Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Articolul abordează direct blocajele din lanțurile de aprovizionare, căutarea de rute alternative (prin România) pentru exporturile de cereale și impactul asupra fluxurilor de mărfuri, informații vitale pentru planificarea logistică.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Ajută la planificarea resurselor umane pentru a asigura funcționarea neîntreruptă a operațiunilor de logistică și aprovizionare, mai ales în perioadele cu sărbători diferite.
De câțiva ani, salariații cu alte religii decât cea creștin ortodoxă au dreptul de a primi zile libere pentru cultul religios de care aparțin în afara liberele naționale. Dacă activitatea societății face ca acești salariați să aibă două rânduri de libere, cele primite suplimentar trebuie recuperare, în baza unui program stabilit de angajator, potrivit mențiunilor Codului muncii. Însă liberele primite în plus nu pot face obiectul unei cereri de concediu de odihnă impuse salariaților de către angajator și nici nu pot constitui o "rezervă" pentru eventuale ore suplimentare ce vor fi prestate de aceștia. Citește articolul
Prețul petrolului influențează direct costurile de transport și, implicit, costurile de logistică și aprovizionare. De asemenea, problemele din industria aviatică pot afecta transportul de mărfuri și livrările.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament organizează transporturile și trebuie să înțeleagă regulile pentru șoferii care merg în străinătate, deoarece aceste reguli pot afecta modul în care se planifică rutele și costurile operaționale.
Deplasările transfrontaliere pe care le fac conducătorii auto angajați ai firmelor de transport din România nu sunt întotdeauna încadrabile ca detașări. Esențialul, pentru cei care se ocupă de salarizare în cazul acestor angajați, e să analizeze foarte bine situațiile, de la caz la caz, pentru a putea face încadrarea corectă: este sau nu detașare? Și dacă nu e detașare, ce altceva? La aceste întrebări, printre altele, au încercat să ofere lămuriri Mihai Anghel, avocat asociat TZA, și Andreea Florian, tax senior manager TZA, în cel mai recent webinar organizat de avocatnet.ro pe tema diurnelor și detașărilor în transporturile rutiere transnaționale. Citește articolul
Având în vedere că articolul menționează transportul, acest departament ar fi interesat de cum potențialele schimbări de TVA ar putea afecta costurile de transport și logistica generală.
Autoritățile de la noi pot introduce, dacă vor, două cote reduse suplimentare de TVA, conform unei directive europene oficializate azi. Una dintre cotele noi poate fi sub pragul de 5%, iar cealaltă poate fi de 0% (adică o scutire cu drept de deducere), însă ambele pot fi aplicate numai anumitor bunuri vândute sau servicii prestate. Citește articolul
Pentru companiile de transport care au proprii șoferi, acest departament trebuie să cunoască costurile și regulile de salarizare pentru șoferii care lucrează internațional, pentru a planifica eficient rutele, operațiunile și bugetul și a se asigura că activitatea este conformă.
În contextul în care, din februarie, transportatorii rutieri transfrontalieri sunt vizați de un pachet substanțial de noutăți legislative la nivelul Uniunii Europene, precum și al recentei legi care modifică regimul fiscal aplicabil inclusiv indemnizațiilor de deplasare, chestiunea remunerațiilor minime ce trebuie plătite angajaților care sunt detașați transfrontalier a redevenit extrem de important. Cu această ocazie, am discutat recent cu doi specialiști despre noutățile legislative din domeniu: Citește articolul
Pentru a înțelege potențialele blocaje sau probleme în lanțul de aprovizionare, în special în industriile afectate, și pentru a preveni întârzierile sau costurile suplimentare.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Șoferii din Logistică sunt esențiali, iar comportamentul agresiv în trafic poate duce la accidente, întârzieri, deteriorarea mărfurilor sau probleme legale. Aflarea acestor reguli este crucială pentru siguranța operațională și eficiența livrărilor.
Din 27 februarie, Codul rutier a fost completat cu o nouă interdicție pentru șoferi: aceea de a avea un comportament agresiv atunci când conduc mașini pe drumurile publice. Sancțiunile aplicabile în acest caz variază în funcție de gravitatea faptelor, începând de la 580 lei și ajungând până la 1.160 lei, plus suspendarea permisului. De la intrarea în vigoare a acestei sancțiuni, Poliția Română a aplicat nu mai puțin de 400 de sancțiuni. Citește articolul
Creșterea prețurilor din industrie poate duce la costuri mai mari pentru transport, depozitare și achiziția materiilor prime. Departamentul are nevoie de aceste date pentru a optimiza lanțul de aprovizionare.
„Inflația industrială”, exprimată prin indicele anual al preţurilor producţiei industriale (pe piaţa internă şi externă), a crescut de peste două ori, până la 43,8% în februarie 2022, de la 19,51% în septembrie 2021, faţă de aceleaşi luni ale anului anterior – potrivit datelor publicate, luni, de Institutul Naţional de Statistică (INS). Citește articolul
Pentru a înțelege și a gestiona riscurile legate de întreruperile în lanțul de aprovizionare, cum ar fi lipsa de semiconductori, și pentru a optimiza logistica și sursele de aprovizionare în contextul schimbărilor geopolitice și economice.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul