Departamentul este direct afectat, deoarece trebuie să adapteze procedurile de soluționare a reclamațiilor clienților în conformitate cu noile reglementări, în special pentru serviciile vizate (transport, utilități, digital).
Legea nr. 157/2015 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 449 din 23 iunie 2015. Citește articolul
Pentru a gestiona eficient eventualele reclamații sau litigii, este important ca acest departament să știe cât timp trebuie să păstreze documentele și informațiile relevante care ar putea fi necesare ulterior, în special cele legate de relațiile cu clienții sau contracte.
Nu sunt putine situatiile in care operatorii de date cu caracter personal isi pun intrebarea "pentru cat timp au obligatia de a asigura stocarea datelor cu caracter personal" pe care le-au cules sau, altfel spus, cat timp sunt indreptatiti sa stocheze aceste tipuri de date. Citește articolul
Departamentul monitorizează costurile și tipurile de asigurări necesare pentru a participa la licitațiile publice (cum ar fi garanțiile), precum și procesul de gestionare a plângerilor și contestațiilor.
In vara anului 2014, in plin an electoral, cand contractele trebuiau atribuite pe repede inainte fara intruziunile stingheritoare ale operatorilor economici lezati de deciziile luatein cadrul procedurilor de achizitii publice, Guvernul Romaniei a adoptat deja faimoasa O.U.G. nr. 51/2014 de modificare a O.U.G. nr. 34/2006. Infam act normativ, prin care, suplimentar garantiei de participare, firmele au fost obligate sa constituie si o garantie de buna conduita de pana la 100.000 EUR, ce trebuia retinuta in intregime de catre autoritatea contractanta, in cazul respingerii contestatiei/cererii/plangerii. Citește articolul
Articolul critică direct practicile asiguratorilor legate de reparațiile auto, arată cum sunt afectate despăgubirile și garanțiile și ce consecințe au aceste decizii asupra clienților. Este de interes maxim pentru companiile care se ocupă de relația cu asiguratorii, de gestionarea polițelor și a reclamațiilor legate de daune.
Noua din zece societati de asigurari din Romania decid repararea unor piese avariate si nu inlocuirea cu unele noi, desi nu sunt autorizate sa realizeze astfel de reparatii, avertizeaza Asociatia Societatilor de Service Auto Independente (ASSAI), care a explicat ca, cel mai frecvent, acest fenomen s-a inregistrat in cazul barelor din plastic . Potrivit organizatiei, practica pune in pericol siguranta rutiera. Citește articolul
Oferă informații despre condițiile tehnice ale vehiculelor și clasificarea defecțiunilor, esențiale pentru calculul primelor de asigurare, pentru evaluarea riscurilor și gestionarea eficientă a daunelor sau reclamațiilor.
Ordinul Ministerului Transporturilor nr. 682/2015 pentru modificarea si completarea Reglementarilor privind certificarea incadrarii vehiculelor inmatriculate sau inregistrate in normele tehnice privind siguranta circulatiei rutiere, protectia mediului si in categoria de folosinta conform destinatiei, prin inspectia tehnica periodica - RNTR 1, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr. 2.133/2005. a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 422 din 15 iunie 2015. Citește articolul
Articolul menționează riscurile care impactează afacerea și este prezentat de o companie de asigurări, indicând interesul pentru protejarea firmei împotriva evenimentelor neprevăzute.
Peste 160 de antreprenori din Iasi si localitatile invecinate au participat marti, la evenimentul „IMM ReStart - Descopera-ti potentialul”, organizat de Doingbusiness.ro, ocazie cu care au putut dezbate subiecte de actualitate si interes cu specialisti din cele mai importante companii din tara. Au fost prezenti manageri si antreprenori din companii locale cu cifre de afaceri peste 200.000 euro. Citește articolul
Acest departament ar fi fost interesat de clarificarea serviciilor medicale care ar fi fost acoperite sau nu de sistemul de sănătate și de gestionarea posibilelor reclamații legate de serviciile medicale cu plată oferite de spitalele publice.
Medicii vor putea sa lucreze in spitalele publice si in regim privat, pentru a obtine venituri suplimentare, se arata intr-o propunere legislativa adoptata recent de Senat. Serviciile se vor presta la cererea pacientilor, in baza unui contract scris. Citește articolul
Acest departament gestionează plângerile clienților și trebuie să înțeleagă regulile de etichetare pentru a evalua și a rezolva corect reclamațiile legate de informațiile produsului.
In cazurile in care etichetarea alimentelor sugereaza prezenta unor ingrediente pe care produsele nu le contin de fapt, consumatorii sunt indusi in eroare, se arata intr-o decizie recenta a Curtii de Justitie a Uniunii Europene (CJUE). Decizia Curtii, aplicabila la nivelul intregii Uniuni Europene, a fost data intr-o cauza in care o infuzie de fructe comercializata de o societate germana pretindea ca ar contine ingrediente naturale, dar in realitate produsul continea doar arome cu gustul respectivelor fructe. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe că transporturile neautorizate pot afecta valabilitatea polițelor de asigurare și pot complica rezolvarea eventualelor daune sau reclamații, crescând riscurile firmei.
Soferii care transporta contra-cost autostopisti, fara a avea autorizatie de taxi, pot fi sanctionati cu amenzi drastice, se mentioneaza intr-un act normativ care a intrat astazi in vigoare. Citește articolul
Articolul, prin rezultatele studiului, identifică situații care pot duce la nemulțumiri ale clienților și, în final, la reclamații. De asemenea, seminarul promovat la finalul articolului abordează direct 'gestionarea eficientă a reclamațiilor', interesând direct acest departament.
Desi sezonul estival a inceput si hotelierii se lauda cu servicii de top, un studiu de Mystery Calling efectuat la unitatile de cazare de pe litoralul romanesc arata ca doar in 40% din cazurile analizate potentialul client a primit o oferta concreta conform dorintelor sale. Mai mult, abilitatile de vanzare ale personalului din departamentul de rezevari sunt la un nivel minimal: un singur hotel din cele 15 evaluate a mentionat serviciile premium oferite in raport cu concurenta. Citește articolul