Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Articolul abordează situația șoferilor detașați în transportul rutier, oferind informații esențiale despre costurile și reglementările aplicabile personalului implicat în operațiunile logistice internaționale.
Pentru deplasările transfrontaliere în Uniunea Europeană (UE) ce presupun detașarea pe teritoriul mai multor state membre firmele trebuie să se asigure că le oferă angajaților detașați, pentru perioadele respective, drepturile salariale minime impuse în acele state - dacă există, desigur. Citește articolul
Articolul tratează transportul și depozitarea produselor supuse accizelor între depozite autorizate și importanța documentelor de însoțire. Este util pentru a înțelege riscurile și cerințele legale legate de circulația anumitor mărfuri.
Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ), prin menținerea unei hotărâri a unei instanțe de fond, a confirmat că orice înlăturare de către organele fiscale a regimului suspensiv de accize din cauza neîndeplinirii unor cerințe de formă aduce o atingere principiului proporționalității scopului urmărit. Prin urmare, ICCJ a certificat că lipsa unui document administrativ de însoțire nu a împiedicat organele fiscale să efectueze controlul fiscal și să stabilească modalitatea în care bunurile au circulat între cele două antrepozite, ba chiar au putut să stabilească în mod indubitabil că livrările respective au avut loc și că nu a existat vreun prejudiciu pentru stat. Citește articolul
Informațiile despre încetinirea economică și finanțarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța sunt vitale pentru planificarea rutelor de transport, optimizarea costurilor și asigurarea continuității aprovizionării.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Poate beneficia de finanțare pentru a asigura stocuri suficiente de materii prime și materiale, esențiale pentru buna funcționare a lanțului de aprovizionare și producție.
Firmele și PFA-urile care activează ca producători de bunuri în mediul urban vor putea cere garanții de stat pentru credite de investiții și pentru capital de lucru, conform schemei pentru implementarea programului IMM Prod. Citește articolul
Este important pentru planificarea rutelor de transport internațional și pentru alocarea eficientă a șoferilor, ținând cont de regulile de detașare care pot influența modul în care se fac anumite tipuri de curse.
Dacă pentru operațiunile de cabotaj și pentru cele de transport în contul terților (cross-trade) noile reguli impuse printr-o directivă europeană, parte a „Pachetului Mobilitate I” sunt destul de clare - sunt cazuri de detașare transnațională - firmele de transport trebuie să acorde o atenție deosebită transporturilor fără încărcătură, care pot fi și situații de detașare, și excepții de la detașare, de la caz la caz. Citește articolul
Oferă detalii esențiale despre noile reglementări și cerințe pentru transportul rutier al mărfurilor, în special cele cu risc fiscal, influențând direct planificarea rutelor, procesele de încărcare/descărcare și gestionarea lanțului de aprovizionare.
Radarul mărfurilor, așa cum este numit sistemul e-Transport, va acoperi nu doar bunurile riscante transportate în interiorul țării și cele care vin în România sau pleacă din România, ci și bunurile riscante care doar tranzitează țara noastră. În această situație, declararea bunurilor în sistem o face depozitarul. Citește articolul
Este departamentul direct responsabil cu planificarea și executarea transporturilor. Ei trebuie să știe exact cum și când să declare bunurile în sistemul e-Transport și să se asigure că datele sunt corecte înainte de începerea transportului, pentru a evita amenzile și întârzierile.
Odată ce un transport de bunuri riscante este început (vehiculul de transport se pune efectiv în mișcare în România sau acesta ajunge în vamă pentru a intra în țară), este interzisă modificarea datelor înregistrate în sistemul e-Transport. Nerespectarea interdicției poate aduce amenzi drastice, începând din iulie 2022, acestea aplicându-se, de fapt, și în eventualitatea în care la un control se dovedește că există o diferență între cantitatea de bunuri riscante declarate și cele transportate efectiv. Citește articolul
Creșterea costurilor pentru materii prime și transport (implicată de inflație) afectează întregul lanț de aprovizionare. Acest departament are nevoie de aceste informații pentru a optimiza rutele, a gestiona stocurile și a controla costurile logistice.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Articolul vorbește despre probleme la livrări (fictive sau intracomunitare) și la vamă (clasificarea mărfurilor). Acest departament trebuie să se asigure că toate mișcările de bunuri sunt corect documentate și conforme cu regulile vamale și fiscale.
Într-o încercare de transparentizare a activității de control fiscal, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat două rapoarte în care a inclus principalele probleme pe care le-a găsit în cadrul verificărilor la companii și persoanele fizice. Deficiențele au fost identificate în controalele terminate în cursul anului 2021, iar publicarea lor se face pentru ca toți contribuabilii să știe ce să evite în propria activitate. Citește articolul
Costurile de transport, de depozitare și prețul mărfurilor în lanțul de aprovizionare sunt direct afectate de inflație. Acest departament are nevoie de informații despre inflație pentru a planifica și optimiza operațiunile logistice și a controla costurile.
Războiul din Ucraina și prețurile energiei au dus la o creștere peste estimări a inflației, până la valoarea de 10,1% în luna martie, cea mai mare din ultimii 18 ani, a declarat, pentru Știrile PRO TV, Cristian Popa, membru în C.A. al BNR. Citește articolul