poate aceasta să se adreseze unei instanțe. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Reminder Cadrele militare pot primi ajutor financiar și pentru plata caselor cumpărate în rate. Măsura se aplică de azi

Pentru a vedea cum o organizație mare (cum este armata) gestionează sprijinul pentru locuințele angajaților săi și ce tipuri de compensații sunt disponibile, putând oferi perspective pentru gestionarea propriilor facilități sau pentru oferirea de sprijin locativ angajaților.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
16 Mai 2019 | 25 | 33437 | Timp de citire: 2 min.

Cadrele militare aflate la prima numire în funcție, mutate în interes de serviciu, detașate sau împuternicite într-o garnizoană în care nu dețin o locuință pot beneficia de ajutor de la stat și pentru plata caselor cumpărate în rate, potrivit unui act normativ ce a fost publicat recent în Monitorul Oficial și care se aplică începând de azi. Astfel, după ce, de la sfârșitul anului trecut, militarii pot primi o compensație pentru plata ratei sau a unei fracțiuni din rata creditelor imobiliare sau ipotecare, acum pot primi ajutor de la stat și pentru plata caselor cumpărate în rate. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Axa prioritară 10, o axă specială pentru educație (P)

Articolul este centrat pe modernizarea și dezvoltarea infrastructurii fizice a școlilor, grădinițelor și universităților, informație relevantă pentru companiile care gestionează proprietăți, spații sau oferă servicii administrative și de întreținere a clădirilor.

Advertorial în Știri & Revista presei
16 Mai 2019 | 1974 | Timp de citire: 5 min.

Procesele de învățare pentru copiii preșcolari, formarea continuă, învățământul profesional, preuniversitar și universitar sunt priorități ale finanțării Regio până în 2020. Mai exact, fondurile europene pot asigura infrastructura necesară creșterii calității educației. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Valabilitatea autorizației de construire nu va fi limitată la cinci ani, au decis deputații

Cei responsabili cu gestionarea proprietăților companiei și cu dezvoltarea de noi spații trebuie să înțeleagă regulile autorizațiilor de construire pentru a planifica și executa eficient proiectele imobiliare.

Andreea Vrabie în Salarizare, taxare & relația cu statul
Asistent Marketing, avocatnet.ro
15 Mai 2019 | 2 | 14459 | Timp de citire: 3 min.

Prevederile referitoare la limita de valabilitate a autorizației de construire au fost eliminate dintr-o propunere legislativă privind autorizarea lucrărilor de construcții. Proiectul prevedea, printre altele, ca valabilitatea autorizației de construire să fie limitată la maximum cinci ani și viza și condițiile în care aceasta putea fi extinsă. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Statistica oficială în România

Firmele care nu completează chestionarele statistice ale INS riscă amenzi consistente

Acest departament poate fi responsabil cu centralizarea și transmiterea, în general, a informațiilor către autorități, inclusiv coordonarea internă pentru colectarea datelor necesare transmiterii către INS.

Manuela Rasina în Aspecte juridice
Autor colaborator, Inteligo Media SA
15 Mai 2019 | 10982 | Timp de citire: 3 min.

Privită de majoritatea celor vizați uneori ca o corvoadă, alteori ca un consum inutil de resurse umane și de timp, completarea periodică a chestionarelor statistice trimise de Institutul Naţional de Statistică (INS) ori de alte autorităţi și instituţii publice care sunt producători de statistici oficiale este o obligație legală a cărei nerespectare constituie contravenție și se sancționează cu amenzi între 2.000 și 50.000 de lei.   Citește articolul

ACCES GRATUIT
Identitatea în blockchain

Cum ar putea firmele să-și scadă costurile și să-și crească numărul de clienți, folosind tehnologia blockchain

Acest departament este interesat de reducerea costurilor administrative, cum ar fi cele legate de arhivarea documentelor fizice, și de eficientizarea proceselor care implică gestionarea actelor.

Alexandru Boiciuc în Știri & Revista presei
Redactor-șef, avocatnet.ro
15 Mai 2019 | 2233 | Timp de citire: 4 min.

Folosind tehnologia blockchain, companiile ar putea să-și eficientizeze activitatea și să ofere exclusiv online anumite servicii pentru care în prezent clienții trebuie să facă drumuri și să încheie contracte în persoană. Concret, firmele și-ar putea reduce costurile de funcționare și și-ar putea crește numărul de clienți folosind identitatea în blockchain pentru a încheia contracte online pentru credite, utilități, asigurări și nu numai. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Multiple posibilități de finanțare printr-un instrument nou - Dezvoltare Locală Plasată sub Responsabilitatea Comunității (P)

Finanțarea proiectelor de infrastructură, cum ar fi locuințele sociale, clădirile, utilitățile și spațiile verzi, vizează direct activitatea acestui departament. Ei ar fi interesați de planificarea și execuția acestor tipuri de proiecte în cadrul comunităților.

Advertorial în Știri & Revista presei
15 Mai 2019 | 1518 | Timp de citire: 6 min.

Pentru perioada 2014-2020, Comisia Europeană a pus la dispoziția statelor membre un instrument nou de finanțare, și anume Dezvoltare Locală Plasată sub Responsabilitatea Comunității (DLRC). Având în vedere că implementarea acestuia oferă posibilitatea obținerii unei rate de cofinanțare mai mari din FEDR (cu alte cuvinte, mai mulți bani de la bugetul Uniunii Europene), România a optat, și ea, alături de alte state membre (precum Bulgaria, Ungaria etc.) pentru implementarea DLRC. Deși în alte state membre (Franța, Germania, Marea Britanie etc.) acest instrument are o istorie îndelungată de implementare, în România el este relativ nou, fiind precedat, doar de măsurile de tip LEADER, finanțate încă din perioada 2007-2013, prin Programul Național de Dezvoltare Rurală. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Microindustrializare: Finanțare de 450.000 lei pentru fabricarea băuturilor, hainelor și mobilei

Programul oferă bani pentru a cumpăra noi spații de lucru, producție sau mașini. Acest departament gestionează clădirile, echipamentele și flota auto a firmei.

Alexandru Boiciuc în Finanțări
Redactor-șef, avocatnet.ro
13 Mai 2019 | 7052 | Timp de citire: 1 min.

Companiile vor putea accesa anul acesta o finanțare de până la 450.000 de lei prin intermediul programului de microindustrializare. Proiectul procedurii pentru implementarea programului a fost lansat recent în dezbatere publică de Direcția de Antreprenoriat și Programe pentru IMM-uri. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Acțiuni civile și administrative

Cum poate fi declarată moartea unei persoane dispărute

Articolul arată că cererea de declarare a morții se poate înregistra în Cartea Funciară dacă persoana dispărută deținea proprietăți, informație utilă pentru gestionarea și evidența bunurilor imobiliare ale companiei sau ale persoanelor relevante.

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
13 Mai 2019 | 2 | 2576 | Timp de citire: 4 min.

Există cazuri când o persoană dispare pentru mai mult de doi ani și există indicii că aceasta a murit. Într-un astfel de caz, orice persoană interesată poate iniția procedura de declarare a morții. În cele ce urmează, prezentăm acestă procedură, astfel cum este ea stabilită în Codul de procedură civilă. Citește articolul