Declinul economic major și deciziile guvernamentale legate de pensii pot influența bugetul companiei, planificarea financiară și previziunile de profitabilitate.
Boala atrage după ea şi sărăcie. În lunile de pandemie, România a avut cea mai mare cădere economică din anii ’90 încoace. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu plata salariilor, a indemnizațiilor și gestionarea cheltuielilor de deplasare pentru angajații detașați, asigurându-se că totul este înregistrat corect din punct de vedere financiar și fiscal.
Noile reglementări care îi vizează pe salariații detașați în afara țării îi obligă pe angajatori să le furnizeze acestora o serie de informații pe care până acum nu erau nevoiți să le comunice. Este vorba despre aspecte cum sunt cele legate de salariu sau de cheltuielile privind cazarea și mâncarea. Prevederile se regăsesc într-o lege care a intrat în vigoare duminică. Citește articolul
Urmărește noile prevederi fiscale care pot influența reputația firmei și pot atrage sancțiuni, asigurând conformitatea pentru a evita problemele.
Din 21 februarie 2022, firmele de transport care vor comite încălcări grave ale legislației fiscale (precum și managerii de transport) nu vor putea să desfășoare activitatea specifică. Schimbarea se va produce din cauza Regulamentului Uniunii Europene (UE) nr. 1055/2020, recent oficializat și care va include, din 2022, încălcările menționate mai sus printre cauzele ce vor afecta buna reputație a unei companii de transport (cerință esențială pentru desfășurarea activității de transport, aplicabilă și acum). Citește articolul
Acest departament este interesat deoarece articolul vorbește despre starea generală a economiei țării, inclusiv datorii și deficite, ceea ce influențează modul în care companiile își fac bugetele, își plătesc taxele și își gestionează banii.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Este interesat de acest articol pentru că noile reguli despre detașarea angajaților în străinătate vor crește costurile cu salariile și beneficiile, iar acest departament trebuie să le planifice și să le înregistreze corect.
Firmele cu angajați detașați în țările Uniunii Europene (UE) vor avea costuri mai mari de suportat, potrivit unei legi care se va aplica de duminică. Mai exact, firmele vor trebui să asigure salariaților, pe lângă salariul minim, și sporurile, indemnizațiile și bonusurile din statul în care au fost detașați aceștia. Regula va fi valabilă atât pentru angajatorii români care trimit salariați în UE, cât și pentru angajatorii din UE care trimit salariați în România. Citește articolul
Articolul prezintă un program de finanțare europeană, cu detalii despre bugete, cheltuieli eligibile și cofinanțare, informații cruciale pentru gestionarea financiară a proiectelor și a banilor companiei.
Conform unei hotărâri de guvern recent intrată în vigoare, Programul național „Competențe digitale pentru angajații din sectorul întreprinderilor mici și mijlocii”, cu finanțare majoritar comunitară, va cuprinde programe de formare profesională, evaluarea și certificarea competențelor profesionale, sprijin acordat întreprinderilor și organizarea și derularea de campanii de conștientizare a angajatorilor. Programul este prevăzut a se implementa până la 31 decembrie 2023. Citește articolul
Departamentul financiar este responsabil cu identificarea surselor de finanțare, depunerea cererilor de fonduri nerambursabile și gestionarea bugetului pentru programele de formare, precum cel prezentat în articol.
În contextul în care Guvernul acordă fonduri pentru unele firme care vor să-și instruiască salariații în vederea dobândirii de competențe digitale în tehnologia informației și comunicației (IT&C), Ministerul Fondurilor Europene (MFE) a publicat pe site-ul instituției Ghidul denumit "Competenţe digitale pentru angajaţii din întreprinderi mari". Firmele eligibile pot începe să depună proiectele din data de 17 august 2020. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil pentru calcularea impozitelor și trebuie să înțeleagă diferențele fiscale dintre sponsorizări și publicitate, pentru a se asigura că firma plătește taxele corect și beneficiază de deducerile permise.
Recâștigarea vizibilității și reînnodarea legăturii cu comunitatea de clienți sunt două acțiuni importante și imediate mai ales pentru comercianții care au avut activitatea suspendată temporar din cauza pandemiei. În acest sens, va fi nevoie de implementarea unor instrumente de marketing la distanță, scalarea operațiunilor de e-commerce, organizarea unor campanii de promovare etc. Trebuie reținut că fiecare dintre contractele de acest tip încheiate presupune un anumit tratament fiscal de care trebuie ținut cont, mai ales în condițiile în care este de așteptat o intensificare a inspecțiilor fiscale. Citește articolul
Articolul este direct legat de bani, granturi și indemnizații, oferind detalii despre cum se pot obține aceste fonduri de la stat și care sunt condițiile financiare. Este vital pentru oricine gestionează bugete sau taxe.
Guvernul le-a acorda persoanelor fizice autorizate (PFA), precum și altor tipuri de profesioniști o indemnizație de pandemie încă din timpul stării de urgență; bani care, în domeniile unde activitatea a fost restricționată și pe perioada stării de alertă, s-au acordat în continuare. Guvernul a mai oficializat între timp un alt tip de indemnizație, de data asta, pentru cei cu activitate restrânsă, precum și unele granturi care să acopere anumite tipuri de cheltuieli (finanțări, mai exact). Citește articolul
Noile reguli cer ca firmele de transport să aibă 'capacitate financiară adecvată'. Acest departament este responsabil să se asigure că firma respectă aceste cerințe de stabilitate financiară.
Un Regulament al Uniunii Europene (UE) recent oficializat (Reg. UE nr. 1055/2020), dar aplicabil abia din 21 februarie 2022, va aduce o serie de schimbări complexe în domeniul transportului pentru firmele active în această arie. Printre modificări se numără limitări de timp cu privire la care un vehicul al unei firme românești poate să circule în afara țării, înainte de a se întoarce în România sau obligația pentru firmele de transport de a asigura un parc auto și un număr de șoferi proporțional cu activitatea. Există, însă, și vești bune: legislația europeană le va interzice statelor UE, inclusiv României, să impună condiții suplimentare (față de ce există în legislația europeană) pentru desfășurarea activității de transport. Citește articolul