Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Dacă firma este o bancă sau o instituție financiară, acest departament trebuie să știe cum se schimbă condițiile de finanțare și subvențiile în noul program, pentru a gestiona corect creditele și riscurile financiare.
Dosarele analizate în cadrul „Prima casă”, la data intrării în vigoare a proiectului de lege care va transforma programul în „O familie, o casă”, vor fi soluționate conform regulilor vechi. Asta înseamnă că dosarele înregistrate după intrarea în vigoare a proiectului se vor soluționa pe regulile noi. Totodată, asta înseamnă că vor exista întârzieri la soluționarea dosarelor, până ce autoritățile vor modifica regulile pentru aplicarea programului de finanțare. Citește articolul
Acest departament este direct vizat de suspendarea controalelor ANAF, fiind important să știe când și dacă pot fi desfășurate verificări fiscale, pentru a-și planifica activitățile financiare și contabile.
Timp de 30 de zile, cât se aplică starea de urgență în România, din cauza răspândirii coronavirusului, controalele inspectoratelor teritoriale de muncă (ITM) la angajatori sunt suspendate. Cu unele excepții. Citește articolul
Starea de urgență poate aduce schimbări economice, fiscale sau măsuri de sprijin care influențează bugetul și contabilitatea firmei.
În contextul apariției, în țara noastră, a mai multor cazuri de infectare cu COVID-19, președintele țării a anunțat astăzi decretarea stării de urgență pe o perioadă de 30 de zile și măsurile ce se vor aplica în această perioadă. Una dintre acestea prevede închiderea grădinițelor, școlilor primare și gimnaziale, liceelor, școlilor postliceale și universităților pe toată perioada aplicării stării de urgență, adică până luna viitoare. Citește articolul
Ajută la verificarea plăților contribuțiilor la sănătate către stat, pentru a se asigura că toate obligațiile financiare ale companiei sunt îndeplinite corect.
Sunt câteva chestiuni - ce țin mai mult de informare decât de obținerea unor drepturi concrete - pot fi făcute online în raport cu autoritățile în domeniul sănătății: putem verifica dacă avem statut de asigurați și putem să avem acces la un dosar de sănătate electronic. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil cu calcularea, declararea și plata tuturor taxelor și impozitelor firmei (cum ar fi impozitul pe profit, TVA-ul) și are nevoie să știe exact ce formulare trebuie să depună online către Fisc.
Contribuabilii care au declarații fiscale de transmis către autorități se pot folosi, în principal, de portalul e-Guvernare.ro. Așa se transmit Fiscului majoritatea formularelor, printre care se numără declarațiile privind taxele salariale, impozitul pe profit, decontarea TVA-ului, situațiile financiare anuale și nu numai. Citește articolul
Departamentul financiar este direct interesat de amânarea plăților la bănci și de prelungirea termenelor pentru plata impozitelor pe proprietate, deoarece aceste măsuri influențează direct bugetul și fluxul de bani al companiei.
În contexul actual al extinderii epidemiei de COVID-19 din țara noastră, autoritățile, dar și entitățile private anunță adoptarea de măsuri menite să ofere românilor anumite facilități fiscale în următoarea perioadă, reducând astfel presiunea financiară ce este exercitată asupra lor în această perioadă atipică, în care s-ar putea înregistra, printre altele, și probleme cu plata salariilor. Astfel, pe lângă recent anunțata amânare a plății impozitelor, autoritățile, dar și băncile caută soluții și anunță măsuri pentru cei cu credite. Citește articolul
Se ocupă de calculul și plata salariilor, decontarea sumelor de la stat și de înregistrările financiare legate de aceste indemnizații.
În recenta lege privind acordarea unor zile libere părinţilor pentru supravegherea copiilor, în situaţia închiderii temporare a unităţilor de învăţământ (cum e acum, în cazul coronavirusului) scrie că cei care stau acasă au dreptul la o indemnizație de circa trei sferturi din salariu. Banii sunt efectiv plătiți de angajator, dar acesta îi recuperează apoi din Fondul de garantare pentru plata creanțelor salariale. Concret: Citește articolul
Acest departament este direct impactat de modul în care Fiscul gestionează datoriile fiscale prin popriri bancare și trebuie să înțeleagă cum funcționează noul sistem pentru a gestiona corect finanțele și plățile firmei.
Regulile oficiale pentru funcționarea aplicației e-Popriri -- care va pune în practică un mecanism îmbunătățit al înființării și ridicării popririlor bancare -- conțin și informații despre ce se va întâmpla în situația în care executarea silită este suspendată. În mare, ideea este că banii din conturi vor rămâne indisponibilizați, aceștia putând fi folosiți numai pentru plata datoriilor fiscale sau a salariilor. Citește articolul
Este responsabil cu pregătirea cererilor de finanțare din punct de vedere financiar, gestionarea banilor primiți și asigurarea că totul este înregistrat corect din punct de vedere contabil și fiscal.
Companiile care au capacitatea tehnologică și inovativă de a ajuta la combaterea efectelor coronavirusului pot cere finanțare europeană, însă înscrierile se pot face numai până miercuri. Banii vor fi acordați printr-o procedură accelerată întreprinderilor mici și mijlocii (IMM-uri) și start-up-urilor. Citește articolul
Măsurile de sprijin cerute de sindicat se traduc de obicei în ajutoare financiare, scutiri de taxe sau subvenții, lucruri esențiale pentru bugetul și contabilitatea companiei.
Depistarea pozitivă cu coronavirus a unui angajat la o fabrică din industria alimentară va duce la închiderea acelei fabrici, astfel că riscul ca unele unităţi de producţie din industria alimentară să-şi oprească activitatea este foarte mare. Citește articolul