Acest departament este interesat să înțeleagă cum sunt recuperate pagubele în cazurile penale, deoarece acest lucru poate afecta modul în care sunt gestionate despăgubirile de asigurare și reclamațiile.
Ne surprinde adesea să aflăm despre cutare sau cutare infractor că „a scăpat” cu o pedeapsă ușoară, cu suspendare sau că e eliberat după un timp relativ scurt din închisoare, deși prejudiciul pe care l-a cauzat prin fapta sa este nu doar foarte mare, dar nici nu a fost recuperat. Prejudiciatul e ori una sau mai multe persoane fizice, ori statul, însă asta nu contează în unele cazuri. De ce ne-am obișnuit să vedem cum X sau Y e eliberat, deși mai are de acoperit un prejudiciu măricel? Iată ce ne-a explicat un specialist în drept penal: Citește articolul
Acest departament ar fi esențial interesat de limitele de răspundere ale companiilor aeriene și de procesele de reclamație, pentru a coordona acoperirea prin asigurări și a gestiona solicitările de despăgubire legate de bagajele angajaților sau bunurile companiei.
Se spune că orice om care călătorește cu avionul își pierde bagajul cel puțin o dată în viață, iar asta nu din vina lui, ci a companiei de zbor. Dar chiar și dacă nu e pierdut, orice situație care presupune că bagajul nu ajunge odată cu dumneavoastră la destinație trebuie reclamată companiei aeriene cu care ați zburat. Preferabil, inclusiv pentru deteriorarea obiectelor din bagaj, reclamația trebuie făcută cât încă vă mai aflați în aeroport, iar despăgubirile pe care le puteți obține depind de cât de mare e prejudiciul suferit și de cât puteți dovedi, în fapt. Citește articolul
Asigurările pentru clădiri sau pentru lucrări de construcție pot deveni invalide dacă lucrările nu sunt autorizate conform legii. Acest departament trebuie să se asigure că toate riscurile sunt acoperite corect.
AvocatNet.ro prezintă cele mai importante acte normative publicate în Monitorul Oficial în perioada 7-11 august 2017. Citește articolul
Articolul descrie cum clienții pot fi induși în eroare și cum pot gestiona aceste situații, inclusiv sfaturi despre înregistrarea conversațiilor. Acest lucru este util pentru un departament care gestionează reclamațiile, oferind perspective asupra tipurilor de probleme întâmpinate de clienți și asupra modului în care pot fi abordate eficient nemulțumirile, atât din perspectiva clientului, cât și a furnizorului.
Motivul pentru care am ales să vă povestesc experiența mea cu operatorul de telefonie mobilă X (a se înlocui X cu operatorul dumneavoastră de telefonie) este următorul: e a treia oară în ultimele luni de zile când aflu ori mă confrunt direct cu încercările operatorului X de a-și bate joc de clientul său - unul fidel, cu o vechime de peste zece ani de zile. Și această ultimă experiență, cât și întâmplările precedente au legătură cu același subiect: serviciul de roaming - acela care ne permite să vorbim în străinătate, pentru care înainte plăteam niște tarife suplimentare, iar, de la 15 iunie, nu mai plătim nimic. Citește articolul
Oferă detalii despre procedura de încheiere a asigurărilor RCA pentru clienții considerați cu risc ridicat și clarifică obligațiile asigurătorilor în aceste situații, fiind direct relevant pentru gestionarea polițelor și a potențialelor reclamații.
Pentru clienții cu risc ridicat cărora le stabilește, la cerere, o primă de asigurare specială, Biroul Asigurătorilor Auto din România (BAAR) va încerca să găsească asigurători de răspundere civilă auto (RCA) care să încheie contracte cu aceștia. Potrivit procedurii stabilite de BAAR, asigurătorii vor avea la dispoziție un termen foarte scurt pentru a se oferi ei înșiși să-i asigure pe clienții respectivi. Dacă nimeni nu se va oferi "voluntar", atunci vor fi desemnați printr-un mecanism special și nu vor putea refuza semnarea contractelor decât dacă nu vor să primească amenzi de până la 500.000 de lei. Citește articolul
Articolul este centrat pe asigurările de răspundere civilă auto. Acest departament, fie că este la o companie de asigurări, fie la o companie mare care gestionează multe polițe, trebuie să fie la curent cu toate noutățile legislative, definițiile (ex: 'asigurat cu risc ridicat') și procedurile legate de încheierea și gestionarea acestor tipuri de asigurări.
Asiguratul cu risc ridicat e proprietarul de mașină care primește cel puțin trei oferte de primă de asigurare mai mari de câteva ori decât tariful de referință. Pentru că ofertele primite nu sunt deloc tentante pentru buzunarul său, șoferul respectiv se poate adresa unui organism special, care-i va face o ofertă bună în materie de prime de asigurare și care-l va îndruma spre un anumit asigurător de pe piață. Recent, a fost anunțată și procedura pe care o vor urma șoferii care sunt considerați cu risc ridicat. Citește articolul
Departamentul este responsabil pentru a se asigura că bunurile achiziționate prin proiect sunt asigurate conform cerințelor, protejând investiția companiei.
Conform ultimelor declarații făcute de Ilan Laufer, ministrul Mediului de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, firmele care au depus proiecte declarate câștigătoare în cadrul Start-up Nation 2017 vor semna contractele de finanțare în cel mai scurt timp, întreaga procedură urmând a se încheia cel mai târziu în data de 29 septembrie 2017, data limită prevăzută în cadrul procedurii de implementare a programului de finanțare. Acordul de finanțare ce urmează să fie semnat cu beneficiarii are și o capcană: în lipsa fondurilor alocate de la buget, finanțatorul nu își asumă nicio răspundere. Citește articolul
Este esențial pentru a gestiona posibilele cereri de despăgubire sau reclamații legate de călătoriile angajaților, fie direct de la companiile aeriene, fie prin asigurări.
Cei cărora li se refuză accesul în avion împotriva voinței lor, deși aveau o rezervare, plătiseră biletul și îndeplineau toate condițiile de zbor, au dreptul să fie despăgubiți de către companie. Fie că aleg să primească înapoi banii pe bilet sau mai așteaptă câteva ceasuri până să se urce în alt avion și să ajungă la destinația finală, pasagerii refuzați la îmbarcare trebuie să primească nu doar bani, ci și mese și băuturi răcoritoare, uneori chiar cazare la hotel. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de polițe de asigurare și de gestionarea daunelor, iar articolul oferă informații cruciale despre stabilitatea unui asigurător și despre modul în care acesta își îndeplinește obligațiile.
Societatea de asigurare City Insurance a ieșit oficial din redresare financiară, procedură în care se afla, ca urmare a unor probleme de ordin bănesc, din aprilie 2016, potrivit unui act normativ publicat azi. Citește articolul
Acest departament gestionează toate polițele de asigurare ale companiei și, prin urmare, este direct implicat în depunerea cererilor de despăgubire și în rezolvarea eventualelor reclamații legate de modul în care asigurătorii soluționează dosarele.
Termenul de plată a despăgubirilor este mai mic în prezent, odată cu intrarea în vigoare a noii Legi a asigurărilor de răspundere civilă auto (RCA). Cele mai recente statistici în domeniu ne arată că asigurătorii au plătit în 2016 despăgubirile încadrându-se, cât de cât, în termenele legale. Dacă plătesc despăgubirile depășind termenul legal sau le diminuează în mod nejustificat, asigurătorii sunt obligați la penalități de 0,2% pentru fiecare zi de întârziere. Citește articolul