avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1011 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

ACCES GRATUIT

Care este mersul logic al unui contract de dezvoltare web?

Acest departament gestionează banii companiei și este interesat de cum și când se fac plățile către furnizori, de la avansuri la tranșe finale, pentru a le aloca corect în bugete.

Inteligo.ro în Weekend
21 Martie 2020 | 1104 | Timp de citire: 3 min.

Am luat în calcul, în acest articol, mai multe tipuri de situații pe care le parcurgi atunci când dezvolți un proiect cu componență IT (website, aplicație etc.). Am considerat că e util să vorbim, mai întâi, despre mersul contractului, să fie foarte clară ideea din spatele pașilor logici de urmat. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Lumea Inteligo. Recomandările săptămânii:

Paradoxul alegerii | Cum să te descurci în MS Office și pe Internet | Redresează nava! | Telemunca și COVID-19

Pachetul despre 'Cum să te descurci în MS Office' este foarte relevant, deoarece departamentul utilizează intensiv programe precum Excel, Word și PowerPoint pentru analize, rapoarte și prezentări financiare.

Inteligo.ro în Weekend
21 Martie 2020 | 1068 | Timp de citire: 2 min.

Noi, la Inteligo, vrem să ajutăm oamenii să rămână mereu informați și actualizați la cerințele și noutățile lumii moderne. Tocmai de aceea, în fiecare săptămână, îți pregătim o listă de cursuri, ghiduri, cărți și podcasturi care să te ajute să descoperi care sunt lucrurile de care ești pasionat și la care poți deveni cu adevărat bun și, în plus, îți propunem și un subiect interesant pe care să îl putem dezbate împreună. Citește articolul

ACCES PREMIUM
România online

PFA-urile pot fi înființate direct online, fără a te duce la ONRC

Acest departament ar fi interesat, deoarece înființarea unei PFA sau a unei întreprinderi individuale are implicații directe asupra modului în care se plătesc taxele și se ține contabilitatea pentru respectiva entitate.

Alexandru Boiciuc în PFA & Profesii liberale
Redactor-șef, avocatnet.ro
20 Martie 2020 | 6639 | Timp de citire: 3 min.

Cei care vor să înființeze o persoană fizică autorizată (PFA) la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) pot rezolva formalitățile legale chiar din fața propriului calculator, pentru a evita deplasările la instituțiile statului în vremea coronavirusului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Decizie CJUE: Se datorează TVA pentru rambursarea costurilor aferente detașării de personal de la societatea-mamă la filială

Acest departament este responsabil cu plata corectă a taxelor (TVA) și cu înregistrarea costurilor. Decizia Curții Europene schimbă modul în care se calculează TVA pentru angajații detașați între firmele din același grup, deci trebuie să știe cum să aplice noile reguli și să evite problemele cu inspecțiile fiscale.

Deloitte România în Relații de muncă & Asigurări sociale
20 Martie 2020 | 1680 | Timp de citire: 3 min.

Sumele percepute de către societatea-mamă de la filialele sale pentru împrumuturile sau detașările de personal sunt supuse TVA, a decis Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) în cauza C-94/19 San Domenico Vetraria. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Partenerul contractual nu își execută obligațiile? Poți să nu o faci nici tu, până când acesta și le va îndeplini

Cei de la finanțe trebuie să înțeleagă cum pot fi afectate plățile, veniturile și cheltuielile companiei dacă un contract nu este respectat și ce decizii financiare se iau în astfel de situații.

Alexandros Bakos în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
20 Martie 2020 | 1 | 1420 | Timp de citire: 5 min.

Firmele sau persoanele care sunt implicate într-o relație contractuală s-ar putea să fie puse - mai ales în perioada actuală - în situația în care cealaltă parte nu își execută obligațiile exigibile (ce ar fi trebuit, în mod obișnuit, îndeplinite). Chiar și așa, s-ar putea ca partea ce nu și-a executat obligațiile să îi ceară celeilalte îndeplinirea obligațiilor ei. În schimb, cea din urmă poate să amâne acest lucru, aspect cunoscut și ca „excepție de neexecutare a contractului”. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

UPDATE Înscrieri amânate pentru majoritatea programelor de finanțare pentru fermieri din 2020

Acest departament este interesat de orice oportunitate de finanțare, subvenții sau ajutoare nerambursabile, cum sunt cele pentru fermieri, pentru a le analiza din punct de vedere economic, a gestiona bugetele și a se asigura că banii sunt folosiți conform regulilor.

