avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1164 soluții astăzi
Acasă Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

Departament: Fiscal-Financiar-Contabil

ACCES PREMIUM

Pontajul în luna noiembrie: Câte zile lucrătoare au fost?

Informațiile despre zilele libere afectează direct calculul salariilor, contribuțiile sociale și modul în care aceste informații sunt înregistrate în contabilitate. De asemenea, trebuie să știe despre posibilele amenzi, care sunt un cost financiar.

Eduard Popescu în Resurse umane
Redactor, avocatnet.ro
1 Decembrie 2017 | 9222 | Timp de citire: 2 min.

Potrivit legislaţiei aplicabile în prezent, în luna recent încheiată a fost consemnată o zi de sărbătoare legală, Sfântul Andrei, ultima zi din luna noiembrie. În condițiile în care salariaţii care lucrează în baza unui program de lucru obișnuit, de luni până vineri, s-au bucurat de timp liber joi, ne-am gândit să vă spunem câte zile lucrătoare pontăm pentru penultima lună din 2017 în statul de salarii. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ești executat silit? Iată care sunt onorariile minime și maxime pe care le poate cere executorul

Departamentul financiar-contabil este responsabil cu gestionarea banilor companiei și trebuie să înțeleagă aceste costuri (onorariile executorilor) pentru a le include corect în bugete, a le înregistra în contabilitate și a verifica facturile primite, fie că este vorba de datorii de recuperat sau de datorii proprii.

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Director Editorial, avocatnet.ro
30 Noiembrie 2017 | 12358 | Timp de citire: 2 min.

Tarifele pe care le pot cere executorii de la datornici trebuie să se încadreze între niște limite minime și maxime stabilite de legislația în vigoare. Apoi, cei care au venituri sub minimul brut pe economie și care nu au posibilitatea să-și acopere datoriile cu bunurile pe care le au trebuie să știe că beneficiază de dreptul la înjumătățirea acestor limite minime și maxime. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Minivacanța de 1 decembrie. Ce companii ar trebui să se aștepte la controale în acest weekend prelungit

Gestionează banii firmei, taxele și actele contabile, iar articolul avertizează despre controale fiscale care verifică vânzările și încasările.

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
30 Noiembrie 2017 | 1 | 8208 | Timp de citire: 2 min.

La fel ca în orice minivacanță pentru salariați, și cu ocazia Sfântului Andrei și a Zilei Naționale a României există premise pentru intensificarea controalelor desfășurate de autorități la firme. Cele două sărbători legale sunt chiar înainte de un weekend, astfel că salariații beneficiază de o minivacanță de patru zile, preconizându-se creșteri ale vânzării de bunuri și servicii. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Sfântul Andrei și Ziua Națională

Reminder Zile libere 2017. Salariații care vin la muncă azi și mâine trebuie să fie recompensați

Informațiile despre compensațiile salariale (spor de minim 100%) pentru munca prestată în zilele libere legale sunt esențiale pentru calculul salariilor, gestionarea bugetului de personal și asigurarea conformității fiscale și contabile.

Eduard Popescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor, avocatnet.ro
30 Noiembrie 2017 | 7 | 28921 | Timp de citire: 2 min.

Începând de azi și până duminică, inclusiv, salariații cu program obișnuit de lucru se vor bucura de timp liber, cu ocazia Sfântului Andrei și Zilei Naționale a României, ce sunt zile de sărbătoare națională și sunt urmate de zilele de weekend. Totuși, anumite persoane vor fi nevoie să lucreze azi si mâine, astfel că acestea vor avea dreptul la compensații legale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cererea pentru codul de TVA, modificată: Solicitarea nu mai poate fi făcută de firmele inactive temporar

Este esențial pentru gestionarea corectă a TVA-ului firmei, pentru depunerea la timp a declarațiilor și pentru a menține firma în bună stare fiscală, evitând probleme cu autoritățile.

Eduard Popescu în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
29 Noiembrie 2017 | 8129 | Timp de citire: 4 min.

