Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament este responsabil cu plata taxelor și cu documentele financiare, inclusiv cele legate de salarii. Articolul le arată cum să gestioneze corect declarațiile către ANAF pentru a evita neînțelegeri sau penalizări legate de angajați.
Zeci de angajatori ne-au informat zilele trecute că au primit în Spațiul privat virtual, în secțiunea de Mesaje, comunicări din partea ANAF prin care erau atenționați că există diferențe între numărul de salariați transmis în Revisal și cel declarat în formularul 112. Reprezentanții Fiscului au declarat pentru avocatnet.ro că aceste informări fac parte dintr-o procedură mai amplă inițiată recent de instituție, menită să crească gradul de conformare a contribuabililor. Potrivit ANAF, firmele au posibilitatea de a cere lista CNP-urilor problematice pentru a putea verifica situația lor și actualiza informațiile transmise, dacă este nevoie. Citește articolul
Acest departament are nevoie să cunoască toate opțiunile pentru gestionarea datoriilor fiscale ale companiei, inclusiv medierea și eșalonarea la plată, pentru a evita executarea silită și a menține stabilitatea financiară.
Recent introdusă în legislația fiscală și așteptând proceduri de aplicare, medierea fiscală va permite contribuabililor să câștige puțin timp în fața executării silite și în demersurile de pornire a eșalonării la plată, potrivit specialiștilor din domeniu. Citește articolul
Acest departament ar fi interesat de cum sunt administrate banii și de justificarea cheltuielilor mari pentru proiecte, ca în cazul renovării care costă mult.
Investiţie uluitoare aprobată de Consiliul Local din Ştefăneşti, judeţul Argeş: 130.000 de euro pentru amenajarea unui grup sanitar la o grădiniţă. Citește articolul
Acest departament se ocupă de toate actele legate de bani și de declarațiile fiscale, inclusiv raportarea vânzărilor de la casele de marcat către autorități. Articolul le arată cum să facă acest lucru mai ușor și mai rapid, economisind timp prețios.
Începând cu finalul anului 2018, legislația românească a impus obligativitatea folosirii de case de marcat cu jurnal electronic de către agenții economici, indiferent de mărime. Potrivit acestei reglementări, utilizatorii noilor aparate de marcat electronice fiscale au obligația să transmită la ANAF lunar, până la data de 20 a lunii pentru luna anterioară, registrul rapoartelor Z și bonurilor fiscale. Depunerea formularului se poate face și automat, prin intermediul unor aplicații care citesc memoria casei fiscale, extrag datele și, apoi, le trimit direct la ANAF. O aplicație de acest tip este foarte utilă și companiilor care au un număr mai mare de case de marcat, deoarece permite gestionarea de la distanță a datelor trimise de casele fiscale, astfel încât utilizatorii pot afla imediat dacă unul dintre aparate nu a scos raportul Z, dacă nu funcționează sau dacă are o problemă. Citește articolul
Articolul detaliază modul în care se calculează și se plătesc impozitele și contribuțiile pentru veniturile din chirii, termenele de declarare și plata acestora, precum și consecințele financiare pentru nedeclarare.
Veniturile din chirii pe spații de locuit sunt impozabile și cei care le obțin trebuie să depună declarația unică pentru estimarea acestor venituri pe 2019, pentru care vor datora sigur un impozit de 10% și, eventual, în funcție de cât de mari sunt veniturile nete, și contribuție la sănătate (CASS). Cei care la acest moment obțin deja asemenea venituri trebuie să aibă în vedere termenul de 15 martie, iar cei care încheie contracte ulterior acestuia au la dispoziție 30 de zile ca să depună declarația unică, fie că înregistrează sau nu contractele la Fisc. Citește articolul
Oferă detalii despre situația financiară a statului (buget, venituri, cheltuieli) și impactul legilor asupra acestora, informații esențiale pentru planificarea financiară, fiscală și contabilă a companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Deoarece Parchetul European investighează fraudele și infracțiunile care vizează interesele financiare ale Uniunii Europene, acest departament ar trebui să fie informat pentru a înțelege riscurile financiare și de conformitate legate de fondurile europene sau tranzacțiile transfrontaliere.
Astăzi vor fi audiați candidații pentru postul de procuror-șef european, din cadrul Parchetului European. Audierile se vor desfășura în Parlamentul European, iar Laura Codruța Kovesi este unul din candidați. Citește articolul
Acest departament este interesat de modul în care instituțiile europene investighează fraudele financiare, cum ar fi cele legate de TVA sau de fondurile Uniunii Europene, pentru a înțelege riscurile și a se asigura că operațiunile financiare și contabile ale companiei sunt corecte și conforme.
Parchetul European este o structură care va fi instituită la nivelul Uniunii Europene și care va avea competențe în cercetarea și instrumentarea cazurilor referitoare la faptele infracționale care aduc atingere intereselor financiare ale Uniunii Europene. Totuși, care sunt cele mai importante atribuții ale Parchetului European și care membri ai acestei instituții dețin cele mai importante atribuții? Citește articolul
Este responsabil de toate aspectele financiare ale proiectului, de la estimarea bugetului și a cofinanțării până la gestionarea plăților și înregistrarea corectă a fondurilor primite.
Companiile românești pot obține, în perioada imediat următoare, fonduri europene între unul și cinci milioane de euro prin Programul Operațional Regional, axa prioritară 2, ”Îmbunătățirea competitivității întreprinderilor mici și mijlocii”, prioritatea de investiție 2.2, ”Sprijinirea creării și extinderea capacităților avansate de producție și extinderea activității”. Acestea trebuie să aibă între 3 și 249 angajați și să fi fost profitabile în 2018. Procedura de obținere a fondurilor a fost simplificată, eliminându-se o serie de documente, spre a facilita accesul companiilor la acest program. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de toate taxele, plățile și declarațiile firmei către stat. Faptul că Fiscul va acorda bonusuri (bonificații) firmelor corecte și va încerca să rezolve amiabil greșelile de declarare, este o veste importantă care le influențează direct activitatea zilnică și planificarea financiară.
Relația dintre Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) și contribuabili ar urma să se schimbe radical în viitorul mai mult sau mai puțin apropiat, spun chiar reprezentanții instituției. Mai precis, autoritățile fiscale ar urma să recompenseze firmele și antreprenorii independenți care au un comportament ireproșabil și să fie toleranți cu greșelile din declarațiile trasmise la ANAF. Citește articolul