Alexandru Boiciuc în Finanțări
Redactor-șef, avocatnet.ro
20 Martie 2020 | 3195 | Timp de citire: 3 min.

Programele de finanțare pregătite pentru fermeri anul acesta și care aveau termen de depunere a proiectelor în această perioadă se amână, din cauza epidemiei de coronavirus, informează Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR). Citește articolul

ACCES PREMIUM
România online

Munca de acasă implică vulnerabilități cibernetice crescute. Notificarea online a breșelor de securitate și alte aspecte importante

Acest departament este o țintă frecventă a fraudelor financiare și a atacurilor cibernetice care vizează obținerea de bani sau date bancare, fiind esențial să știe cum să se protejeze.

Simona Voiculescu în Resurse umane
Director Editorial, avocatnet.ro
20 Martie 2020 | 2404 | Timp de citire: 5 min.

Experții în securitate cibernetică atenționează deja de câteva zile că tranziția masivă către munca de acasă vine după sine cu riscuri crescute. Cum toată lumea acordă atenție sporită coronavirusului, hackerii speculează la maximum contextul. Vizați sunt, în primul rând, angajații și datele lor personale sau alte altora din companie ori aspectele ce țin de secretul profesional sau comercial. Hackerii exploatează, pe de o parte, modul de conectare la serverele firmei de către angajații de acasă, folosirea laptopurilor personale pentru muncă sau a celor de muncă și în scopuri personale, precum și folosirea excesivă a telefoanelor mobile. Câteva aspecte privind vulnerabilități și posibile soluții: Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Urmează o adunare generală a acționarilor la firma ta? Ce măsuri de siguranță recomandă specialiștii

Oferă clarificări despre modul în care evenimentele neprevăzute pot afecta situațiile financiare ale companiei și termenele de depunere a acestora la autorități.

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
20 Martie 2020 | 2495 | Timp de citire: 2 min.

De obicei, în timpul primăverii se țin adunările generale anuale ale acționarilor (AGA), în special pentru aprobarea situațiilor financiare pentru anul anterior, dar și pentru stabilirea bugetului și a planului de afaceri. În contextul răspândirii coronavirusului, specialiștii de la NNDKP recomandă companiilor să ia unele măsuri de siguranță atunci când stabilesc când și cum se țin adunările generale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

AFM suspendă controalele la firme, executările silite și amână depunerea declarației de mediu cu o lună

Acest departament este responsabil de calcularea și plata taxelor de mediu, de depunerea declarațiilor fiscale și de gestionarea relației cu autoritățile fiscale, deci informațiile despre termene și proceduri sunt esențiale.

Dragoș Niculescu în Taxe și impozite
Redactor coordonator, avocatnet.ro
20 Martie 2020 | 2540 | Timp de citire: 1 min.

În contextul economic din ce în ce mai dificil din țara noastră, Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a decis recent să ia, pe toată perioada în care se aplică starea de urgență, unele măsuri ce vin în ajutorul firmelor și nu numai, inclusiv amânarea depunerii declarației privind obligațiile la Fondul pentru mediu. Citește articolul

ACCES PREMIUM

ONRC: Contabilii pot trimite documente pentru firme doar online, cu împuternicirea semnată

Este important pentru a ști cum să trimită electronic documentele contabile și financiare la Registrul Comerțului, mai ales când sunt implicați experți contabili autorizați în acest proces.

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
20 Martie 2020 | 1 | 8998 | Timp de citire: 1 min.

Experții contabili și contabilii autorizați care vor să trimită documente pentru profesioniști înregistrați sau în vederea înregistrării la Registrul Comerțului o pot face doar online și doar cu împuternicire, anunță Registrul Comerțului. Citește articolul