Departament: IT și Securitatea Datelor
Jurisprudență utilă
Concediere pentru necorespundere profesională: un litigiu pornit de la nerespectarea unui drept recunoscut de lege și o decizie dată cu ignorarea altora
Articolul menționează utilizarea înregistrărilor audio-video ca probe în instanță și ridică întrebări despre dreptul la viață privată și protecția datelor (GDPR). Acest departament trebuie să fie conștient de riscurile și legalitatea colectării și utilizării unor astfel de date în cadrul companiei.
2 Mai 2025 | 1712 | Timp de citire: 7 min.
O hotărâre judecătorească recent analizată scoate în evidență o serie de erori procedurale și o aparentă lipsă de rigoare din partea angajatorului care pot duce la anularea completă a unei decizii de concediere. Cazul, referitor la terminarea contractului pentru necorespundere profesională, s-a finalizat în primă instanță cu reintegrarea angajatei, plata drepturilor salariale restante și acordarea de daune morale. Dincolo de soluția punctuală, speța scoate în evidență șapte aspecte esențiale privind conduita angajatorului, respectarea procedurilor legale și drepturile angajaților. Citește articolul
MAI: Mituri și realități despre noua carte electronică de identitate
Este esențial pentru a înțelege cum sunt stocate și protejate datele personale pe cipul noii cărți de identitate și cum tehnologia contribuie la prevenirea riscurilor cibernetice și a fraudei de identitate, aspecte cheie în protecția datelor.
În spațiul public au circulat diverse informații despre noua carte electronică de identitate (CEI), generând o serie de temeri, speculații, mituri și teorii conspiraționiste. Ministerul Afacerilor Interne (MAI) încearcă să răspundă acestora printr-un clip lansat pe rețelele de socializare și platformele de streaming, scurtul mesaj al ministerului concentrându-se pe clarificarea și combaterea percepțiilor eronate legate de noul document de identitate. Citește articolul
e-TVA: Decontul precompletat și fișierele aferente ar trebui descărcate și verificate lunar cât mai repede. Cum să procedezi și ce probleme frecvente apar
Asigură buna funcționare a sistemelor și accesului la platformele ANAF necesare pentru transmiterea și preluarea datelor fiscale, ajutând la rezolvarea problemelor tehnice care pot apărea.
În contextul pregătirii pentru operaționalizarea deplină a sistemului e-TVA, la 1 iulie 2025, contribuabilii ar trebui să-și pregătească o procedură internă pe care s-o respecte lunar, spun fiscaliștii. Practic, decontul precompletat și fișierele aferente acestuia trebuie descărcate și verificate cât mai repede după ce devin disponibile în Spațiul Privat Virtual (SPV) al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), pentru a avea timp destul pentru justificarea diferențelor între decontul de TVA (D300) și decontul precompletat de TVA (P300). Citește articolul
Parteneriat media
Ce înseamnă, de fapt, să fii un brand de încredere în sănătate? Lecția Sanofi
Articolul vorbește despre integrarea inteligenței artificiale și a soluțiilor digitale pentru a analiza nevoile pacienților și a transforma datele în soluții, ceea ce implică gestionarea tehnologiei și a datelor.
Într-un moment în care domeniul sănătății traversează transformări accelerate, câteva companii reușesc să se impună nu prin volum, ci prin direcție. Sanofi România este una dintre ele. Recunoașterea recentă în cadrul programului Superbrands România 2024–2025 poate fi un titlu care atrage atenția, dar în realitate este doar un semn de etapă într-un proces strategic mai amplu: construirea constantă a unui brand care nu înseamnă doar produse sau cifre, ci inovație susținută, decizii etice și o prezență activă în societate. Citește articolul
Regimul sancționatoriu aferent Reges-Online este ceva mai dur ca precedentul. Ce amenzi cresc odată cu folosirea noului registru
Articolul vorbește despre integritatea și confidențialitatea datelor personale ale angajaților, gestionate prin Reges-Online. Acest departament se ocupă de securitatea informațiilor și de respectarea regulilor de protecție a datelor (GDPR), deci trebuie să știe cum să protejeze aceste date sensibile.
