Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Articolul prezintă detalii despre un program de finanțare a locuințelor care influențează piața imobiliară și puterea de cumpărare a populației. Chiar dacă se referă la persoane fizice, înțelegerea acestor tendințe economice este utilă pentru departamentul financiar în evaluarea contextului economic general și a impactului asupra angajaților sau a partenerilor de afaceri.
Programul de finanțare "Prima Casă" a fost modificat major din nou, pentru a doua oară, după ce prima schimbare, adoptată prin lege, nu s-a aplicat, în practică, niciodată. Guvernul a venit acum cu o nouă schemă de finanțare, ce are o serie de modificări față de versiunile anterioare. Citește articolul
Informațiile despre inflație de la BNR sunt esențiale pentru planificarea bugetului, estimarea costurilor și a veniturilor, precum și pentru deciziile financiare ale companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Acest departament gestionează banii firmei, inclusiv cum sunt înregistrate și folosite ajutoarele de stat. Ei se asigură că toate cheltuielile sunt corecte și că se respectă condițiile fiscale și contabile pentru acești bani.
Persoanele fizice autorizate (PFA) pot beneficia de microgranturi de 2.000 de euro din partea statului, prin Programul Operațional Competitivitate (POC) 2014-2020, în contextul pandemiei COVID-19, potrivit unei Ordonanțe de Urgență a Guvernului (OUG) care este în vigoare din 6 august 2020. Iată ce condiții trebuie să îndeplinească PFA-urile pentru a primi ajutorul financiar. Citește articolul
Noile reguli pot influența modul în care sunt calculate salariile, contribuțiile sociale și alte costuri legate de șoferii detașați, fiind esențial pentru o planificare financiară și contabilă corectă.
O nouă directivă europeană va aduce câteva schimbări ce țin de activitatea transportatorilor rutieri care detașează șoferi în alte state. Teoretic, acestea trebuie transpuse de autoritățile de la noi, prin lege sau prin ordonanță, și puse în aplicare începând din 2022. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil de gestionarea banilor companiei, de plata taxelor și de asigurarea că toate datoriile sunt achitate la timp, conform legii. Informațiile despre 'lista rușinii' îi ajută să evite intrarea pe această listă și să înțeleagă pragurile și termenele limită.
Fiscul a publicat lista datornicilor pentru trimestrul al doilea al anului 2020, respectiv pentru perioadele aprilie-iunie. Lista poate fi consultată pe site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Departamentul financiar trebuie să fie la curent cu faptul că neregulile fiscale grave pot afecta direct dreptul firmei de a opera transporturi, pentru a se asigura de respectarea strictă a obligațiilor fiscale și a evita suspendarea licenței de transport.
Organele legislative ale Uniunii Europene (UE) au adoptat, recent, o serie de modificări importante în privința legislației europene a transporturilor, care vor avea un impact important asupra transportatorilor de marfă și de persoane, în ceea ce privește activitatea acestora. De exemplu, transportatorii vor fi obligați să dețină un număr minim de vehicule și să aibă angajați un număr minim de conducători auto, proporțional cu volumul activității. Modificările se vor aplica din 2022. Citește articolul
Acest departament monitorizează modificările legate de decontarea cheltuielilor de transport și a altor beneficii financiare, pentru a asigura o evidență contabilă corectă și o gestionare eficientă a fondurilor și taxelor.
Două proiecte aflate în dezbatere publică la Ministerul Apărării Naţionale (MApN) stabilesc reguli mai simple pentru acordarea anumitor facilități destinate militarilor, polițiștilor și funcționarilor din penitenciare, respectiv cele legate de transportul acestora și pentru acordarea biletelor de tratament balnear în sistemul pensiilor militare de stat. Citește articolul
Articolul vorbește despre cum poți reduce costurile prin automatizări și obține rezultate bune cu investiții mici, aspecte esențiale pentru a gestiona eficient banii companiei.
Cu puțin efort, dar cu strategii bune, îți poți ridica afacerea la nivelul următor. Criza actuală a adus schimbări în obiceiurile de consum. Mizează pe apropierea de clienți și atragerea altora noi, în condițiile în care mulți clienți, în special cei de tip business, sunt mai atenți cu cheltuielile făcute. Citește articolul
Banii și actele firmei: Acest departament se ocupă direct de gestionarea banilor, de calculul valorii ajutorului pe baza cifrei de afaceri și de modul în care acești bani sunt folosiți și înregistrați în contabilitate pentru diverse cheltuieli ale firmei.
Pentru întreprinderile mici și mijlocii (IMM) afectate de măsurile luate din martie și până acum în contextul pandemiei, Guvernul a mai dat recent undă verde unei forme de ajutor de stat ce constă în granturi pentru capital de lucru. Potrivit ordonanței care le cuprinde, la ele vor avea acces cei din HoReCa, transporturi, industria creativă și alte câteva domenii, iar banii vor putea fi folosiți chiar și pentru achitarea unor datorii către furnizorii curenți sau la bugetul de stat, pentru chirii, stocuri de materii prime ori echipamente de protecție. Citește articolul
Acest departament urmărește costurile asigurărilor pentru companie, cum sunt tratate fiscal (taxe) și cum se înregistrează în contabilitate, pentru a gestiona corect banii.
Companiile de asigurări au început să lanseze polițe care să acopere riscul infectării cu coronavirus. Citește articolul