avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 780 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: IT & Protecția Datelor (GDPR / Cybersecurity)

Departament: IT & Protecția Datelor (GDPR / Cybersecurity)

ACCES GRATUIT

CEDO: Conversațiile online ale salariaților pot fi folosite în cercetarea disciplinară, în vederea concedierii

Acest departament trebuie să știe cum să gestioneze datele angajaților, comunicările electronice și informațiile stocate pe dispozitive, pentru a respecta legile de protecție a datelor personale (GDPR) și dreptul la viață privată, mai ales când angajatorul monitorizează activitatea angajaților.

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
6 Iunie 2019 | 37154 | Timp de citire: 2 min.

Recent, Curtea Europeană a Drepturilor Omului (CEDO) a respins o plângere care viza concedierea unui angajat în urma folosirii unor probe privind conversațiile salariatului respectiv. Comunicațiile în cauză se încadrau în conceptul de „comunicații la locul de muncă” și s-a pus problema dacă anumite utilizări ale lor ar putea viza dreptul la viață privată și chiar încălcarea acestuia. Concret, Curtea a arătat (din nou) că există cazuri când monitorizarea conversațiilor la locul de muncă și folosirea lor în cadrul anumitor proceduri este permisă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Înlocuirea vechilor case de marcat continuă cu greu. Conectarea noilor aparate la sistemul național, întârziată

Pentru că noile case de marcat funcționează electronic, se conectează la internet și trebuie să transmită date în siguranță către autorități, ceea ce ține de responsabilitatea departamentului IT.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
6 Iunie 2019 | 2898 | Timp de citire: 3 min.

Procesul înlocuirii vechilor case de marcat cu jurnal tipărit cu aparate cu jurnal electronic se desfășoară cu mare greutate în continuare, deși Fiscul a început de câteva luni controale agresive la companii. Autoritățile estimau că procesul se va finaliza până luna asta, însă momentan abia jumătate dintre aparatele vechi au fost înlocuite. Asta înseamnă că mult-așteptata conectare a caselor de marcat la sistemul național de monitorizare mai trebuie să... aștepte. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Revisal 6.0.7: Ce pași trebuie urmați pentru instalarea noii versiuni a aplicației

Departamentul IT este interesat de acest conținut deoarece este responsabil cu instalarea, actualizarea și buna funcționare a tuturor programelor folosite în companie. Articolul oferă instrucțiuni tehnice clare pentru instalarea Revisal, inclusiv recomandări privind backup-ul datelor, care sunt esențiale pentru siguranța informațiilor și stabilitatea sistemului.

Dragoș Niculescu în Resurse umane
Redactor coordonator, avocatnet.ro
5 Iunie 2019 | 1 | 9912 | Timp de citire: 2 min.

Din 1 iunie, Inspecția Muncii a pus la dispoziția angajatorilor din țara noastră o nouă versiune a aplicației Revisal, versiunea 6.0.7. Acest program informatic este utilizat de angajatori pentru transmiterea online a registrului general pentru evidența salariaților. În condițiile apariției noii versiuni, prezentăm astăzi procedura detaliată de instalare a aplicației Revisal. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Clasificarea contribuabililor în funcție de riscul fiscal: Cum vor fi controlați de ANAF

Implementarea SAF-T (Standard Audit File for Tax) implică adaptarea sistemelor informatice ale companiei pentru a putea genera și transmite informațiile cerute de Fisc. Acest departament trebuie să se asigure că sistemele IT sunt compatibile și sigure pentru un astfel de schimb de date.

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Director Editorial, avocatnet.ro
4 Iunie 2019 | 12958 | Timp de citire: 3 min.

În cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) se va înființa în curând o direcție specială pentru analiza riscului contribuabililor, iar mecanismul de încadrare în funcție de risc, existent acum doar pe hârtie va fi pus în sfârșit în funcțiune, a anunțat de curând noua conducere a ANAF. În funcție de încadrarea într-un profil de risc sau altul, organele fiscale vor notifica mai întâi contribuabilii cu privire la eventualele impozite și taxe neachitate, după care vor încerca o mediere și, în funcție de cooperarea contribuabilului, de intenția sa de conformare fiscală, vor trece la controale inopinate sau inspecții fiscale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Revisal 6.0.7: Ce noutăți aduce cea mai recentă versiune a aplicației

Departamentul IT este responsabil de instalarea, actualizarea și buna funcționare a aplicațiilor software pe calculatoarele companiei, inclusiv Revisal, precum și de securitatea datelor angajaților gestionate prin acest sistem.

Dragoș Niculescu în Resurse umane
Redactor coordonator, avocatnet.ro
3 Iunie 2019 | 10718 | Timp de citire: 2 min.

De câteva zile, respectiv de sâmbătă, angajatorii pot utiliza o nouă versiune a programului informatic Revisal, aplicație pe care aceștia o folosesc pentru a transmite online registrul general pentru evidența salariaților. În acest context, prezentăm astăzi principalele schimbări apărute în această nouă versiune a aplicației Revisal. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Revisal 6.0.7: O nouă versiune a aplicației Revisal este disponibilă de-acum pentru angajatori

Acest departament se ocupă de instalarea, funcționarea și securitatea tuturor programelor folosite în companie. Ei trebuie să se asigure că noua versiune a aplicației Revisal este instalată corect, este compatibilă cu sistemele existente și că datele angajaților sunt în siguranță, având în vedere că Revisal gestionează informații personale.

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
3 Iunie 2019 | 18541 | Timp de citire: 2 min.

Sâmbătă a apărut o nouă versiune a aplicației Revisal, versiunea 6.0.7, conform unei informări recente a Inspecției Muncii. Revisal este o aplicație pe care angajatorii o folosesc la transmiterea online a registrului general pentru evidența salariaților, iar precedenta versiune a fost lansată acum mai bine de doi ani de zile. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Control parental pe iPhone: cum dezactivezi sau restricționezi accesul la internet

Oferă informații despre cum pot fi gestionate și securizate dispozitivele, prin controlul accesului la aplicații și la internet, aspecte relevante oricărui departament IT preocupat de siguranța digitală și protecția informațiilor, chiar și în context personal.

Playtech.ro în Weekend
1 Iunie 2019 | 1482 | Timp de citire: 1 min.

Dacă ai făcut un efort financiar să-i cumperi copilului un iPhone, ar fi bine să adopți câteva practici de control parental, pentru a-l ține în siguranță online. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder De mâine scade TVA-ul la produsele eco și tradiționale: Ce măsuri trebuie pregătite

Departamentul de IT este responsabil de actualizarea programelor caselor de marcat și a sistemelor de contabilitate, pentru a reflecta corect noua cotă de TVA.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
31 Mai 2019 | 7105 | Timp de citire: 1 min.

Companiile și persoanele fizice autorizate care comercializează produse eco, tradiționale și montane trebuie să se pregătească pentru scăderea de TVA care se va aplica livrării acestora din prima zi a lunii iunie 2019. Cota de TVA va scădea de la 9%, cât este acum, la 5%. Citește articolul

ACCES GRATUIT

AEP analizează introducerea votului electronic sau prin corespondență înainte de alegerile prezidențiale

Departamentul de IT și Protecția Datelor ar fi extrem de interesat de votul electronic, deoarece implică dezvoltarea, securitatea și gestionarea sistemelor informatice care colectează și procesează date sensibile, asigurând respectarea normelor de protecție a datelor personale și prevenirea atacurilor cibernetice.

Andreea Vrabie în Salarizare, taxare & relația cu statul
Asistent Marketing, avocatnet.ro
30 Mai 2019 | 4085 | Timp de citire: 2 min.

Alegerile europarlamentare și pentru referendumul național din 26 mai au produs o serie de nemulțumiri legate de procedura votului din diaspora, motiv pentru care Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a transmis, printr-un comunicat de presă publicat pe site-ul oficial, că instituția analizează introducerea în cel mai scurt timp a votului electronic sau prin corespondență. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Analiză Un an de GDPR: Ce s-a schimbat și ce se mai poate întâmpla

Oferă detalii despre măsurile tehnice și de securitate cibernetică necesare pentru a proteja datele, cum să gestionezi breșele de securitate și cum să asiguri sistemele firmei conform GDPR.

Alexandros Bakos în GDPR & Protecția datelor personale
Redactor, avocatnet.ro
30 Mai 2019 | 3019 | Timp de citire: 6 min.

Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) a avut, probabil, cel mai mare impact dintre reglementările adoptate în ultimii ani (și, aici, mă refer atât la reglementări pur naționale, cât și la cele europene). Importanța Regulamentului este dată atât de chestiunea datelor personale, care devin tot mai importante, cât și de sancțiunile impuse pentru a preveni prelucrări ilegale ale datelor personale. Totuși, scopurile prevăzute în teorie pot să se manifeste diferit în practică. De aceea, este important de văzut atât ce a schimbat GDPR, în anul care a trecut, cât și ce se mai poate schimba. Mai mult, pentru că vorbim de un regulament european (care este același în toate statele membre ale Uniunii Europene, având impact inclusiv asupra marilor conglomerate tehnologice, precum Facebook sau Google), nu doar practica autorităților naționale este importantă, ci și cea a altor autorități europene. Citește articolul