Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament ar fi interesat de procesul de gestionare a cererilor de restituire a banilor, care apar atunci când un serviciu este anulat, pentru a prelua modele și bune practici în gestionarea propriilor reclamații și despăgubiri.
Casa Națională de Pensii Publice (CNPP) a decis să nu mai acorde bilete de tratament balnear pensionarilor. În același timp, cei care deja se află în stațiunile de tratament din țară vor fi nevoiți să-și întrerupă sejurul, pentru a se proteja de infecția cu coronavirus. Citește articolul
Articolul menționează 'analiza riscurilor acoperite de polițele de asigurări' și revizuirea acestora, ceea ce este o preocupare directă pentru departamentul de asigurări.
Evenimentele recente au multiple implicații în raportările financiare ale societăților, în mod special pentru cele care au legături economice cu zonele afectate. Societățile care se aprovizionează sau care au piață de desfacere în zonele afectate, cele care sunt finanțate sau finanțează societăți aflate în zone afectate se confruntă cu provocări multiple care țin de continuitatea activității, precum și de estimarea și reflectarea acestor potențiale efecte în situațiile financiare. Din punctul de vedere al situațiilor financiare, COVID-19 se consideră un eveniment ulterior semnificativ, care are potențialul de a impune ajustarea situațiilor financiare aferente anului 2019, în funcție de anumite criterii, detaliate în continuare. Citește articolul
Este important să înțeleagă cum starea de urgență și măsurile impuse pot afecta polițele de asigurare ale companiei și gestionarea eventualelor reclamații sau daune.
Ministrul Afacerilor de Interne, Marcel Vela, tocmai a susținut o conferință de presă prin care a clarificat câteva măsuri ce vor fi luate pe timpul stării de urgență. Momentan, ministrul nu a anunțat decât trei dintre măsurile care vor fi propuse Președintelui pentru a fi incluse în decretul de instituire a stării de urgență. Printre ele se numără izolarea obligatorie la domiciliu a tuturor persoanelor care vin din țări unde există cel puțin 500 de cazuri confirmate de infecție cu coronavirus, precum și interzicerea târgurilor de autoturisme până la finalul lunii martie. Citește articolul
Este direct responsabil cu gestionarea polițelor de asigurare RCA ale vehiculelor companiei, verificarea valabilității acestora și cu rezolvarea eventualelor daune sau reclamații.
În condițiile în care, în această perioadă, cele mai multe instituții din țara noastră au limitat sau chiar suspendat interacțiunea cu publicul, e bine de știut ce putem rezolva din fața calculatorului în relația cu acestea. Astfel, șoferii și proprietarii de mașini din țara noastră pot, de exemplu, să verifice, fără să mai fie nevoiți să se deplaseze la autorități, situația înmatriculării unei mașini, a emiterii unui permis auto sau certificat de înmatriculare, istoricul unei mașini ori să plătească rovinieta sau taxa de pod. Citește articolul
Acest departament se ocupă de plângerile clienților și de cererile de despăgubire. Articolul clarifică în ce situații pasagerii pot cere bani înapoi și pentru câte tipuri de probleme (anulare și întârziere), ajutând la gestionarea corectă a acestor solicitări.
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a avut oportunitatea să se pronunțe, recent, asupra unei probleme inedite. E vorba, mai exact, de situația anulării unui zbor, redirecționării pasagerilor către un alt zbor (operat de aceeași companie aeriană) și posibilității de a cere despăgubiri pentru întârzierea zborului redirecționat (pe lângă solicitarea despăgubirilor pentru primul zbor anulat). Citește articolul
Articolul face referire la asigurările sociale și la posibilitatea de a depune cereri privind sistemul de accidente de muncă și boli profesionale. Acest departament ar fi interesat de modul în care angajații pot accesa informații și pot iniția cereri legate de aceste tipuri de asigurări, care pot implica și răspunderea companiei.
Într-o perioadă precum cea prin care trecem acum, când multe instituții își închid cu totul programul cu publicul sau îl restricționează foarte mult, e important să știm ce pot să facă acestea pentru noi în mediul online și ce putem depune sau obține electronic. Spre exemplu, în cazul Casei Naționale de Pensii Publice (CNPP), interacțiunea online presupune întâi de toate crearea unui cont (în nume propriu sau pentru altcineva). Citește articolul
Departamentul de Asigurări trebuie să înțeleagă când o situație este considerată forță majoră pentru a evalua dacă anumite daune sau întreruperi de activitate pot fi acoperite de polițele de asigurare ale companiei sau ale partenerilor.
Firmele care nu mai pot să își execute obligațiile comerciale (de exemplu, livrarea unor bunuri), din cauza efectelor coronavirusului (inclusiv măsuri luate de autorități ce obstrucționează executarea acelor obligații), ar putea să justifice acest lucru prin referire la forța majoră. Citește articolul
Verifică dacă asigurările pentru evenimente acoperă riscurile legate de sănătate și gestionează orice reclamație apărută în urma unor incidente la evenimente.
Începând de duminică și până la sfârșitul acestei luni, manifestările cu peste 1.000 de participanți sunt interzise în țara noastră, din cauza înmulțirii cazurilor de îmbolnăvire cu COVID-19. Totuși, evenimente cu un număr mai mic de participanți vor putea fi organizate, dar doar după ce autoritățile își vor da acordul în acest sens. Iată care sunt criteriile folosite de autorități atunci când decid dacă un eveniment mic poate avea sau nu loc. Citește articolul
Criza din Italia și măsurile de carantină pot genera cereri de despăgubire legate de asigurările de călătorie, asigurările pentru întreruperea afacerilor sau asigurările pentru întârzieri în lanțul de aprovizionare.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament este interesat deoarece, în cazul în care reclamațiile sau litigiile ajung în instanță, cunoașterea regulilor despre taxele de judecată (și eventualele scutiri) ajută la estimarea corectă a costurilor implicate și la soluționarea eficientă a cazurilor, inclusiv în relația cu asiguratorii.
Recent, Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) a hotărât că posibilitatea de a ataca soluțiile instanțelor privitoare la cererile accesorii care vizează cheltuieli de judecată trebuie să fie scutită de plata taxelor de timbru. Așadar, persoanele nemulțumite de astfel de soluții au acum mult mai multă libertate să le atace. Citește articolul