Când cotele de TVA se schimbă peste noapte... cum supraviețuim fără să greșim? Sesiune aplicată alături de Delia Cataramă. Vezi agenda și participă →
Acest departament trebuie să știe exact ce legi și reguli noi trebuie respectate de companie, cum ar fi obligațiile privind gestionarea ambalajelor și returnarea garanțiilor.
Începând cu data de 30 noiembrie 2023, toți comercianții din România sunt obligați să implementeze Sistemul de garanție-returnare (SGR). Acest sistem se aplică atât produselor fabricate pe teritoriul național, cât și produselor importate sau achiziționate intracomunitar. O obligație care le revine este aceea de a informa consumatorii cu privire la procedura de returnare a ambalajelor reciclabile și la metodere de returnare a garanției aferente. Citește articolul
Acest departament trebuie să știe exact cum se schimbă legile privind închiderea unei firme (dizolvarea și radierea), inclusiv termenele și procedurile noi, ca să se asigure că firma respectă toate regulile în vigoare.
Legea societăților urmează să fie modificată, în 11 noiembrie 2023, în așa fel încât desființarea firmelor la cererea Oficiului Național al Registrului Comerțului (ONRC) să fie amântă până ce Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) recuperează datoriile de la acestea. Măsura este prevăzută în legea cu reforma fiscală asumată de Guvern în Parlament. Citește articolul
Se asigură că toate modificările legale privind salariile și taxele sunt implementate corect și că firma respectă legislația în vigoare, evitând amenzi și litigii.
Începând cu luna noiembrie, salariul minim brut pe economie în sectorul agro-alimentar crește la 3.436 de lei, iar în construcții la 4.582 de lei. Totodată, au fost implementate schimbări în regimul de taxare pentru aceste sectoare, inclusiv în ceea ce privește impozitul pe venit și contribuțiile sociale. De asemenea, angajații din industria IT sunt vizați de noutăți aplicabile de luna asta. Citește articolul
Trebuie să știe despre noile legi și reglementări care afectează felul în care transporturile de mărfuri sunt monitorizate, pentru a se asigura că firma respectă toate cerințele legale și evită amenzi.
Dincolo de sistemul e-Transport, care deja funcționează, autoritățile vor introduce curând și sistemul e-Sigiliu, prin acesta urmărindu-se trasabilitatea transporturilor rutiere de bunuri, potrivit unei legi recent apărute în Monitorul Oficial. Instrumentul va fi folosit pentru a preveni evaziunea fiscală. Citește articolul
Acest departament este direct interesat de noile legi și reglementări, cum ar fi obligația de a raporta stocurile de produse, pentru a se asigura că firma respectă toate cerințele legale și pentru a evita amenzile.
După ce în primăvară a apărut o nouă obligație pentru producătorii, depozitarii, procesatorii și comercianții din domeniul agroalimentar, aceea de a raporta lunar stocurile de produse agroalimentare, Guvernul a stabilit recent normele metodologice. Iar începând din noiembrie 2023 companiile trebuie să înceapă efectiv raportările, prima urmând să fie cea pentru stocurile din octombrie 2023 - trebuie realizată în intervalul 1 - 15 noiembrie, mai exact. Citește articolul
Este interesat de noile reglementări și legi legate de compensările pentru energie și gaze, precum și de permisele și condițiile legale pentru proiecte mari de energie, pentru a se asigura că firma respectă toate cerințele.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Se ocupă cu legile și regulile firmei, trebuie să știe de schimbările astea ca să ne asigurăm că respectăm totul și nu primim amenzi sau pierdem bunuri.
Pentru a acoperi lipsa unor prevederi care au ieșit din legislație acum trei ani, Ministerul Finanțelor a decis să introducă în proiectul cu reforma fiscal-bugetară mai multe sancțiuni în scopul combaterii activităților economice ilicite și consolidării disciplina economico-financiară. Proiectul, devenit lege odată cu publicarea sa recentă în Monitor, prevede amenzi și confiscarea bunurilor pentru persoanele fizice și juridice care desfășoară activități economice fără documente de proveniență pentru bunurile deținute sau transportate sau pentru activitățile desfășurate de persoane fizice ori juridice fără să fie organizate conform legii. Noile prevederi se aplică din 11 noiembrie. Citește articolul
Acest departament trebuie să înțeleagă noile legi legate de facturarea electronică, termenele de conformare și riscurile legale, inclusiv amenzile și posibilele litigii, pentru a se asigura că firma respectă regulile.
Amenzile prevăzute de Legea 296/2023, care extinde din 2024 obligativitatea folosirii sistemului e-Factura în relația B2B, ridică mai multe semne de întrebare, atât cu privire la aplicabilitate, cât și cu privire la anumite principii. Citește articolul
Articolul menționează respectarea reglementărilor legale (ex: Revisal, raportări către ITM), importanța exactității datelor pentru a evita erorile și întârzierile, precum și necesitatea accesării consultanței de specialitate pentru interpretarea corectă a legislației.
În contextul apariției soluțiilor de externalizare a serviciilor de administrare personal (HR), dar și de calculul al salariilor angajaților, o concluzie ar fi că o mare parte din firmele românești preferă, în continuare, să deruleze intern ambele servicii. Citește articolul
Este esențial pentru acest departament să știe cum să efectueze verificările legal, respectând legile și evitând sancțiunile, asigurându-se că firma nu colaborează cu entități sau persoane implicate în activități ilegale.
În lumea de business, caracterizată de un ritm alert, știrile circulă repede, iar o reputație construită în ani poate fi distrusă în câteva ore. Cunoașterea membrilor echipelor, a clienților și a partenerilor de afaceri și, pe de altă parte, construirea încrederii în relația cu fiecare dintre aceștia sunt aspecte-cheie pentru siguranța și integritatea afacerii, pentru că permit factorilor de decizie să ia hotărâri în cunoștință de cauză și să identifice prompt potențialele riscuri. De aceea, verificările de fond s-au dovedit vitale în prevenirea fraudei în contexte diverse, precum recrutarea, tranzacțiile financiare și relația cu clienții și cu partenerii de afaceri. Dar care sunt cele mai frecvente prejudecăți legate de acestea? Citește articolul