Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Pentru a înțelege riscurile potențiale legate de nerespectarea normelor de sănătate și igienă, care ar putea duce la reclamații ale clienților sau la probleme cu asigurările.
Institutul Național de Sănătate Publică a elaborat o serie de Recomandări de sănătate publică pentru măsuri specifice ce vor fi dispuse de instituțiile competente privind reluarea activității în domenii specifice după încetarea stării de urgență. Iată, deci, ce obligații vor avea frizeriile, saloanele de cosmetică și toți ceilalți furnizori de servicii de îngrijire personală. Citește articolul
Pentru a înțelege cum respectarea sau nerespectarea acestor măsuri poate afecta polițele de asigurare ale companiei sau poate genera posibile reclamații din partea angajaților sau clienților, în cazul unor incidente.
Ce măsuri de relaxare vor fi impuse, dar și ce obligații vor avea angajatorii după 15 mai? Măsurile de prevenire și control a răspândirii coronavirusului sars-cov-2, propuse pentru a intra în vigoare începând cu starea de alertă, din data de 15 mai 2020, conțin câteva precizări în acest sens. Citește articolul
Se asigură că proprietățile și activitățile companiei sunt corect asigurate și gestionează orice reclamații. Respectarea normelor de securitate la incendiu și deținerea autorizațiilor valide sunt adesea condiții esențiale impuse de asiguratori pentru ca polițele să fie valabile și pentru a putea soluționa eventuale daune în caz de incendiu.
Autoritățile au clarificat ce semnături trebuie să conțină documentele pentru obținerea avizului sau autorizațiilor de securitate la incendiu, se arată într-un ordin al Ministerului Afacerilor Interne (MAI), publicat astăzi în Monitorul Oficial. În acest sens, cererile trebuie să fie însoțite de semnătura electronică a investitorilor sau beneficiarilor, iar documentația tehnică trebuie să conțină și semnătura tuturor celor care participă la proiectarea și verificarea proiectului. Citește articolul
Permite monitorizarea ușoară a statusului dosarelor judiciare care implică reclamații sau cereri de despăgubire gestionate de companie.
Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) a implementat un program prin care părțile la un dosar pot să acceseze electronic acel dosar, care va deveni operațional din 18 mai (cu excepția dosarelor de pe rolul Secției de Contencios Administrativ și Fiscal, unde serviciul va fi operațional doar din septembrie). Practic, tot ce trebuie să facă părțile este să depună o cerere în acest sens, pentru dosarul la care vor să aibă acces electronic. Citește articolul
Se ocupă de asigurări și trebuie să știe despre riscuri precum încălcările de date, care ar putea fi acoperite de anumite polițe de asigurare, cum ar fi cele de cyber-security.
Banca Comercială Română (BCR) a primit o amendă de 5.000 de euro pentru că a colectat copiile de buletin ale clienților prin intermediul telefonului personal al unei angajate, informează Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP). Citește articolul
Acest departament este direct responsabil pentru gestionarea polițelor de asigurare și pentru procesarea și urmărirea cererilor de despăgubire către asiguratori.
În contextul crizei financiare generate de epidemia de coronavirus, companiile ar trebui să înceapă să evalueze pierderile pe care le-au suferit în această perioadă sau pe care le vor mai suferi în viitorul apropiat, atrag atenția specialiștii de la PwC România într-un articol recent. Asta pentru a identifica ce solicitări de despăgubiri pot fi cerute sau pot fi primite. Citește articolul
Acest departament este interesat să verifice istoricul daunelor vehiculelor pentru a evalua riscurile de asigurare, a gestiona corect polițele pentru flota companiei și a soluționa reclamațiile legate de daune.
Registrul Auto Român (RAR) a completat recent aplicația ce permite verificarea istoricului mașinilor înmatriculate în țara noastră, prin adăugarea unei secțiuni ce permite de-acum aflarea avariilor suferite de acestea de-a lungul timpului, potrivit unui comunicat al registrului. Citește articolul
Pentru a înțelege cum noile reglementări și riscurile asociate relaxării restricțiilor pot influența polițele de asigurare ale companiei și gestionarea eventualelor reclamații legate de noile condiții.
În contextul în care 14 mai va fi ultima zi de stare de urgență, 15 mai va marca intrarea într-o perioadă de tranziție, de relaxare treptată a restricțiilor, va fi instituită starea de alertă, iar unele activități economice vor putea fi reluate. O sinteză a celor anunțate până acum de oficiali: Citește articolul
Schimbările privind restricțiile și condițiile de operare pot influența riscurile companiei și tipurile de asigurări necesare, precum și gestionarea eventualelor reclamații legate de aceste aspecte.
Cu ocazia unei conferințe de presă ținute astăzi, președintele Klaus Iohannis a anunțat că starea de urgență nu va fi prelungită după 14 mai, dar va fi înlocuită cu starea de alertă, reglementată, de asemenea, prin lege. Măsurile se vor relaxa încetul cu încetul, din 15 mai, iar deplasarea în interiorul localității se va face fără declarație pe propria răspundere. Citește articolul
Recomandările privind sănătatea și siguranța în birou și în transportul public pot reduce riscul de incidente și, implicit, potențialele reclamații sau solicitări de asigurare legate de condițiile de muncă.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul