Informațiile despre compensațiile salariale (spor de minim 100%) pentru munca prestată în zilele libere legale sunt esențiale pentru calculul salariilor, gestionarea bugetului de personal și asigurarea conformității fiscale și contabile.
Începând de azi și până duminică, inclusiv, salariații cu program obișnuit de lucru se vor bucura de timp liber, cu ocazia Sfântului Andrei și Zilei Naționale a României, ce sunt zile de sărbătoare națională și sunt urmate de zilele de weekend. Totuși, anumite persoane vor fi nevoie să lucreze azi si mâine, astfel că acestea vor avea dreptul la compensații legale. Citește articolul
Este esențial pentru gestionarea corectă a TVA-ului firmei, pentru depunerea la timp a declarațiilor și pentru a menține firma în bună stare fiscală, evitând probleme cu autoritățile.
Legislația în vigoare stabilește mai multe situații în care firmele își pot pierde codul de TVA. În acest context, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a aprobat recent un act normativ care aprobă noi reguli în cazul contribuabililor care solicită reînregistrarea în scopuri de TVA. Spre exemplu, solicitarea nu mai este permisă de-acum firmelor aflate în inactivitate temporară, iar înainte de luarea unei decizii de respingere a cererii de înregistrare, Fiscul trebuie să îl asculte pe contribuabil. Totodată, a fost actualizat și formularul 099 - Cerere de înregistrare în scopuri de TVA. Citește articolul
Este departamentul care se ocupă de toate declarațiile financiare și fiscale ale firmei, inclusiv cele statistice legate de comerțul intra-UE, și trebuie să cunoască pragurile și procedurile pentru depunerea declarației Intrastat.
Pragurile valorice în funcție de care contribuabilii vor fi obligați să depună declarația statististică Intrastat în cursul anului 2018 au fost stabilite ieri prin intermediul unui act normativ publicat în Monitoriul Oficial. Astfel, pragurile valorice pentru introducerile, dar și pentru expedierile intracomunitare de bunuri, au fost păstrate la același nivel ca și în anul 2017. În acest context, reamintim care este procedura pentru completarea și transmiterea formularului Intrastat. Citește articolul
Articolul detaliază beneficiile fiscale (reduceri de TVA, taxe de înregistrare, cadastru, ipotecă) pentru achiziția de proprietăți în Italia. Este esențial pentru departamentul financiar să înțeleagă aceste mecanisme fiscale, mai ales dacă compania are activitate sau angajați în Italia sau monitorizează tendințe fiscale internaționale.
În Italia, chiar dacă pare ciudat la prima vedere, se poate achiziționa o a doua casă cu bonusul destinat achiziționării primei case, dar doar în anumite condiții. Astfel, o persoană poate solicita Bonusul Prima Casă pentru achiziția unei noi case, chiar dacă nu a vândut-o pe prima și pentru achiziția căreia a beneficiat de același bonus. Citește articolul
Departamentul financiar-contabil este esențial pentru gestionarea impactului modificărilor Codului Fiscal asupra salariilor, calculul impozitelor și contribuțiilor, precum și pentru planificarea bugetară. De asemenea, informațiile despre discuțiile BNR sunt relevante pentru înțelegerea contextului economic general.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Este esențial pentru gestionarea corectă a taxelor, a sumelor de recuperat de la stat și pentru înregistrarea acestor operațiuni în contabilitate.
Procedura prin care cererea de restituire/rambursare a creanțelor fiscale poate fi transmisă altui contribuabil este inclusă într-un act normativ publicat recent în Monitorul Oficial și stabilește că cesiunea produce efecte față de organul fiscal competent în administrarea cedentului numai de la data la care aceasta a fost notificată de către cesionar. Citește articolul
Acest departament trebuie să calculeze și să gestioneze impactul creșterii salariului minim asupra costurilor companiei și a veniturilor angajaților, mai ales în contextul unei firme aflate în reorganizare.
Dacă salariul minim crește de la 1 ianuarie, așa cum au promis guvernanții, cei care sunt plătiți cu minimul pe economie trebuie să primească salarii mai mari, indiferent dacă firma e sau nu în insolvență. Practic, sunt sau nu sunt bani, acordarea minimului pe economie e obligatorie pentru toată lumea. Pentru ceilalți salariați, posibil afectați de modificările la sistemul contribuțiilor sociale, singura speranță la creșterea salariilor e legată de modificarea planului de reorganizare al firmei insolvente. Pentru firmele care sunt încă în observație creșterea salariilor e posibilă doar dacă există efectiv bani pentru asta. Citește articolul
Departamentul gestionează taxele, finanțele și contabilitatea companiei. Deciziile autorităților privind depozitele fiscale, importurile sau alte operațiuni cu implicații fiscale sunt direct relevante, iar posibilitatea de a le contesta este vitală pentru buna funcționare financiară a companiei și pentru respectarea obligațiilor fiscale.
Un act normativ publicat azi în Monitorul Oficial aprobă o nouă procedură de soluționare a contestațiilor depuse de contribuabili în anumite situații. Contestația formulată împotriva deciziilor autorității emitente este calea administrativă de atac prin care se solicită reexaminarea deciziei contestate, în sensul revocării sau modificării acesteia. Citește articolul
Acest departament este esențial pentru calcularea corectă a salariilor brute și nete, în contextul transferului contribuțiilor sociale (CAS și CASS), și pentru a se asigura că ajustările respectă bugetul și normele fiscale.
Negocierea colectivă la nivel de firmă este obligatorie doar dacă există minimum 21 de salariați, iar angajatorii trebuie să urmeze o serie de pași pentru a desfășura procedura. Totuși, pentru negocierile colective impuse de Guvern în această perioadă, nu contează numărul salariaților, astfel că toți angajatorii trebuie să trateze cu lucrătorii despre ajustarea salariilor brute. Motivul pentru care a apărut această obligație este trecerea contribuțiilor de pensii (CAS) și sănătate (CASS) în totalitate în sarcina salariaților, începând din ianuarie 2018. Citește articolul
Oferă informații despre cum se obțin finanțări și garanții pentru credite, precum și despre costurile eligibile, esențiale pentru bugetul și contabilitatea firmei.
Ca urmare a întârzierilor foarte mari înregistrate de către beneficiarii programului Start-up Nation care s-au adresat băncilor pentru obținerea unor credite bancare de tip punte, Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii (FNGCIMM) a aprobat crearea unui mecanism simplificat, aplicabil garanțiilor fără contragarantare. Astfel, se elimină principala problemă reclamată de antreprenori, respectiv expirarea diverselor documente, astfel că dosarele de creditare vor fi verificate și aprobate mai rapid. Citește articolul