Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Articolul explică exact cum trebuie să se facă transportul mărfurilor în România, ce documente sunt necesare (codul UIT) și cine răspunde dacă regulile nu sunt respectate, fiind esențial pentru buna desfășurare a operațiunilor de transport.
Transportul rutier de bunuri riscante din punct de vedere fiscal urmează să fie monitorizat în curând de autorități, conform unei ordonanțe apărute recent. Practic, orice transport de acest fel trebuie declarat în sistemul e-Transport, începând din iulie 2022, pentru a obține un cod special cu valabilitate limitată, care poate fi verificat în vămi sau în trafic de către inspectorii de stat. e-Transport este opțional în primă fază. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct cu organizarea transportului bunurilor. Articolul oferă detalii esențiale despre cum se declară bunurile, obținerea codului UIT și documentele necesare pentru transport, lucruri pe care trebuie să le aplice zilnic pentru a evita blocaje și amenzi.
În cazul transporturilor mixte pe căile rutiere, adică cele care conțin atât produse riscante, cât și produse neriscante, toate bunurile trebuie declarate în sistemul e-Transport pentru a obține codul special ce autorizează transportul (supranumit cod UIT). Cine nu procedează așa va risca amenzi drastice începând din iulie 2022. Citește articolul
Prețul crescut la energie afectează costurile de transport și logistica, iar discuțiile despre producția internă pot influența disponibilitatea și gestionarea lanțului de aprovizionare.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Subvențiile pentru carburanți acordate transportatorilor și distribuitorilor pot influența costurile de transport și eficiența lanțului de aprovizionare al firmei.
Vouchere pentru cumpărarea alimentelor de bază, vouchere destinate elevilor ce primesc burse sociale, majorarea cuantumului tichetelor de masă sau credite garantate de stat acordate familiilor tinere pentru plata unor cheltuieli, inclusiv pentru plata avansului necesar achiziției unei locuințe, sunt doar câteva dintre măsurile socio-economice anunțate luni de Guvern și cuprinse în pachetul “Sprijin pentru România”, ce are ca scop sprijinirea populației cu venituri mici și a afacerilor. Citește articolul
Acest departament gestionează transportul bunurilor și are nevoie să știe cum să declare și să obțină codul special (UIT) pentru transporturile de bunuri riscante, pentru a asigura livrările fără probleme și conform noilor reguli.
Responsabilitatea declarării în sistemul e-Transport a datelor bunurilor cu risc fiscal ridicat, ce sunt transportate în România pe căile rutiere, este stabilită în funcție de traseul transportului. Conform ordonanței care reglementează e-Transport, sistemul o să devină opțional curând, iar apoi obligatoriu de la 1 iulie 2022. Citește articolul
Regulile privind anularea comenzilor, termenele de plată și interdicția de a returna produsele nevândute au un impact direct asupra gestionării stocurilor, planificării livrărilor și fluxurilor de produse în lanțul de aprovizionare.
O serie de practici de concurență neloială vor fi eliminate și amendate în relația furnizorilor de produse alimentare și/sau agricole și cumpărătorii, făcându-se referire la lanțurile mari de vânzare, precum super/hypermarket-urile, începând de vineri, după ce o lege care oferă mai multă protecție primilor a fost oficializată marți. Noul act normativ are la bază o directivă europeană prin care se urmărește interzicerea abuzurilor în relația producător-distribuitor, cum ar fi impunerea unor taxe de expunere la raft, a returnării produselor nevândute sau suportării de către furnizori a costurilor privind reducerile aplicate de cumpărători pentru produsele vândute cu titlu promoțional. Citește articolul
Este esențial să știe care mărfuri intră în noul sistem de monitorizare a transporturilor, cum se obține și se folosește codul unic (UIT), și ce obligații au transportatorii pentru a evita amenzi și întârzieri.
Sistemul e-Transport (sau „Radarul mărfurilor”, cum mai este numit) urmează să devină operațional opțional în curând, pentru bunurile riscante transportate pe căile rutiere, și apoi obligatoriu de la 1 iulie 2022, conform unei ordonanțe oficializate aseară. În caz contrar, companiile vor risca amenzi de până la 100.000 de lei. Totuși, momentan este nevoie și de norme de implementare. Citește articolul
Costurile cu combustibilii influențează în mod direct cheltuielile de transport și distribuție a produselor. Acest departament trebuie să fie la curent cu aceste modificări de preț pentru a planifica eficient operațiunile și bugetul de transport.
Gazele naturale, combustibilii, cartofii şi uleiul s-au scumpit cel mai mult în ultimul an, în timp ce singura ieftinire s-a înregistrat la energia electrică. Citește articolul
Managerii de logistică și lanț de aprovizionare trebuie să fie la curent cu riscurile legate de importuri și disponibilitatea resurselor cheie, cum ar fi îngrășămintele și gazele, pentru a asigura continuitatea operațiunilor.
Banca Mondială a corectat în scădere, substanțial, prognoza privind creşterea economiei României în 2022, până la 1,9% (de la prognoza inițială, pe care s-a făcut Bugetul, de 4,6%) și a avertizat că prelungirea războiului în Ucraina riscă să transforme creșterea în scădere. Totuși, România stă cel mai bine pe harta Europei Centrale și de Est a expunerii pe categorii economice față de Rusia, Ucraina și Belarus, potrivit unui raport al Băncii Mondiale. Citește articolul
Articolul anunță dezvoltarea transportului feroviar, ceea ce poate schimba rutele și costurile de transport ale mărfurilor, și vorbește despre asigurarea resurselor energetice necesare pentru lanțul de aprovizionare.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul