Este direct responsabil de trimiterea declarațiilor fiscale, de gestionarea plăților către stat și de primirea actelor fiscale prin sistemul SPV, asigurându-se că totul este la zi.
De la 1 iunie 2017, firmele pot comunica mai ușor cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), online, prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV). Astfel, chiar dacă măsura e menită să ușureze relația dintre contribuabil și Fisc, firmele trebuie să acorde o atenție sporită anumitor aspecte, așa cum au explicat recent, în cadrul unui eveniment, specialiștii Deloitte. Practic, odată furnizate acte fiscale prin SPV, companiile își exprimă acordul pentru o comunicare exclusiv online cu Fiscul. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil cu gestionarea TVA-ului. Decizia Curții Europene înseamnă că firma poate recupera sume considerabile de TVA care i-au fost refuzate în trecut, ceea ce va influența contabilitatea și fluxul de numerar al companiei.
O decizie recentă a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) oferă firmelor care nu și-au dedus TVA pentru tranzacțiile cu parteneri inactivi fiscal, pentru simplul motiv că Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) le-a refuzat acest drept, posibilitatea de a recupera sumele plătite la stat, din 2007 începând. Din acest motiv, specialiștii în fiscalitate se așteaptă la un val de procese împotriva Fiscului, instituția urmând să suporte consecințe financiare majore. Citește articolul
Include informații despre evoluția economiei naționale (creștere PIB, inflație, deficite) care sunt esențiale pentru bugetarea companiei și planificarea financiară. De asemenea, oferă detalii despre valoarea unor mari investiții și tranzacții importante (cum ar fi vânzările de terenuri sau valoarea podului).
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Pentru a căuta eficient detalii în legi fiscale, norme contabile, rapoarte financiare sau știri economice, care adesea sunt publicate pe pagini web extinse și pot fi dificil de parcurs.
În funcție de timpul pe care îl petreci online, este doar o chestiune de timp până te lovești de o situație în care ți-ai dori să știi cum cauți ceva într-o pagină web. Citește articolul
Acest departament se ocupă cu toate aspectele financiare și fiscale ale companiei. Articolul este direct legat de recuperarea unor taxe plătite, ceea ce înseamnă că firma poate primi bani înapoi și trebuie să înregistreze corect aceste sume în contabilitate.
Chiar dacă între timp și-au vândut mașinile pentru care au plătit una dintre fostele taxe auto, românii tot au posibilitatea legală de a cere restituirea banilor, au explicat, pentru avocatnet.ro, reprezentanții Fiscului. Citește articolul
Această informație este crucială pentru departamentul care se ocupă de contabilitate și finanțe, deoarece se schimbă sumele, baza de calcul și modul de plată a contribuțiilor sociale, afectând direct situațiile financiare și fluxurile de numerar ale companiei.
Din ianuarie și până în prezent au existat numeroase discuții legate de intențiile Guvernului de a reduce numărul de contribuții sociale și de a le trece integral pe cele rămase în sarcina salariaților. Totuși, între timp, autoritățile s-au răzgândit și au informat că, de fapt, în afară de ce va rămâne exclusiv în sarcina salariaților, angajatorii vor avea și ei o contribuție de plătit, însă aceasta ar îngloba aproape tot ce există deja și acum în sarcina lor, ca firme. Calculele preliminare arată momentan că va exista, de principiu, o scădere a sumelor datorate pentru contribuții sociale. Citește articolul
Acest departament gestionează direct toate aspectele legate de taxe, impozite, datoriile către stat și sumele de primit de la stat. Este esențial să cunoască formularele concrete folosite de ANAF pentru colectarea datoriilor, pentru compensări sau pentru restituiri, deoarece aceste documente afectează direct fluxul de numerar și situația financiară a companiei.
Trei noi formulare utilizate în domeniul colectării creanțelor fiscale, emise și tipărite prin intermediul unității de imprimare rapidă, se regăsesc într-un act normativ al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), publicat joi în Monitorul Oficial. Citește articolul
Articolul discută despre finanțări nerambursabile, cheltuieli eligibile și investiții inițiale, aspecte esențiale pentru planificarea și gestionarea bugetelor unei afaceri noi.
Multe dintre afacerile de succes din ziua de astăzi au demarat cu investiții minime, având la bază un context favorabil de piață sau o idee revoluționară a proprietarilor. Totuși, nu putem inventa întotdeauna lucruri complet noi, astfel că cele mai multe idei de afaceri pe care le vedem puse în practică sunt obișnuite: pensiuni turistice, cofetării, mici ateliere de producție a mobilierului sau activități meșteșugărești. Atunci când investiția inițială este mare, trebuie să ținem cont de faptul că, uneori, putem obține fonduri nerambusabile pentru implementarea afacerii noastre, iar în unele cazuri investiția inițială este zero. Citește articolul
Acest departament este interesat de potențialele amenzi mari pe care firma le poate primi dacă nu respectă legea, amenzi care afectează direct bugetul companiei.
Amenzi de până la 100.000 de lei sunt prevăzute în legislația specifică pentru angajatorii care nu respectă obligațiile privind asigurarea egalității de tratament și pentru înlăturarea discriminărilor la locul de muncă. Un angajator care trece cu vederea una sau mai multe fapte de hărțuire sexuală la muncă sau ajunge chiar să sancționeze victima pentru că s-a plâns de cele petrecute este pasibil de amendă. Autoritățile competente, odată sesizate de salariatul respectiv, au posibilitatea să ancheteze problema și să dispună sancțiunile așa cum scrie în lege. Citește articolul
Este important pentru a înțelege cum pot fi rambursate sumele achitate și cum sunt gestionate financiar despăgubirile prin asigurare, mai ales în contextul riscurilor financiare legate de parteneri sau cheltuieli de business.
În contextul falimentelor mai multor agenții de turism în ultima vreme, Ministerul Turismului (MT) a publicat etapele pe care trebuie să le urmeze un turist păgubit, astfel încât acesta să poată obţine despăgubiri din asigurarea agenției pentru rambursarea cheltuielilor de repatriere şi/sau a sumelor achitate, în cazul insolvabilităţii sau a falimentului agenţiei de turism. Citește articolul