Departament: Comunicare și Relații Publice (PR)
Opinie Rezolvăm pe moment criza bugetară, dar ieșim din cercul vicios al cheltuielilor mărite care atrag creșteri de taxe?
Acest departament urmărește cum sunt percepute public noile decizii economice și fiscale și care este contextul economic general, pentru a menține o imagine bună a companiei și a gestiona comunicarea externă.
Situația fiscal-bugetară a României a ajuns în punctul în care numeroasele probleme acumulate în ani de zile au generat o criză ce trebuie corectată urgent. Lipsa de predictibilitate alimentată de modificări legislative și fiscale frecvente și fără studii de impact, creșterea nesustenabilă a cheltuielilor publice, întârzierile foarte mari în modernizarea și dotarea cu tehnologie a administrației fiscale sunt doar câteva dintre cauzele care au generat inechitate fiscală în economie și de remunerare în sistemul public, colectare insuficientă a veniturilor statului și deficite tot mai mari, mai greu de finanțat și, implicit, o stare de nemulțumire a multor categorii sociale. Citește articolul
Ce înseamnă adoptarea unui proiect de lege prin asumarea răspunderii Guvernului în Parlament
Această procedură este un eveniment politic important care poate genera discuții publice intense și poate influența percepția asupra mediului de afaceri. Departamentul are nevoie de aceste informații pentru a gestiona comunicarea externă și relațiile cu autoritățile.
Constituția României permite Guvernului să-și angajeze răspunderea în fața Parlamentului pentru un proiect de lege precum e cel pus joi în dezbatere privind măsurile fiscal-bugetare, evitându-se astfel procedura legislativă obișnuită. În acest proces, parlamentarii pot propune modificări pe care Executivul le poate accepta sau respinge și au dreptul să depună o moțiune de cenzură în termen de trei zile de la asumarea răspunderii în Parlament. Dacă Guvernul nu este demis, proiectul se consideră adoptat, cu eventualele amendamente acceptate. Citește articolul
Parteneriat media
DHL Express și PayPoint anunță semnarea unui parteneriat strategic pentru piața din România
Deoarece această știre este o comunicare importantă despre o colaborare strategică majoră, care trebuie transmisă în mod eficient publicului, presei și altor părți interesate.
DHL Express își extinde serviciile în România printr-un parteneriat cu PayPoint Colet Expres, oferind clienților posibilitatea de a trimite documente internațional din peste 100 de locații la nivel național, urmând ca până la finalul anului rețeaua să se extindă și cu opțiuni de expediere pentru colete de până la 25 kg. Citește articolul
Whistleblowers: Aproape 100 de raportări transmise prin canale externe de raportare în 2024, potrivit ANI. Ce trebuie să știi despre avertizorii de integritate
Acest departament trebuie să fie pregătit să gestioneze comunicarea și imaginea publică a companiei în cazul unor raportări de nereguli venite de la avertizori, care pot afecta reputația.
Numărul sesizărilor privind posibile încălcări ale legii, transmise prin canalele externe prevăzute de Legea privind protecția avertizorilor în interes public, s-a dublat în 2024 față de anul anterior, potrivit unei statistici publicate recent de Agenția Națională de Integritate (ANI). Persoanele care află, în context profesional, despre fapte ilegale pot semnala aceste situații în mod confidențial și pot beneficia, în anumite condiții, de protecție legală împotriva represaliilor. Citește articolul
Parteneriat media
Privileg Catering primește titlul de Superbrand: o recunoaștere a excelenței în gastronomie și organizarea de evenimente la scară largă
Articolul este o comunicare despre obținerea unei distincții prestigioase (Superbrand), vitală pentru gestionarea imaginii publice, reputația și relațiile cu publicul și alte entități ale unei companii.
Privileg Catering, unul dintre cei mai apreciați furnizori de servicii premium de catering din România, a fost distins cu titlul de Superbrand, o recunoaștere a calității constante, a inovației și a încrederii de care se bucură în rândul clienților și partenerilor din mediul de afaceri.
Citește articolulRAR: Campanii de rechemare pentru vehicule produse între 1998 și 2019, din cauza unor defecțiuni grave
În cazul rechemărilor masive de produse, comunicarea transparentă și gestionarea reputației companiei sunt esențiale. Acest departament se ocupă de relația cu publicul și presa pentru a menține încrederea clienților.
