Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Articolul detaliază un sistem de vot online bazat pe certificate digitale, aplicații și măsuri complexe de securitate a datelor, aspecte esențiale pentru departamentul de IT și Protecția Datelor care se ocupă de siguranța cibernetică și confidențialitatea informațiilor.
Senatul a adoptat tacit un proiect de lege prin care se va extinde votul electronic la toate alegerile și referendumurile. Dacă proiectul va fi adoptat și de Camera Deputaților și va deveni lege, cetățenii români vor avea posibilitatea să voteze electronic (în același timp, nu se va renunța la opțiunea votului clasic, la urne; așadar, alegătorii vor putea decide cum vor vota). Mai mult, va exista posibilitatea schimbării votului, până la momentul termenului limită pentru alegeri (doar ultima opțiune fiind luată în considerare). Citește articolul
Departamentul este responsabil cu implementarea măsurilor de securitate necesare pentru plățile online și accesul la conturi bancare, conform noilor cerințe tehnice impuse de directivă.
Directiva europeană privind serviciile de plăți va intra în vigoare în 14 septembrie, însă în privința măsurilor cele mai importante (cele care obligă procesatorii de plăți să aibă elemente suplimentare de securitate când plățile se fac folosind date despre conturi bancare) va exista o perioadă de grație - nedefinită, deocamdată. În esență, aceasta înseamnă că autoritățile nu vor sancționa entitățile care, încă, nu se conformează măsurilor suplimentare de securitate, astfel încât comerțul online să nu fie afectat brusc de aceste noi reglementări. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de cum funcționează aplicațiile, de problemele de securitate a datelor și de cum pot fi evitate blocajele legate de instalări sau actualizări. Articolul le oferă o perspectivă asupra avantajelor și dezavantajelor care le afectează direct activitatea și strategia.
Tehnologia a pătruns atât de adânc în viața noastră de zi cu zi, încât cu greu își mai poate imagina cineva un loc de muncă unde nu ești nevoit să folosești un calculator sau orice alt tip de dispozitiv digital. Citește articolul
Informațiile despre redactarea de conținut tehnic sunt utile pentru crearea de documentații clare, proceduri interne și ghiduri care să ajute la înțelegerea și utilizarea sistemelor și a politicilor IT.
Dacă îți petreci o mare parte din timpul liber scriind pentru plăcerea personală, ești printre primii care observă o greșeală de gramatică/ortografie, îți place să citești și, atunci când te documentezi despre un subiect, ai mereu la îndemână ceva pe care să îți notezi idei/citate, atunci e posibil ca jobul ideal pentru tine să fie unul care presupune redactarea, verificarea și evaluarea acurateții textelor (fie că vorbim de ficțiune, non-ficțiune sau business). Citește articolul
Acest departament este direct interesat de siguranța sistemelor care folosesc recunoașterea facială, de protejarea datelor personale (cum ar fi imaginile faciale) și de respectarea strictă a regulilor privind confidențialitatea datelor (GDPR).
Recunoașterea facială este mai comună ca niciodată în 2019, iar telefoanele noastre o folosesc în foarte multe situații, de la autentificare la filtre pe Facebook sau Instagram. Citește articolul
Discută despre modelele matematice și analiza automată a datelor, avertizând asupra riscurilor de discriminare și importanței înțelegerii regulilor din mediul online, inclusiv cele de protecție a datelor.
La Inteligo, ne-am propus să ajutăm oamenii să se dezvolte și să își găsească lucrurile care îi pasionează și la care pot fi buni, cu adevărat. Așa că în fiecare săptămână, Inteligo îți va pregăti un subiect interesant de dezbătut și o serie de recomandări de lectură, de podcasturi, de cursuri care te pot interesa și în viața profesională, dar și în cea personală. Citește articolul
Articolul subliniază nevoia de informatizare a sistemului fiscal și implementarea unor soluții tehnologice complexe, cum ar fi SAF-T, care implică dezvoltarea și gestionarea unor sisteme IT pentru transmiterea și securizarea datelor fiscale ale companiei.
Cinci ani. De cinci ani, Fiscul românesc este codașul Uniunii Europene (UE) la colectarea taxei pe valoarea adăugată (TVA). Asta conform datelor oficiale ale Comisiei Europene, care arată că pierderile Fiscului pe TVA au fost de 35,5% în anul 2017. Pentru a asigura o colectare cât mai bună a TVA-ului, specialiștii spun că soluția este informatizarea, care ar ajuta enorm inclusiv firmele. Citește articolul
Articolul detaliază necesitatea transmiterii automate și exacte a datelor de localizare către autorități, chiar și de pe telefoane fără cartelă SIM, și menționează limitele tehnice. Acest departament este direct responsabil de sistemele informatice, de gestionarea datelor și de implementarea soluțiilor tehnice pentru a respecta aceste cerințe, asigurând funcționarea corectă a serviciilor de urgență.
Serviciile de telefonie mobilă trebuie să transmită gratuit autorităților informații despre localizarea apelantului la 112, chiar și atunci când contactarea numărului de urgență se face de pe un telefon fără nicio cartelă. Astfel a hotărât Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE), iar decizia este foarte importantă și pentru noi, în condițiile în care asistăm la modificări legislative în privința apelurilor de urgență, în contextul cazului Caracal. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu crearea și gestionarea sistemelor sigure pentru colectarea, stocarea și protejarea milioanelor de date personale conform regulilor GDPR și cu evaluarea riscurilor de securitate cibernetică.
Cartelele preplătite se vor putea cumpăra, începând cu ianuarie 2020, doar pe baza unui act de identitate. Măsura oficializată recent va ajuta, potrivit inițiatorilor, la o localizare mai bună a celor ce apelează serviciile de urgență, dar și la reducerea numărului de apeluri abuzive făcute la 112. Totuși, așa cum cum susțin mai mulți specialiști, printre care și cei de la Asociația pentru Tehnologie și Internet, vânzarea de cartele preplătite doar cu buletinul nu are doar părți bune, ci poate aduce și câteva probleme. Citește articolul
Departamentul IT este interesat de evoluția platformelor digitale guvernamentale, cum ar fi SPV, și de aspectele legate de securitatea datelor personale, mai ales în contextul înregistrării și accesării informațiilor la distanță.
Înregistrarea în Spațiul Privat Virtual (SPV), platforma prin care contribuabilul român comunică mai ușor cu Fiscul, fără să mai meargă la ghișeu, este și rămâne facultativă pentru persoanele fizice. Printr-un proiect de ordin recent al Ministrului Finanțelor Publice (MFP) s-a propus ca și românilor din străinătate să li se dea posibilitatea să se înregistreze mai ușor în SPV, la misiunile diplomatice/consulare, chestiune pe care acum nu o pot face. Mai multe instituții de presă au prezentat această facilitate ca pe o obligație impusă diasporei, dar informația este greșită, pentru că mecanismul SPV nu funcționează în acest mod. Citește articolul