Departament: IT și Securitatea Datelor
Noua carte electronică de identitate: O poți cere oricând, indiferent de valabilitatea vechiului act, conform MAI
Departamentul IT și Protecția Datelor este interesat de noul buletin electronic, mai ales că acesta include elemente de securitate avansate și date biometrice. Este important să înțeleagă cum funcționează aceste noi documente digitale și cum ar putea fi folosite pentru accesul la servicii publice online, deoarece acest lucru poate influența strategia companiei legată de securitatea cibernetică și protejarea datelor personale (GDPR).
Persoanele interesate de obținerea noilor cărți de identitate electronice (CEI) pot solicita eliberarea acestora chiar dacă actul de identitate pe care îl dețin în prezent este încă valabil ceva timp, potrivit unui comunicat recent al Ministerului Afacerilor Interne (MAI). Singura restricție este legată de disponibilitatea serviciului de eliberare a acestor documente în localitatea de domiciliu, din moment ce CEI e implementată treptat în țară. Citește articolul
Înregistrarea în Reges-Online a gradului de handicap/invaliditate și a duratei certificatului de încadrare în grad și tip de handicap devine obligatorie – ce trebuie să știe angajatorii
Articolul vorbește despre datele sensibile ale angajaților și cum trebuie protejate conform regulilor GDPR, fără a fi încărcate documente direct în sistem, aspect important pentru securitatea informațiilor.
24 Aprilie 2025 | 7698 | Timp de citire: 3 min.
Una dintre prevederile din HG nr. 295/2025 introduce o nouă obligație semnificativă pentru toți angajatorii din România: înregistrarea în Registrul general de evidență a salariaților online (Reges-Online) a informațiilor privind gradul de handicap și/sau invaliditate al angajaților. Această măsură, care vizează inclusiv personalul deja activ în companii la momentul intrării în vigoare a modificărilor, ridică trei întrebări practice importante. Ce presupune exact noua obligație? Este necesară încărcarea documentelor justificative în sistem? Și, mai ales, care este scopul acestei noi cerințe de raportare? Citește articolul
Parteneriat media
Ipsos România, recunoscută ca Business Superbrand 2024
Articolul detaliază utilizarea Inteligenței Artificiale (AI) de către Ipsos, inclusiv o platformă proprie care protejează datele clienților. Acest lucru este extrem de relevant pentru securitatea informațiilor și gestionarea datelor.
Ipsos România a fost desemnată Business Superbrand pentru anul 2024, consolidându-și poziția de lider în industria românească de cercetare de piață. Recunoașterea acordată de Superbrands România reflectă angajamentul companiei față de calitate, fiabilitate, distincție și implicare în inițiative ESG (Mediu, Social și Guvernanță). Statutul de Superbrand a fost acordat în urma unui proces riguros de selecție, realizat de Consiliul Onorific Superbrands, care a evaluat performanța Ipsos pe baza unor criterii cheie de excelență și reputație. Această distincție marchează un nou moment de referință pentru Ipsos România, confirmând influența sa continuă și standardele ridicate în domeniul cercetării de piață. Statutul de Superbrand este recunoscut internațional drept un etalon al valorii și credibilității în branding, reflectând dedicarea Ipsos de a oferi expertiză și servicii la cele mai înalte standarde.
Citește articolulDigCompRo: Cum propune Guvernul dobândirea competențelor digitale
Acest departament este interesat de felul în care sunt definite și standardizate abilitățile digitale, mai ales cele legate de utilizarea sistemelor IT, interacțiunea cu inteligența artificială și conceptul de siguranță digitală, pentru a se asigura că angajații au cunoștințele necesare pentru a folosi tehnologia eficient și în siguranță.
O ordonanță de urgență prin care se aprobă cadrul de competențe digitale pentru cetățenii României, denumit DigCompRo, a fost recent oficializată. Cadrul respectiv are rolul de a standardiza și orienta dezvoltarea abilităților digitale la nivel național, aliniindu-le cerințelor Uniunii Europene și sprijinind obiectivele de transformare digitală asumate de țara noastră prin PNRR. Documentul detaliază structura DigCompRo, care include șase domenii principale de competențe, precum și nivelurile de performanță asociate acestora. Citește articolul
Angajații cu cont în Reges-Online vor fi notificați instant cu privire la datele introduse de operatorii sistemului. Ce înseamnă asta pentru angajatori
Acest departament este interesat de modul în care funcționează noua platformă Reges-Online, de securitatea datelor angajaților și de asigurarea respectării regulilor privind protecția datelor personale (GDPR) în contextul noului acces oferit angajaților.