Legislația în vigoare stabilește mai multe situații în care firmele își pot pierde codul de TVA. În acest context, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a aprobat recent un act normativ care aprobă noi reguli în cazul contribuabililor care solicită reînregistrarea în scopuri de TVA. Spre exemplu, solicitarea nu mai este permisă de-acum firmelor aflate în inactivitate temporară, iar înainte de luarea unei decizii de respingere a cererii de înregistrare, Fiscul trebuie să îl asculte pe contribuabil. Totodată, a fost actualizat și formularul 099 - Cerere de înregistrare în scopuri de TVA.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Intrastat 2018: Ce praguri se vor aplica anul viitor și cum se va face raportarea

Este departamentul care se ocupă de toate declarațiile financiare și fiscale ale firmei, inclusiv cele statistice legate de comerțul intra-UE, și trebuie să cunoască pragurile și procedurile pentru depunerea declarației Intrastat.

Marian Dumitrache în Contabil și fiscal
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
29 Noiembrie 2017 | 7540 | Timp de citire: 4 min.

Pragurile valorice în funcție de care contribuabilii vor fi obligați să depună declarația statististică Intrastat în cursul anului 2018 au fost stabilite ieri prin intermediul unui act normativ publicat în Monitoriul Oficial. Astfel, pragurile valorice pentru introducerile, dar și pentru expedierile intracomunitare de bunuri, au fost păstrate la același nivel ca și în anul 2017. În acest context, reamintim care este procedura pentru completarea și transmiterea formularului Intrastat. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Bonus Prima Casă în Italia: Se poate primi și la achiziția celei de-a doua locuințe

Articolul detaliază beneficiile fiscale (reduceri de TVA, taxe de înregistrare, cadastru, ipotecă) pentru achiziția de proprietăți în Italia. Este esențial pentru departamentul financiar să înțeleagă aceste mecanisme fiscale, mai ales dacă compania are activitate sau angajați în Italia sau monitorizează tendințe fiscale internaționale.

Dragoș Niculescu în Obligatii legale în Italia
Redactor coordonator, avocatnet.ro
29 Noiembrie 2017 | 1 | 4826 | Timp de citire: 3 min.

În Italia, chiar dacă pare ciudat la prima vedere, se poate achiziționa o a doua casă cu bonusul destinat achiziționării primei case, dar doar în anumite condiții. Astfel, o persoană poate solicita Bonusul Prima Casă pentru achiziția unei noi case, chiar dacă nu a vândut-o pe prima și pentru achiziția căreia a beneficiat de același bonus. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Știrile dimineții: trei subiecte interesante pentru tine

Departamentul financiar-contabil este esențial pentru gestionarea impactului modificărilor Codului Fiscal asupra salariilor, calculul impozitelor și contribuțiilor, precum și pentru planificarea bugetară. De asemenea, informațiile despre discuțiile BNR sunt relevante pentru înțelegerea contextului economic general.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
29 Noiembrie 2017 | 617 | Timp de citire: 3 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cesiunea creanțelor fiscale: Condițiile în care sumele de recuperat de la Fisc pot fi cesionate

Este esențial pentru gestionarea corectă a taxelor, a sumelor de recuperat de la stat și pentru înregistrarea acestor operațiuni în contabilitate.

Eduard Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
28 Noiembrie 2017 | 6310 | Timp de citire: 1 min.

Procedura prin care cererea de restituire/rambursare a creanțelor fiscale poate fi transmisă altui contribuabil este inclusă într-un act normativ publicat recent în Monitorul Oficial și stabilește că cesiunea produce efecte față de organul fiscal competent în administrarea cedentului numai de la data la care aceasta a fost notificată de către cesionar. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Firmele în insolvență: Salariile brute pot fi majorate, dar nu la fel de ușor pentru toți angajații

Acest departament trebuie să calculeze și să gestioneze impactul creșterii salariului minim asupra costurilor companiei și a veniturilor angajaților, mai ales în contextul unei firme aflate în reorganizare.

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Director Editorial, avocatnet.ro
28 Noiembrie 2017 | 6496 | Timp de citire: 3 min.

Dacă salariul minim crește de la 1 ianuarie, așa cum au promis guvernanții, cei care sunt plătiți cu minimul pe economie trebuie să primească salarii mai mari, indiferent dacă firma e sau nu în insolvență. Practic, sunt sau nu sunt bani, acordarea minimului pe economie e obligatorie pentru toată lumea. Pentru ceilalți salariați, posibil afectați de modificările la sistemul contribuțiilor sociale, singura speranță la creșterea salariilor e legată de modificarea planului de reorganizare al firmei insolvente. Pentru firmele care sunt încă în observație creșterea salariilor e posibilă doar dacă există efectiv bani pentru asta. Citește articolul