Registrul Auto Român (RAR) a transmis astăzi o atenționare privind desfășurarea unor campanii de rechemare în service pentru mai multe mărci auto, cu modele fabricate între 1998 și 2019, din cauza unor defecțiuni tehnice semnificative, inclusiv la sistemele de airbag. Intervențiile necesare se efectuează gratuit în service-urile autorizate ale producătorilor. Citește articolul
Interviu Stomatologii trebuie să facă publicitate bazată pe calitate, nu pe marketing agresiv: Despre noile reguli și ce riscă dentiștii dacă le încalcă
Acest departament trebuie să gestioneze comunicarea externă și imaginea companiei în conformitate cu noile reguli de publicitate, asigurând un mesaj corect, transparent și etic către public și parteneri.
Noi reglementări vizând publicitatea referitoare la serviciile stomatologice vor intra în vigoare de la 1 iulie, generate de creșterea publicității înșelătoare online. Despre reclame de genul „dinți ficși în 24 de ore”, dar și despre alte forme de promisiuni nerealiste și oferte agresive ale unora dintre clinicile de profil vom discuta cu medicul Florin Dan Cezar Lăzărescu, președintele Colegiului Medicilor Stomatologi din România (CMSR). Citește articolul
CNA interzice farmaciilor să publice promoții la suplimentele alimentare: Care ar putea fi efectele
Deoarece articolul tratează aspecte legate de imaginea publică, relația cu autoritățile de reglementare și influența legilor asupra comunicării cu publicul.
Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a adoptat în data de 25 iunie 2025 un nou Cod de reglementare a conținutului audiovizual care interzice, printre altele, publicitatea efectuată de farmacii la promoțiile aferente suplimentelor alimentare: „Art. 154 – (1) Este interzisă (…) promovarea farmaciilor prin asocierea acestora cu promoții la medicamente, tratamente medicale, produse homeopate, dispozitive medicale și suplimente alimentare”. CNA pare să acționeze contrar scopului protejării publicului, liberei concurențe și recomandărilor Consiliului Concurenței, deși a furnizat acestuia informații în cadrul studiului privind piețele medicamentelor OTC (over-the-counter - medicamente fără prescripție medicală) și suplimentelor alimentare și chiar a fost supusă în trecut unei investigații a autorității de concurență. Citește articolul
Care sunt principalele tipuri de proprietate intelectuală ce apar în raporturile de muncă
Se ocupă de imaginea companiei și comunicarea externă, fiind interesat de protejarea mărcii, a logo-ului și a altor elemente vizuale care definesc identitatea firmei.
Angajatorii nu sunt întotdeauna conștienți de necesitatea reglementării detaliate a drepturilor de proprietate intelectuală în contractele individuale de muncă (CIM), contrar percepției comune că tot ce creează un angajat în raportul de muncă aparține automat angajatorului. Primul pas important pentru angajator e să înțeleagă natura creațiilor și încadrarea lor, de la opere protejate de drepturi de autor (texte, prezentări, fotografii, opere grafice și audiovizuale), unde drepturile aparțin primordial angajatului în lipsa unor clauze specifice, la programe de calculator, unde regula este inversă, drepturile revenind angajatorului. Citește articolul
Reminder De-acum se aplică noi cerințe de accesibilitate pentru produsele și serviciile destinate persoanelor cu dizabilități
Pentru a comunica publicului și partenerilor eforturile companiei de a deveni mai accesibilă și conformă cu noile legi, îmbunătățind imaginea publică.
Pentru ca anumite produse și servicii să fie cât mai accesibile pentru persoanele cu dizabilități și pentru o mai bună funcționare a pieței interne, noi cerințe au fost introduse, începând de sâmbătă, în legătură cu acestea, potrivit unei legi apărute în 2022. Tot de acum trebuie accesibilizate bancomatele, automatele pentru bilete și serviciile de comunicații electronice. În plus, din 2027, trebuie accesibilizat numărului unic de urgență 112, prin includerea unor funcții și proceduri care să răspundă nevoilor persoanelor cu dizabilități, inclusiv permiterea transmiterii sincronizate a vocii și a textului ori, atunci când e posibil, transmiterea de voce, text și video sincronizate ca o conversație totală. Citește articolul