22 Aprilie 2025 | 11159 | Timp de citire: 3 min.
Platforma Reges-Online aduce o schimbare importantă pentru angajați, oferindu-le acces direct la propriile contracte de muncă și istoricul acestora din 2006 încoace. Salariații care își creează cont vor primi notificări instant despre orice modificări operate de angajatori în sistemul electronic - de la schimbări salariale și sporuri, până la suspendări sau încetări de contract. Această transparență obligă angajatorii să fie mai atenți la datele introduse în registru și să respecte ordinea operațiunilor, putând genera un volum mai mare de muncă pentru departamentele de resurse umane și potențiale conflicte de muncă în cazul neregulilor constatate. Citește articolul
Tranziție Justă: Microîntreprinderile din șase județe vor putea obține fonduri nerambursabile de până la 300.000 de euro. Înscrierile încep la 1 iulie
Poate beneficia de fonduri pentru achiziția de echipamente informatice noi și programe software, esențiale pentru dezvoltarea infrastructurii tehnologice a firmei.
22 Aprilie 2025 | 4457 | Timp de citire: 4 min.
Microîntreprinderile din șase județe ale țării vor putea accesa, începând cu luna iulie a acestui an, ajutoare financiare nerambursabile cuprinse între 50.000 de euro și 300.000 de euro, prin intermediul Programului pentru Tranziție Justă. Antreprenorii trebuie să asigure, din fonduri proprii, o cofinanțare de cel puțin 10% din valoarea eligibilă a investiției și să creeze cel puțin un nou loc de muncă în urma implememntării proiectului. Citește articolul
Câte contracte de muncă poate avea un salariat în același timp la același angajator sau la angajatori diferiți
Acest departament trebuie să se asigure că firma colectează și utilizează datele personale ale angajaților în conformitate cu legile de protecție a datelor, fără a cere informații intime despre alte locuri de muncă.
18 Aprilie 2025 | 5981 | Timp de citire: 5 min.
Legislația muncii permite salariaților să lucreze simultan la mai mulți angajatori sau să cumuleze mai multe contracte la același angajator, cu condiția nesuprapunerii programului de muncă. Situația diferă însă semnificativ în funcție de context. La același angajator, timpul de muncă se analizează cumulat pentru toate contractele, respectându-se limitele legale (maximum 48 ore/săptămână inclusiv orele suplimentare, repaus zilnic de 12 ore consecutive). La angajatori diferiți, regulile privind timpul de muncă se analizează separat pentru fiecare contract, responsabilitatea respectării perioadelor de odihnă revenind în principal salariatului. Citește articolul
Proiect de HG
Guvernul propune investiții de sute de milioane de lei pentru extinderea și eficientizarea SGR
Este responsabil pentru dezvoltarea și întreținerea aplicațiilor, portalurilor și sistemelor informatice menționate în planul de modernizare a SGR.
Un proiect de hotărâre de Guvern, pus recent în dezbatere publică pe site-ul ministerului Mediului, stabilește direcția de dezvoltare aferentă următorilor patru ani pentru Sistemul de garanție - returnare (SGR). Obiectivele propuse în document sunt legate de extinderea și mărirea rețelei de colectare, eficientizarea costurilor logistice și operaționale, îmbunătățirea experienței utilizatorilor și extinderea punctelor de colectare în mediul rural. Citește articolul
UPDATE Accesul angajatorilor în platforma Reges-Online și delegarea accesului pentru operare - ce știm până acum
Crucial pentru a înțelege aspectele tehnice de acces la platformă (creare cont, semnătură digitală) și cum să asigure confidențialitatea și securitatea datelor personale ale angajaților.
16 Aprilie 2025 | 7600 | Timp de citire: 4 min.
Procedura de acces în Reges-Online este încă așteptată de angajatori și prestatorii de servicii, chiar dacă ea poate fi conturată deja, în mare parte, cu informațiile pe care le avem la acest moment. În lipsa ei, a unei comunicări coerente pe acest subiect, dar și în contextul unor prevederi din hotărârea de Guvern ce sunt deja contestate în rândul profesioniștilor, au apărut nenumărate nelămuriri în ceea ce privește tranziția la noul registru. Citește articolul
UPDATE Legea privind îmbunătățirea guvernanței corporative în întreprinderile publice a apărut azi în Monitorul Oficial
Legea prevede crearea unui sistem informatic centralizat și publicarea online a unor informații esențiale, activități care necesită suportul și gestionarea de către departamentul IT.
Legea ce vizează îmbunătățirea guvernanței corporative, creșterea profitabilității și a transparenței în cadrul întreprinderilor publice a apărut azi în Monitorul Oficial. Documentul a fost elaborat în baza modelelor de bune practici aplicate de statele membre ale Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE), precum și a ghidurilor privind guvernanța corporativă privind anti-corupția, integritatea, controlul intern, etica și conduita responsabilă în afaceri. Citește articolul










