Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament se ocupă de protejarea datelor personale și vrea să știe exact ce informații se pot cere de la vizitatori în mod legal, pentru a evita probleme legate de confidențialitatea datelor, conform regulilor GDPR.
Multe persoane s-au lovit, cu siguranță, de condiționarea accesului ocazional într-o clădire (de birouri, de exemplu) de furnizarea anumitor date personale din actul de identitate, la cererea paznicului. Însă, având în vedere că folosirea datelor personale a ajuns, mai nou, în atenția tuturor odată cu aplicarea Regulamentului general privind protecția datelor (sau GDPR, pe scurt), practica solicitării datelor personale pentru accesul într-o clădire este considerată legală sau ilegală? Citește articolul
Urmărește politicile guvernamentale privind finanțarea și dezvoltarea sectorului IT și al industriilor creative, care pot influența piața și inovația.
Noile condiții pentru desfășurarea sesiunii din acest an a programului Start-up Nation, care au fost publicate în dezbatere la începutul săptămânii, au dus la reacții nefavorabile ale antreprenorilor și consultanților. Sunt reclamate nu doar criteriile de evaluare ale proiectelor, ci și felul în care sesiunea de depunere a proiectelor va funcționa. Procedura publicată recent va rămâne în dezbatere publică până la finalul lunii octombrie 2018, iar persoanele interesate pot trimite sugestii de îmbunătățire direct Minsiterului pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat (MMACA). Citește articolul
Articolul menționează pionieratul în utilizarea internetului pentru comunicare juridică și viziunea informatică în crearea de platforme digitale, arătând impactul tehnologiei în domeniul legal.
Am aflat cu stupoare despre dispariția lui Dan Stoica, directorul executiv al editurii Wolters Kluwer. Știam că avea ceva probleme de sănătate de mai multă vreme, nu știam că luptă, de fapt, pentru viața lui. Cum Dan era un om discret, dar și un om tânăr și în plinătatea puterilor creative, nu ne putea lua decât prin surprindere o asemenea veste. Oricum am lua-o, este prea devreme să tragi o linie și să spui ceva despre un om și viața lui când acesta avea numai 45 de ani. Din păcate, însă, nu noi alegem momentele când asemenea lucruri trebuie spuse, iar cum pentru Dan asemenea moment a sosit, cred că cei care am avut ocazia de a-l fi cunoscut putem spune câteva lucruri. Citește articolul
Articolul discută despre incidentele cibernetice, securitatea rețelelor, recuperarea datelor pierdute și conformitatea cu GDPR. Chiar dacă asigurarea nu previne incidentele, ea acoperă costurile când acestea apar, ceea ce este direct legat de responsabilitățile acestui departament de a proteja informațiile și sistemele companiei.
Companiile care vor să încheie o asigurare pentru incidentele de securitate pot apela momentan doar la doi asigurători români din cei 16 care practică asigurări generale, reiese dintr-o analiză a Autorității de Supraveghere Financiară (ASF). Citește articolul
Gestionează certificatele digitale, transmiterea securizată a datelor (fișiere XML) și asigură buna funcționare a sistemelor informatice care susțin casele de marcat electronice.
Folosirea caselor de marcat electronice și depunerea formularelor aferente ridică deja semne de întrebare din partea utilizatorilor noilor aparate, întrebări la care Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a încercat să ofere câteva lămuriri de curând. De pildă: cine trebuie să depună efectiv declarațiile lunare, dacă formularele trebuie depuse pentru fiecare aparat în parte, dacă se pot face rectificări la declarații ș.a.m.d. Citește articolul
Este esențial pentru acest departament să știe care sunt limitele legale pentru accesarea datelor personale și principiul proporționalității, pentru a implementa corect măsurile de securitate, a proteja informațiile conform legislației (GDPR) și a consilia compania.
Accesarea datelor personale pe care le dețin operatorii de telefonie mobilă, în scopul prevenirii și cercetării infracțiunilor, nu afectează puternic viața privată a persoanei vizate. Astfel a decis Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) printr-o hotărâre preliminară recentă, unde a dispus că cercetarea infracțiunilor prin accesarea datelor deținute de operatorii de telefonie mobilă se poate face și dacă nu e vorba de o infracțiune gravă. Citește articolul
Acest departament este esențial pentru construirea și menținerea siguranței sistemelor online folosite pentru raportarea tranzacțiilor suspecte și schimbul de informații financiare. De asemenea, ei asigură protecția datelor personale ale clienților, colectate în scopuri de conformitate.
Seminarul de instruire dedicat entităților raportoare - avocați, organizat de Uniunea Naţională a Barourilor din România (UNBR) în colaborare cu Institutul Naţional pentru Pregătirea şi Perfecţionarea Avocaţilor (INPPA), va avea loc joi, 11 octombrie 2018. Citește articolul
Departamentul de IT și Protecția Datelor este responsabil pentru securitatea și modul în care sunt prelucrate datele personale, inclusiv cele sensibile, și trebuie să se asigure că acestea sunt stocate și folosite conform regulilor, așa cum sugerează articolul prin păstrarea documentelor-suport separat.
Prin natura lor, contractele „intuitu personae” (contracte care se bazează, în primul rând, pe caracteristicile unei persoane) pot include mai multe date cu caracter personal decât în mod tipic (de exemplu, date referitoare la calificările profesionale, caracteristicile personale, experiența, situația de fapt a persoanei). Cu toate acestea, principiul minimizării datelor reprezintă o importantă limitare în acest context. Citește articolul
Se ocupă cu protejarea datelor personale în firmă și trebuie să știe cum se aplică regulile GDPR când vine vorba de cazierul judiciar la angajare.
În contextul intrării în vigoare a Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR), solicitarea cazierului judiciar la angajare a devenit o practică de care companiile ar trebui să se ferească, avertizează specialiștii. Concret, solicitarea cazierului este posibilă acum numai în cazurile în care există o obligație legală în acest sens, câteva exemple relevante fiind prezentate mai jos. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de siguranța datelor și a sistemelor informatice. Articolul subliniază problemele legate de parole și riscul atacurilor cibernetice, aspecte esențiale pentru protejarea informațiilor companiei și ale angajaților.
Stresul ne urmărește acum și în mediul online, nu doar la serviciu ori acasă, în fiecare zi. În pas cu vremurile, specialiștii l-au numit “stres cibernetic”. Citește articolul