29 Aprilie 2025 | 3358 | Timp de citire: 3 min.
Regimul sancționatoriu aferent Reges-Online reflectă o evoluție spre o reglementare mai riguroasă în ceea ce privește consecințele pentru nerespectarea obligațiilor privind utilizarea registrului. Vorbim de amenzi pe alocuri mai mari, în timp ce pentru altele se specifică expres că acestea se aplică pentru fiecare angajat și caz de netransmitere a informațiilor în parte. Citește articolul
Concediile medicale în era Reges-Online: Ghid practic pentru angajatori și recomandări pentru salariații acestora
Articolul menționează sistemul online Reges-Online și gestionarea datelor personale ale angajaților pentru raportări, ceea ce implică securitatea și confidențialitatea informațiilor digitale.
28 Aprilie 2025 | 4 | 12139 | Timp de citire: 7 min.
Deși pare un proces relativ simplu, la prima vedere, gestionarea corectă a concediilor medicale implică o serie de responsabilități atât din partea salariatului, cât și a angajatorului, fiind guvernată de o legislație specifică și, mai nou, influențată de digitalizarea proceselor administrative. Pe lângă legislația generală privind concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate (în principal ne referim la OUG nr. 158/2005), recenta HG 295/2025 a adus modificări în modul de înregistrare și raportare a datelor salariaților prin noul sistem Reges-Online. Aceste schimbări au un impact asupra modului în care angajatorii trebuie să gestioneze administrativ perioadele de concediu medical, dat fiind că acesta presupune suspendarea contractului individual de muncă. Pornind de la aceste reguli, putem creiona un flux intern ideal pentru gestionarea concediilor medicale în cadrul unei companii. Citește articolul
Calendar 2025: Cele mai importante finanțări pentru digitalizarea IMM-urilor din acest an
Întregul articol se referă la investiții în tehnologie, software și sisteme de digitalizare, care intră direct în aria de responsabilitate a acestui departament.
28 Aprilie 2025 | 3089 | Timp de citire: 3 min.
Microîntreprinderile și întreprinderile mici și mijlocii (IMM) din mai multe județe ale țării vor putea accesa, în perioada următoare, ajutoare financiare nerambursabile de aproximativ 106 milioane de euro pentru digitalizarea activităților desfășurate. Finanțările sunt acordate prin intermediul Agențiilor de Dezvoltare Regională (ADR) din patru regiuni ale țării, iar apelurile de proiecte vor fi lansate în perioada următoare. Bugetul alocat celor mai importante apeluri care vor fi lansate pentru digitalizarea IMM-urilor se ridică la peste 100 de milioane de euro. Citește articolul
Agenda săptămânii 28 aprilie - 4 mai 2025
Informațiile despre noile formulare sau raportări fiscale, în special cele care necesită transmiterea electronică a datelor (precum SAF-T), sunt importante pentru a se asigura că sistemele informatice pot genera și transmite corect informațiile către autorități, respectând și normele de protecție a datelor.
În fiecare săptămână au loc mai multe evenimente ce vizează firmele și persoanele fizice. Astfel, indiferent de perioada anului, săptămânal există obligații legale pe care le au de îndeplinit contribuabilii sau schimbări legislative ce afectează activitatea acestora. De aceea, îți prezentăm cele mai importante evenimente anunțate ale săptămânii curente. Citește articolul
UPDATE e-Transport: Amenzile pentru netransmiterea coordonatelor vehiculelor prin GPS sunt suspendate din nou. De data aceasta, până la finalul anului 2025
Sistemul e-Transport implică transmiterea de date prin satelit și soluții tehnice. Acest departament trebuie să se asigure că sistemele informatice sunt pregătite să preia și să transmită aceste date, respectând în același timp normele de siguranță cibernetică și protecție a datelor.
Transporturile rutiere de bunuri vizate de sistemul e-Transport trebuie monitorizate în timp real, în prezent, prin dispozitive GPS. Deși cea mai recentă suspendare a amenzilor aferente obligației a expirat recent, sancțiunile fiind aplicabile pentru scurt timp, Guvernul a decis să le suspende oficial încă o dată. De data aceasta, suspendarea este mai lungă decât precedentele - până la finalul anului 2025. Citește articolul
Publicarea datelor personale ale câștigătorilor unui concurs, sancționată de ANSPDCP
Acest departament este direct responsabil de securitatea datelor, de prevenirea scurgerilor de informații și de respectarea normelor GDPR, fiind cel mai afectat de astfel de incidente.
O agenție de turism a fost sancționată de Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) cu amenzi de peste 5.000 de euro și un avertisment, după ce a publicat pe Facebook, în contextul unei tombole pentru clienți, un tabel cu câștigătorii care conținea date personale precum numele, destinația aleasă și perioada sejurului. Citește articolul










