Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Articolul discută despre managementul deșeurilor, inclusiv modul de depozitare, reciclare și valorificare. Departamentul de Logistică trebuie să înțeleagă aceste reguli pentru a gestiona eficient fluxurile de materii prime și deșeuri în cadrul lanțului de aprovizionare.
Unul dintre domeniile extrem de complexe pentru firme vizează normele de mediu. În acest sens, Guvernul a adoptat săptămâna trecută un nou act normativ ce vizează depozitarea deșeurilor, care a apărut miercuri în Monitorul Oficial. Chiar dacă radicale, cele mai ambițioase schimbări vor avea loc abia din 2030. Motivul principal al modificării cadrului normativ este apariția unei noi directive europene în domeniu, care trebuia transpusă încă de acum un an. Citește articolul
Introducerea modelului REKO, care implică livrarea directă și întâlniri prestabilite cu consumatorii, are implicații directe asupra modului de organizare a transportului și distribuției. De asemenea, regulile simplificate pentru lichidări și soldări pot afecta gestionarea stocurilor și mișcarea acestora.
Activitatea comercianților urmează să fie simplificată serios prin mai multe măsuri incluse într-un proiect de OUG inițiat azi de Ministerul Economiei. Aceste măsuri de debirocratizare ar veni după ce Guvernul deja a operat unele simplificări pe finalul anului trecut. Citește articolul
Pentru companiile care operează flote de vehicule sau care depind de transportul rutier (fie de mărfuri, fie de persoane), înțelegerea reglementărilor privind rovinieta este vitală pentru gestionarea costurilor operaționale, planificarea rutelor și asigurarea respectării cerințelor legale pentru vehiculele din flotă.
În urma unor decizii ale Curții Constituționale a României (CCR), dintre care cea mai recentă a fost publicată luni în Monitorul Oficial, s-a stabilit că nu vorbim de o discriminare în tratamentul legal aplicat firmelor doar pentru că anumiți transportatori rutieri sunt scutiți de plata rovinietei. Automat, asta înseamnă că nu vorbim nici de o neconstituționalitate. Citește articolul
Creșterea prețurilor la gaze naturale influențează costurile de transport și logistică, iar posibilele diminuări ale livrărilor de grâu pot afecta disponibilitatea și costurile materiilor prime în lanțul de aprovizionare.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Companiile cu operațiuni de transport sau logistică sunt direct interesate de simplificarea procesului de obținere a licențelor, deoarece eficientizează activitatea.
Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante acte normative și/sau decizii publicate în Monitorul Oficial în perioada 9-15 august 2021. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică. Explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile - ele trimit către articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul
Companiile cu flote de mașini (pentru transport, livrări sau servicii) sunt interesate de eficiența operațională, costurile și infrastructura necesară pentru mașinile electrice, precum și de impactul evenimentelor geopolitice asupra transportului aerian internațional.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament gestionează flota de vehicule a companiei (transport, livrări) și trebuie să se asigure că toate mașinile au ITP valabil, mai ales dacă operează și în străinătate, pentru a evita blocaje operaționale, întârzieri și neconformități legale care ar afecta lanțul de aprovizionare.
La fel cum posesorul unei mașini înmatriculate în străinătate poate să-i facă acesteia, în anumite situații, inspecția tehnică periodică (ITP) în țara noastră, așa și pentru mașinile înmatriculate la noi se poate face ITP-ul în unele state membre ale Uniunii Europene (UE), respectând, bineînțeles, regulile și legislația din respectivele țări. Totuși, pentru că nu avem, la nivel european, o legislație comună privind astfel de operațiuni, cei ce fac în străinătate ITP-ul mașinilor înmatriculate aici vor trebui, dacă se întorc în țară, să facă inspecția și în România, chiar dacă ITP-ul făcut în afara granițelor mai este încă valabil. Citește articolul
Deși se referă la oameni, logisticienii care trebuie să călătorească în scop de serviciu pentru a coordona lanțurile de aprovizionare sau a rezolva probleme urgente vor fi interesați de condițiile de trecere a granițelor.
În contextul epidemiei de coronavirus, începând de mâine, autoritățile vamale ale țărilor membre ale Uniunii Europene (UE) vor accepta, ca documente ce dovedesc îndeplinirea condițiilor de intrare, respectiv cele care dovedesc vaccinarea, trecerea prin boală sau rezultatul negativ la un test RT-PCR, numai certificate verzi digitale privind COVID-19. Acestea pot fi verificate rapid de către autoritățile vamale europene, prin intermediul codului QR conținut. Citește articolul
Acest departament se ocupă direct de organizarea și desfășurarea transporturilor. Schimbările privind obținerea și gestionarea licențelor și certificatelor de transport le afectează direct operațiunile și planificarea.
Prin intermediul unui ordin oficializat miercuri, normele privind organizarea şi efectuarea transporturilor rutiere au fost modificate, astfel încât, printre altele, firmele de transport să poată transmite cererile pentru obținerea de licențe sau certificate și online. Citește articolul
Noile reguli pentru alimente influențează modul de aprovizionare și depozitare, iar inflația poate crește costurile de transport și logistică.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul