Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Limitarea cumulului de pensii cu salarii, în special în sectorul public, poate avea un impact direct asupra bugetului de personal, a costurilor salariale și a planificării financiare a entităților vizate.
Persoanele ce au ieșit la pensie pentru limită de vârstă ar putea avea limitări atunci când vine vorba de cumularea veniturilor din pensii cu câștigurile salariale de la stat. Măsura se regăsește într-un proiect de act normativ înregistrat recent la Senat pentru dezbatere și care urmărește reducerea numărului celor care beneficiză de cumularea celor două venituri și încurajarea angajării tinerilor la stat. Citește articolul
Acest departament trebuie să analizeze impactul financiar al creșterii salariilor asupra bugetului companiei, să planifice cheltuielile și să gestioneze taxele și contribuțiile fiscale, având în vedere și riscul de insolvență menționat.
Dat fiind că salariul minim brut de 3.000 de lei pentru firmele cu activități (și) în domeniul construcțiilor este obligatoriu pentru toți angajații acelor firme, inclusiv cei care nu au de-a face cu acele activități, e posibil ca unele dintre ele să întâmpine dificultăți financiare în următoarea perioadă. O variantă ar fi separarea acestor activități de celelalte, pentru a evita mărirea tuturor salariilor, dar asta nu e ceva ce se poate face cu resurse limitate, iar eventualitatea ca noutățile fiscale adoptate ieri să devină istorie mâine este foarte mare. Citește articolul
Aceste informații sunt importante pentru a ști cum să înregistreze corect tranzacțiile în valută, să monitorizeze bugetele și să înțeleagă impactul asupra câștigurilor și cheltuielilor companiei.
Banca Naţională a României (BNR) a anunţat, miercuri, un curs de referinţă de 4,7576 lei, o creştere de 0,20% faţă de nivelul atins marţi. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de modificările taxelor și impozitelor locale, deoarece acestea influențează bugetul companiei și calculele financiare.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de toate taxele și finanțele firmei și trebuie să fie pregătit pentru orice control ANAF, înțelegând cum funcționează aceste verificări pentru a evita amenzi sau probleme.
În ultimele luni, Fiscul a abordat o anumită tactică pentru a alege companiile care să fie supuse inspecției fiscale, conform declarațiilor recente ale vicepreședintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Practic, acest indiciu poate da firmelor de înțeles că urmează să fie supuse unei inspecții fiscale. Citește articolul
Responsabil cu calculul, declararea și plata taxelor salariale la stat, asigurându-se că se aplică reducerile fiscale unde este cazul și se plătesc taxele integrale pentru angajații detașați.
Taxele salariale reduse pentru domeniul construcțiilor nu sunt valabile și pentru salariații detașați, conform unui act normativ apărut recent în Monitorul Oficial. Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă cum va evalua ANAF riscul fiscal al companiei, ce criterii vor fi folosite și cum va afecta asta modul în care firma interacționează cu Fiscul și plățile de taxe.
Clasificarea firmelor și a persoanelor fizice autorizate (PFA) în funcție de riscul fiscal ar urma să devină aplicabilă efectiv din a doua parte a lunii aprilie 2019, conform legislației și asigurărilor date de reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Mai precis, până atunci trebuie definitivată legislația secundară de administrare a creanțelor fiscale în funcție de riscul contribuabililor. Citește articolul
Acest departament calculează și înregistrează corect toate cheltuielile legate de deplasările angajaților și tichetele de masă, pentru a se asigura că firma plătește taxele corecte și nu are probleme cu Fiscul.
Salariații societăților comerciale au dreptul la plata unei indemnizații de delegare sau detașare (diurna), pe perioada deplasării în interes de serviciu. De asemenea,salariatii au dreptul, proporțional cu perioada lucrată, la plata unei alocații de hrană sub forma tichetelor de masă. Este important de stabilit dacă acordarea diurnei în 2019 este incompatibilă cu acordarea tichetelor de masă, pe perioada delegării sau detașării în țară și străinătate. Citește articolul
Fiind direct responsabil cu gestionarea taxelor și finanțelor companiei, acest departament trebuie să știe cum să evite un risc fiscal mare, care ar aduce controale mai dese din partea ANAF și dificultăți în relația cu băncile (ex: obținerea creditelor sau condiții de dobândă).
Categorizarea contribuabililor din România în funcție de riscul fiscal pe care îl prezintă ar putea avea efecte nedorite asupra acelor companii sau persoane fizice autorizate care vor figura public cu risc ridicat, atrag atenția specialiștii. De exemplu, băncile le-ar putea refuza contractarea creditelor sau le-ar putea mări costurile cu dobânzile. Totodată, aceste entități ar trebui să se aștepte la controale dese ale autorităților. Citește articolul
Acest departament urmărește evoluția ROBO deoarece influențează costurile cu creditele și planificarea financiară a companiei.
Indicele Robor la trei luni a crescut la 3,25%, cel mai mare nivel din ultimele trei luni, potrivit datelor publicate miercuri de Banca Naţională a României (BNR). Citește articolul