Când cotele de TVA se schimbă peste noapte... cum supraviețuim fără să greșim? Sesiune aplicată alături de Delia Cataramă. Vezi agenda și participă →
Se asigură că acțiunile companiei respectă legile muncii și evită potențialele procese sau amenzi.
Reducerea activității este o situație care îl pune angajator într-o situație mai puțin confortabilă, însă utilizând instrumentele legale potrivite, soluțiile sunt accesibile și părțile pot ajunge la cea potrivită, evitând o situație de conflict. Un exemplu apărut recent în presa locală de „așa nu”: Citește articolul
Articolul explică o nouă lege (ordonanță de urgență) care stabilește cum clădirile și terenurile confiscate de stat pot fi transferate către primării și consilii județene. Este esențial pentru departamentul juridic să cunoască aceste noi reguli, condițiile de transfer și obligațiile care decurg din ele.
O ordonanță de urgență recent oficializată reglementează transferul în domeniul public al unităților administrativ teritoriale a bunurilor confiscate de stat în baza unor hotărâri judecătorești definitive din procese penale, fiind vorba de clădiri și terenuri. Până acum, o astfel de procedură nu era posibilă. Autoritățile locale pot solicita un astfel de transfer, dar vor fi nevoite să respecte anumite condiții stricte, precum interdicția de vânzare timp de 10 ani, obligația de întreținere și utilizare în scopuri publice. Citește articolul
Se ocupă cu respectarea legilor și trebuie să fie la curent cu toate modificările legislative care afectează beneficiile angajaților și obligațiile companiei.
În următorii doi ani, bugetarii vor primi vouchere de vacanță în valoare de 1.600 de lei, iar personalul militar și polițiștii vor putea deconta servicii turistice în același plafon (1.600 de lei), comparativ cu suma actuală -- 1.450 de lei --, conform unei legi apărute recent. Cu toate acestea, numărul bugetarilor care vor beneficia de aceste vouchere va scădea. Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă noile legi fiscale pentru a se asigura că firma respectă toate regulile și evită amenzi.
Băuturile nealcoolice cu zahăr adăugat vor fi supuse, așa cum se întâmplă acum cu produsele din tutun încălzit sau lichidele cu nicotină destinate țigaretelor electronice, accizelor nearmonizate, adică accizelor care nu sunt reglementate prin legislația europeană, ci sunt reglementate de fiecare țară în parte. Măsura e cuprinsă într-o lege apărută recent și se va aplica de la începutul lui 2024. Citește articolul
Acest departament are nevoie să înțeleagă noile legi și reglementări fiscale pentru a se asigura că firma respectă toate cerințele legale. Ei trebuie să știe cum se aplică legea, care sunt obligațiile specifice și ce riscuri există dacă nu sunt respectate noile prevederi legate de contribuțiile de sănătate, mai ales în contextul colaborărilor cu persoane independente.
Legea reformei fiscale, recent publicată, prevede o importantă schimbare de paradigmă în cazul contribuției la sănătate (CASS) în cazul activităților independente, unde se va face, începând cu veniturile anului următor, aplicarea CASS-ului la un venit situat între șase și 60 de salarii minime brute, separat de CASS-ul datorat pentru alte venituri nesalariale. Citește articolul
Acest departament verifică dacă firma respectă toate legile noi, cum ar fi acest impozit special, pentru a evita amenzi sau probleme legale.
O serie de modificări ce vizează Codul fiscal sunt conținute de o lege apărută recent în Monitorul Oficial. Printre multele schimbări fiscale pe care le conține, legea stabilește introducerea unui nou impozit, ce se va aplica celor ce dețin bunuri de valoare mare, respectiv case sau mașini scumpe. Citește articolul
Mențiunea despre 'măsuri fiscale' și 'majorări de taxe' indică posibile schimbări legislative sau fiscale. Departamentul are nevoie de aceste informații pentru a se asigura că firma respectă toate regulile.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament trebuie să fie la curent cu toate legile și ordonanțele noi, mai ales cele care se referă la modul în care sunt aplicate hotărârile judecătorești și obligațiile de plată.
O ordonanță de urgență pentru aprobarea unor măsuri de reducere a cheltuielilor bugetare în 2023 a fost oficializată recent, în vederea încadrării în ținta de deficit bugetar asumată. Documentul prevedea, în versiunea propusă inițial, amânarea pentru anul viitor a plății unor drepturi salariale pentru personalul din instituții și autorități publice pe care acestea le-au câștigat în instanță, dar măsura nu se mai regăsește și în versiunea publicată în Monitorul Oficial recent. Amânarea tranșei ce trebuia plătită în 2023 pentru anul viitor ar fi fost necesară, potrivit guvernanților, din cauza evoluției execuției bugetare pe primele nouă luni ale anului, care a fost sub așteptări. Citește articolul
Acest departament trebuie să fie la curent cu toate modificările legislative care afectează funcționarea instituției, pentru a asigura că operațiunile sunt conforme cu legea.
Guvernul impune o serie de modificări legislative care vor afecta veniturile și beneficiile bugetarilor, conform unei legi recent oficializate. Printre acestea, se numără limitarea valorii de achiziție a telefoanelor mobile și a abonamentelor de telefonie, plafonarea consumului maxim de carburant, limitarea sporurilor acordate bugetarilor pentru lucrul în condiții periculoase sau vătămătoare și acordarea indemnizațiilor de hrană sub forma a două salarii minime pe an. Majoritatea prevederilor noii legi se vor aplica începând cu 11 noiembrie 2023, dar cele referitoare la sporuri, indemnizaţii, compensaţii, prime şi celelalte elemente ale sistemului de salarizare se vor aplica începând din 2024. Citește articolul
Acest departament este responsabil să se asigure că firma respectă toate noile legi și reglementări privind facturarea electronică, pentru a evita riscurile legale și amenzile.
Raportarea obligatorie a facturilor prin sistemul e-Factura se va aplica, de la 1 ianuarie 2024, pentru toate tranzacțiile derulate de contribuabili în relația B2B, potrivit unei legi recent oficializate. Documentul introduce un termen de raportare de cinci zile pentru facturile electronice și sancțiuni pentru nerespectarea sa, dar care se vor aplica abia din aprilie 2024. Ulterior, de la 1 iulie 2024, e-Factura va deveni singurul canal prin care se vor mai putea transmite facturile către destinatari, orice altă formă a acestor documente urmând să fie lipsită de efecte fiscale. Citește articolul