Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Acest departament este direct impactat, deoarece în special companiile de transport și logistică au șoferi detașați la nivel transnațional și au nevoie de informații clare despre cum să gestioneze corect plățile pentru masa și alte cheltuieli ale acestora.
În cazul salariaților în deplasare în afara granițelor se pune problema acoperirii mai multor tipuri de cheltuieli, iar unele dintre ele sunt cele privind masa. Cum considerăm cheltuielile cu masa ale salariatului detașat din punct de vedere a includerii în sumele de natură salarială? Citește articolul
Firmele cu flote mari de vehicule sunt direct afectate de costurile asigurărilor RCA și de modul în care se gestionează reparațiile după accidente, deoarece acestea influențează cheltuielile și fluxul de lucru.
Pentru că, de-a lungul lui 2021, polițele de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) s-au scumpit foarte mult, parlamentarii propun acum, printr-un proiect adoptat tacit la Senat, plafonarea prețului acestora la tariful de referință stabilit periodic de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF). Asta înseamnă că asigurătorii nu vor mai putea majora prețul polițelor RCA după bunul plac, ci vor trebui să se încadreze în tariful de referință. Acum, tariful de referință stabilit de ASF are doar un caracter orientativ pentru asigurători. Citește articolul
Se ocupă direct de cum ajung produsele la clienți și materiile prime la fabrică. Scumpirea transportului și strategiile de a scurta drumurile sunt informații cheie pentru eficiența și costurile operațiunilor de transport și depozitare.
Costurile în creștere, cu transportul în special, i-au făcut pe unii producători din domeniul construcțiilor să își deschidă fabrici noi. Citește articolul
Informații importante despre costurile și disponibilitatea energiei, care pot influența transportul, producția și stabilitatea întregului lanț de aprovizionare.
În timp ce Comisia Europeană plănuiește reducerea cu două treimi a importurilor de gaze rusești în 2022, România se adaptează deja la nevoia reducerii consumului de gaze pentru producerea electricității: evoluția surselor de producție a energiei electrice după declanșarea războiului din Ucraina arată înjumătățirea folosirii gazelor. Citește articolul
Prognozele economice și inflația pot influența costurile de transport, disponibilitatea resurselor și stabilitatea lanțurilor de aprovizionare, fiind importante pentru planificarea și optimizarea proceselor logistice.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest articol este util pentru planificarea rutelor și a operațiunilor de transport internațional, deoarece ajută la înțelegerea modului în care deplasările șoferilor sunt clasificate legal (detașare sau nu), ceea ce poate influența costurile și procedurile.
În ce măsură o firmă de transport transfrontalier ar trebui să diferențieze între șoferii care se întorc în aceeași zi (chiar în aceleași 12 ore) pe teritoriul României și cei care sunt plecați mai mult de o zi? Cu ocazia unui webinar recent organizat de avocatnet.ro pe tema detașărilor transfrontaliere, s-a pus problema dacă putem vorbi de detașări și de acordarea indemnizației corespunzătoare în cazul deplasărilor scurte, iar specialiștii au explicat că legislația nu după durata deplasării face distincții între ce reprezintă detașare și ce, nu. Citește articolul
Acest departament este direct afectat de blocarea comerțului cu anumite țări, deoarece acest lucru poate întrerupe rutele de transport și de aprovizionare, iar ajutorul de stat poate fi relevant pentru a face față acestor probleme operaționale.
Guvernul a oficializat joi o ordonanță de urgență prin care oferă măsuri de protecție socială salariaților angajatorilor a căror activitate este afectată de criza din Ucraina, Rusia și Belarus. De sprijinul prin care vor putea deconta indemnizația de șomaj tehnic acordat salariaților, în limita a 4.571 lei/lună/angajat, vor beneficia angajatorii a căror activitate este afectată în mod direct sau indirect de efectele războiului din Ucraina. Citește articolul
Departamentul de logistică și lanțul de aprovizionare este adesea primul afectat de evenimente de forță majoră (ex: războaie, pandemii, dezastre naturale) care pot bloca transporturile sau producția. Articolul le oferă resurse pentru a înțelege cum pot invoca sau cum sunt afectați de clauzele de forță majoră din contractele cu transportatorii și furnizorii.
Contractul și legislația aplicabilă sunt cele două elemente în funcție de care companiile pot să invoce existența unui caz de forță majoră, dar, mai ales, să stabilească dacă sancțiunile impuse Rusiei de Uniunea Europeană reprezintă o astfel de situație. De ce este important de știut? Forța majoră atrage, după caz, încetarea de drept a valabilității contractelor semnate, dacă suntem în prezența unei imposibilități totale și definitive de executare a obligațiilor asumate, respectiv suspendarea executării obligațiilor contractuale, dacă imposibilitatea de executare este doar temporară. Cum este definită, deci, forța majoră și ce o deosebește de cazurile fortuite sau de situațiile de impreviziune? Ce trebuie să facă operatorii economici care sunt în prezența unui caz de forță majoră? Citește articolul
Departamentul de logistică este interesat de datele economice pentru că acestea afectează cererea de produse, costurile de transport și planificarea livrărilor. O creștere economică poate însemna o cerere mai mare și, implicit, o nevoie de ajustare a lanțului de aprovizionare.
Economia României a înregistrat un avans de 5,9% în 2021, comparativ cu 2020, şi de 2,4% pe seria brută în trimestrul 4 al anului trecut, faţă de acelaşi trimestru din 2020, potrivit unui comunicat al INS publicat vineri, scrie Agerpres. Citește articolul
Companiile cu operațiuni de logistică și lanț de aprovizionare generează adesea deșeuri (ambalaje, materiale uzate). Aceste departamente trebuie să știe cum să gestioneze corect aceste deșeuri pentru a evita sancțiunile prevăzute de noua lege.
În încercarea de a reduce cât mai mult substanțele nocive care se eliberează în mediu ca urmare a arderii deșeurilor, autoritățile au stabilit, printr-o ordonanță oficializată joi, incriminarea incendierii oricărui tip de deșeu, substanță sau obiect. În plus, similar pot fi pedepsite de-acum și îngroparea deșeurilor sau aruncarea acestora în afara spaţiilor autorizate. Citește articolul