Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament se ocupă cu banii firmei și trebuie să știe despre granturile disponibile, condițiile financiare (profit, cifră de afaceri) și cum pot fi folosite fondurile pentru a gestiona bugetul.
Întreprinderile mici și mijlocii (IMM) care vor solicita statului granturi de până la 150.000 de euro, pentru capitalul de lucru, vor trebui să îndeplinească anumite condiții. Una dintre acestea va fi să-și păstreze, timp de cel puțin șase luni, numărul actual de salariați. Citește articolul
Acest departament este important pentru că ajută la controlul și planificarea cheltuielilor cu telefonia mobilă pentru angajații care călătoresc, înțelegând plafoanele de costuri, tarifele și cum pot apărea costuri neprevăzute (roaming involuntar) sau suprataxe care afectează bugetul.
Dacă nu ești atent, este posibil să pierzi bani pe comunicațiile mobile, din cauză că telefonul tău s-a conectat automat la anumite rețele. Când călătorești, terminalul tău se poate conecta la rețelele locale și astfel factura va fi încărcată cu costuri nedorite. Acest lucru se aplică atât la convorbiri, cât și la traficul de date. Dacă în Uniunea Europeană îți poți folosi avantajele din țara de origine, în afara uniunii costurile sunt destul de ridicate. Iată câteva elemente de care să ții cont înainte să ieși din țară sau când călătorești în localitățile de graniță din România. Citește articolul
Departamentul este interesat de oportunitățile de finanțare de la stat pentru investiții, de condițiile financiare pentru a le obține (cum ar fi rentabilitatea), precum și de modul în care aceste fonduri pot impacta bugetul și contabilitatea companiei.
Printr-o Hotărâre de Guvern apărută recent (628/2020), Executivul a simplificat anumite condiții ce trebuie îndeplinite de viitorii beneficiari ai schemei de ajutor de stat pentru investițiile cu impact major în economie. În același timp, au fost excluse locurile de muncă nou create prin proiectul de investiții de la posibilitatea de a fi susținute financiar de stat. Această schimbare vine în contextul în care, în septembrie 2019 (când a fost lansat proiectul ce a devenit HG nr. 628/2020), era propusă și acoperirea acelor cheltuieli. Astfel, cheltuielile salariale nu au mai fost incluse în lista celor eligibile, în cadrul programului. Citește articolul
Articolul menționează amenzi considerabile și posibile despăgubiri, aspecte care afectează bugetul companiei. Acest departament trebuie să fie informat despre riscurile financiare potențiale rezultate din nerespectarea legii.
Angajatorii pot fi amendaţi, de acum, cu sume de până la 200.000 de lei dacă nu iau măsuri de prevenire a hărţuirii la locul de muncă, potrivit unei legi respinse inițial în Parlament, dar care a ajuns totuși să fie adoptată de Camera decizională și să fie publicată în Monitorul Oficial. Citește articolul
Acest departament e interesat de costurile pe care le poate implica hărțuirea morală, cum ar fi plata unor daune angajaților, costurile de consiliere psihologică sau amenzile primite de firmă, pentru a le gestiona financiar.
Salariații hărțuiți moral la locul de muncă pot fi despăgubiți de angajator, în urma deciziei unei instanțe judecătorești, se arată într-o lege aplicabilă de azi. Mai mult, aceștia mai pot primi și bani pentru consiliere psihologică. Citește articolul
Modificările vamale pot influența cheltuielile legate de taxe, impozite și alte costuri asociate importurilor, având un impact direct asupra bugetului și contabilității firmei.
Conducerea Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) a adoptat unele măsuri pentru fluidizarea traficului de mărfuri prin birourile vamale, care vor fl implementate în teritoriu de luna aceasta, se anunță într-un comunicat de presă de vineri. Printre altele, va crește numărul operatorilor economici care utilizează procedura simplificată de declarare a mărfurilor prin înscrierea în evidenţele declarantului și va fi uniformizată activitatea de control desfăşurată de structurile vamale de la nivel central regional şi local. Citește articolul
Această oportunitate de finanțare este esențială pentru departamentul financiar, care se ocupă de bugetul companiei. Ei trebuie să știe cum să ceară banii, cum să-i gestioneze, cum să asigure cofinanțarea necesară și cum să raporteze veniturile și cheltuielile conform cerințelor.
Întreprinderile mici și mijlocii (IMM) care au fost afectate de pandemie au acces la o serie de granturi nerambursabile (ajutoare de stat), inclusiv pentru susținerea unor investiții. Însă, dincolo de condiția să fi fost afectate în timpul pandemiei, IMM-urile mai trebuie să îndeplinească niște cerințe pentru a putea obține finanțarea menționată mai sus. Citește articolul
Acest departament este interesat de prognozele economice și declarațiile ministrului de finanțe, deoarece acestea afectează direct bugetele companiei, planificarea financiară și deciziile de investiții. Informațiile despre piața de artă sunt relevante pentru gestionarea activelor și explorarea investițiilor alternative.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Articolul descrie provocările cu care se confruntă proprietarii de afaceri din cauza unui cadru legislativ complex și a controalelor constante din partea autorităților fiscale, care îi suspectează inițial pe toți de nereguli. Aceasta influențează direct modul în care companiile își gestionează finanțele și contabilitatea pentru a respecta reglementările.
Dacă am fi o armată, probabil că ar fi vremea să ne sune cineva retragerea. Dar nu suntem o armată, nici măcar una slabă. Asta ar însemna că mai avem puterea de-a asculta de cineva. De când am dat de Facebook, avem impresia, cu toții, că drepturile ce ni se cuvin sunt mult mai multe, iar obligațiile noastre sunt din ce în ce mai puține. Că, dacă îți poți striga în gura mare credințele pe internet, asta transformă acele credințe în adevărul absolut. Citește articolul
Acest departament este direct interesat deoarece noile reglementări permit Fiscului să verifice mult mai ușor și mai detaliat încasările și plățile din conturile companiei, ceea ce are un impact direct asupra modului în care se fac declarațiile fiscale și se gestionează finanțele.
Recent, Fiscul a fost împuternicit să facă un registru al tuturor conturilor bancare și de plăți ale firmelor și persoanelor fizice din România. Însă acestea nu sunt singurele informații bancare pe care le va deține Fiscul, deoarece Codul de procedură fiscală deja prevedea că autoritățile au acces la listele persoanelor care deschid sau închid conturi bancare sau care folosesc casete de valori. Citește articolul