Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Articolul vorbește despre asigurări profesionale și ajutoare de boală pentru avocați. Departamentul de asigurări ar fi interesat să vadă cum se adaptează sistemele de asigurări și gestionarea cererilor în perioade dificile.
Pentru a veni în sprijinul avocaților în următoarele luni, în condițiile în care țara noastră traversează o perioadă dificilă din cauza epidemiei de coronavirus, Uniunea Națională a Barourilor din România (UNBR) a stabilit un set de măsuri menite să prevină efectele negative ale restrângerii activității profesionale a avocaților. Astfel, aceștia sunt scutiți de plata unor taxe și contribuții pe o perioadă de trei luni, însă banii vor fi recuperați prin eșalonare. Citește articolul
Conformitatea cu normele de siguranță poate reduce riscul de reclamații din partea clienților legate de sănătate și poate influența acoperirea asigurărilor în cazul unor incidente.
Pentru a vedea dacă magazinele iau măsuri pentru prevenirea răspândirii noului coronavirus, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) are în desfășurare o campanie de verificare la magazine. De aceea, prezentăm astăzi măsurile speciale pe care trebuie să le ia magazinele în această perioadă deosebită. Citește articolul
Departamentul gestionează plângerile și litigiile cu clienții și trebuie să știe cum să rezolve situațiile legate de retragerea din contracte, conform legii și deciziilor judecătorești.
Consumatorul trebuie să fie informat clar și concis cu privire la termenul de retragere atunci când face un credit bancar. Aceste informații trebuie să se regăsească în contract, o simplă trimitere legislativă în acest sens fiind insuficientă, a decis recent Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Citește articolul
Ajută la înțelegerea tipurilor de riscuri cibernetice care ar putea duce la pierderi financiare sau incidente, fiind util pentru evaluarea nevoilor de asigurare cibernetică și gestionarea potențialelor daune.
Epidemia de coronavirus a generat o serie de schimbări la nivel global, una dintre acestea fiind faptul că tot mai mulți oameni sunt conectați online (fie în interes de serviciu, fie pentru a se documenta cu privire la evoluția pandemiei). Pe internet circulă zilnic informații legate de coronavirus, însă nu toate provin din surse sigure. Aici intervin hackerii, care știu că, la nivel mental, teama de infectare cu noul coronavirus crește direct proporțional cu numărul de cazuri apărute zilnic la nivel mondial. Citește articolul
Având în vedere că valabilitatea permisului de conducere este un aspect important în cazul unor incidente rutiere și pentru validarea polițelor de asigurare, acest articol ajută la gestionarea riscurilor și a potențialelor reclamații, asigurând că angajații sunt acoperiți legal și prin asigurare.
În cazul în care, anterior declarării stării de urgență în țara noastră, fusese aprobată prelungirea dovezilor înlocuitoare cu drept de circulație ale permisului de conducere, cei interesați nu mai sunt nevoiți să depună cereri de prelungire, potrivit unui anunț recent al Inspectoratului General al Poliției Române (IGPR), acest lucru făcându-se din oficiu. Citește articolul
Acest departament este interesat deoarece documentul este o dovadă importantă în cazul unor daune sau lipsuri la livrare, ajutând la gestionarea cererilor de despăgubire sau asigurare.
Nota de intrare recepție și constatare de diferențe, mai cunoscută drept NIR, este documentul pentru recepția bunurilor aprovizionate și, în același timp, este și un document justificativ pentru încărcarea în gestiune. Citește articolul
Departamentul de asigurări trebuie să înțeleagă ce înseamnă forța majoră pentru a evalua dacă evenimentele care duc la imposibilitatea executării contractelor sunt acoperite de polițele de asigurare și cum să gestioneze cererile de despăgubire legate de aceste situații.
Forța majoră este un instrument foarte puternic, în sensul că scuză persoana care nu își mai poate executa obligațiile contractuale față de partenerul comercial. Din cauză că forța majoră, în esență, lasă partea care se aștepta să primească ceva fără acel lucru (obligația nemaifiind executată și acest lucru fiind justificat), este important pentru părțile vizate de acest mecanism să rețină că el are un caracter excepțional. Însă forța majoră nu este relevantă doar pentru relații comerciale contractuale, ci și în alte situații, după cum voi arăta mai jos. Citește articolul
Pătrunderea în detaliile asigurărilor sociale de șomaj completează tabloul general al tipurilor de asigurări existente și al modului în care acestea funcționează pentru diverse categorii de persoane.
Persoanele fizice autorizate (PFA) nu sunt obligate să contribuie la fondul de șomaj. Dar dacă o fac, prin contract cu agenția de muncă și prin plata unei contribuții lunare, PFA-urile pot cere și ele indemnizație de șomaj dacă ajung să rămână fără activitate sau să câștige foarte puțini bani. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe cum influențează forța majoră și certificatele asociate gestionarea cererilor de despăgubire și a politicilor de asigurare, atât pentru companie cât și pentru clienți.
Firmele care se află în imposibilitate obiectivă de a-și executa obligațiile contractuale ar putea avea interesul să obțină un certificat de forță majoră emis de camerele de comerț și industrie din țară, pentru a demonstra mai ușor apariția situației ce a generat imposibilitatea de îndeplinire a angajamentelor contractuale. Însă trebuie luat în considerare faptul că ele nu sunt absolute și, în eventualitatea unui litigiu, instanța este liberă să aprecieze existența sau nu a cazului de forță majoră și, eventual, ar putea să ajungă la o concluzie diferită decât ce apare în certificat. Citește articolul
Articolul abordează subiectul asigurărilor sociale de sănătate și al indemnizațiilor aferente. Acest departament este interesat de orice schimbare în regulile de acordare a acestor beneficii și de gestionarea cererilor legate de ele.
Atunci când se impune carantina, iar angajații trebuie să întrerupă activitatea, aceștia intră în concediul medical pentru carantină și au dreptul la indemnizația aferentă. Totuși, până de curând, lucrurile nu erau foarte simple pentru toți angajații intrați în carantină, deoarece cei ce voiau să intre în concediu medical și să primească și banii pentru acesta erau nevoiți să îndeplinească condiția unui stagiu minim de cotizare. Citește articolul