Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Întregul articol este centrat pe modul în care un eveniment major, precum COVID-19, trebuie înregistrat și reflectat în situațiile financiare ale companiei, ajustări contabile, implicații fiscale și posibile măsuri de eșalonare a plăților, fiind esențial pentru acest departament.
Evenimentele recente au multiple implicații în raportările financiare ale societăților, în mod special pentru cele care au legături economice cu zonele afectate. Societățile care se aprovizionează sau care au piață de desfacere în zonele afectate, cele care sunt finanțate sau finanțează societăți aflate în zone afectate se confruntă cu provocări multiple care țin de continuitatea activității, precum și de estimarea și reflectarea acestor potențiale efecte în situațiile financiare. Din punctul de vedere al situațiilor financiare, COVID-19 se consideră un eveniment ulterior semnificativ, care are potențialul de a impune ajustarea situațiilor financiare aferente anului 2019, în funcție de anumite criterii, detaliate în continuare. Citește articolul
Avertizarea privind recesiunea și scăderea economiei este foarte importantă pentru a ajusta bugetele, previziunile financiare și pentru a înțelege impactul asupra veniturilor companiei și a taxelor.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Starea de urgență și restricțiile pot influența modul de alocare a resurselor, pot afecta fluxurile financiare ale companiei și pot avea implicații economice generale.
Ministrul Afacerilor de Interne, Marcel Vela, tocmai a susținut o conferință de presă prin care a clarificat câteva măsuri ce vor fi luate pe timpul stării de urgență. Momentan, ministrul nu a anunțat decât trei dintre măsurile care vor fi propuse Președintelui pentru a fi incluse în decretul de instituire a stării de urgență. Printre ele se numără izolarea obligatorie la domiciliu a tuturor persoanelor care vin din țări unde există cel puțin 500 de cazuri confirmate de infecție cu coronavirus, precum și interzicerea târgurilor de autoturisme până la finalul lunii martie. Citește articolul
Este esențial să se cunoască cine este ministrul finanțelor, deoarece deciziile sale influențează direct taxele, impozitele și regulile financiare pe care compania trebuie să le respecte.
Învestirea "Executivului Orban 3" s-a realizat azi în Parlament, cu votul majorității senatorilor și deputaților, printr-o procedură de audiere și vot excepțională. În această seară, tot în condiții deosebite, în contextul epidemiologic actual, membrii Guvernului vor depune jurământul la Cotroceni. Vorbim, practic, de un Guvern cu aceeași componență ca cel învestit în noiembrie 2019 și demis în februarie anul acesta. Citește articolul
Profesioniștii din aceste domenii trebuie să explice des concepte financiare, bugete, rapoarte sau reglementări fiscale complexe către colegi, management sau clienți. Sfaturile despre cum să prezinți informații dificile într-un mod simplu și memorabil sunt foarte utile pentru a asigura înțelegerea și a facilita luarea deciziilor.
Atunci când explicația ta e oferită în fața unei mulțimi de oameni, când vorbești, deci, public, lucrurile sunt puțin diferite. În acele momente, nu ai nevoie doar să îți construiești un discurs și să îl susții perfect. Nu. Trebuie să fii atent la chipurile oamenilor. Să le observi reacțiile atunci când explici ceva. Trebuie să-ți construiești un suport (fie că e flipchart-ul, ori prezentarea de pe perete) care să te ajute să punctezi, din când în când, elementele importante ale explicației tale și să desenezi, acolo unde e posibil, scheme care să îi ajute pe oameni să înțeleagă mai ușor subiectul. Am punctat mai jos câteva dintre lucrurile importante care pot fi reținute, atunci când îți construiești o prezentare fără suport de afișat pe perete. Citește articolul
Acest departament este interesat de cum să se pregătească eficient pentru controalele fiscale, cum să gestioneze inspecțiile și să minimizeze riscurile financiare și legale legate de fisc.
Noi, la Inteligo, vrem să ajutăm oamenii să rămână mereu informați și actualizați la cerințele și noutățile lumii moderne. Tocmai de aceea, în fiecare săptămână, îți pregătim o listă de cursuri, ghiduri, cărți și podcasturi care să te ajute să descoperi care sunt lucrurile de care ești pasionat și la care poți deveni cu adevărat bun și, în plus, îți propunem și un subiect interesant pe care să îl putem dezbate împreună. Citește articolul
Gestionează și înregistrează toate plățile legate de autovehiculele companiei, cum ar fi amenzi de circulație, taxe de drum (rovinietă, pod), taxe de permis sau de înmatriculare.
În condițiile în care, în această perioadă, cele mai multe instituții din țara noastră au limitat sau chiar suspendat interacțiunea cu publicul, e bine de știut ce putem rezolva din fața calculatorului în relația cu acestea. Astfel, șoferii și proprietarii de mașini din țara noastră pot, de exemplu, să verifice, fără să mai fie nevoiți să se deplaseze la autorități, situația înmatriculării unei mașini, a emiterii unui permis auto sau certificat de înmatriculare, istoricul unei mașini ori să plătească rovinieta sau taxa de pod. Citește articolul
Stabilește cine acoperă cheltuielile generate de munca la distanță și se asigură că acestea sunt gestionate corect din punct de vedere financiar și contabil.
Din cauza răspândirii coronavirusului, tot mai mulți angajatori, fie ei publici, fie ei privați, își trec salariații pe munca la domiciliu sau cel puțin iau în calcul această variantă. Însă, așa cum subliniază specialiștii, este esențial ca angajatorii să pună la punct o politică internă de muncă la distanță, dacă n-au făcut-o deja. Citește articolul
Acest departament este interesat de modalități eficiente de a plăti taxele și impozitele companiei, precum cele către ANAF (declarația unică, contribuții) sau cele locale, iar ghiseul.ro oferă o soluție rapidă și simplă pentru aceste plăți.
De ceva vreme deja, românii pot plăti online banii pe care-i datorează Fiscului, direcțiilor de taxe și impozite locale și altor autorități cărora le datorează bani cu titlu de amenzi contravenționale. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de toate impozitele, taxele, declarațiile fiscale și comunicarea cu ANAF-ul, iar SPV este canalul principal pentru aceste activități.
Pentru a limita, pe cât posibil, răspândirea coronavirusului, contribuabilii pot transmite Fiscului și pot obține documente direct online, fără a se mai duce la ghișee. Mai precis, atât persoanele fizice, cât și firmele pot transmite declarații și pot obține diverse acte de la Fisc folosindu-se de Spațiul Privat Virtual (SPV). Citește articolul