Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Este crucial pentru planificarea rutelor și a livrărilor, deoarece suspendarea permiselor șoferilor poate perturba serios operațiunile și programul de transport.
Șoferii care vor dori să redobândească mai repede permisul de conducere, după ce le-a fost suspendat dreptul de a conduce vehicule pe drumurile publice, vor putea susține testul pentru reducerea suspendării în orice județ, nu doar în cel în care a fost emis documentul sau cel în care a fost suspendat, potrivit unui proiect de lege ce a trecut tacit de Senat, adică fără să fie discutat în plen și supus votului, deoarece a fost depășit termenul legal în care se putea face asta. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu aprovizionarea și livrarea produselor. Dacă nu se pot face plăți la timp pentru transportatori, depozite sau alți parteneri din lanțul de aprovizionare din cauza conturilor blocate, întregul flux de mărfuri se oprește, cauzând întârzieri și probleme majore.
Dacă apar modificări în privința datelor noastre la bănci, inițiativa de a le actualiza cu banca ar trebui, ideal, să vină din partea noastră și cât mai curând. Deși băncile fac ele actualizarea periodică a datelor, dacă ignorăm notificările putem să ne trezim rapid cu conturile blocate. Citește articolul
Regulile noi definesc cum sunt considerate expedițiile și transporturile de bunuri în contextul vânzărilor la distanță și clarifică termenul 'loturi', informații utile pentru planificarea livrărilor și pentru a asigura documentația corectă.
În contextul noilor reguli de TVA pentru comerțul electronic, care au intrat recent în vigoare, au fost modificate și normele metodologice pentru aplicarea Codului fiscal, pentru a le adapta prevederilor europene recent transpuse în legislația internă, potrivit unui HG publicat astăzi în Monitorul Oficial, care se aplică deja. Citește articolul
Dacă firma are o flotă de mașini, departamentul ar putea fi interesat de facilitățile oferite de programul Rabla pentru a înlocui vehiculele vechi cu unele noi, mai eficiente și mai ecologice.
Avocatnet.ro vă prezintă, în sinteză, cele mai importante acte normative și/sau decizii publicate în Monitorul Oficial în perioada 6-12 septembrie 2021. Ele aduc noutăți care vizează atât mediul de afaceri sau activitatea profesională, cât și viața personală. Pentru fiecare punctăm pe scurt principalele prevederi și data de la care se aplică. Explicații detaliate găsiți accesând link-urile disponibile - ele trimit către articolele scrise de redacția noastră despre respectivele acte normative. Citește articolul
Prețurile carburanților sunt un factor major de cost în transportul de mărfuri. Creșterea acestora impactează direct costurile logistice, termenele de livrare și planificarea rutelor, fiind esențială pentru optimizarea lanțului de aprovizionare.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Noutățile legate de controalele vamale și verificările specifice pentru anumite produse (cum ar fi tutunul) sau posibilele lipsuri din gestiune sunt direct relevante pentru gestionarea importurilor, exporturilor și stocurilor.
În timpul verii și pe început de toamnă, autoritățile au venit cu câteva modificări importante la legislația controalelor fiscale. În principal, este vorba de chestiuni ce țin de inspecțiile fiscale derulate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), dar și de alte tipuri de controale fiscale. Totodată, reamintim ce intenții de reglementare mai au autoritățile în plan, dar și cele mai recente tendințe în verificările ANAF. Citește articolul
Gestionarea fluxului de materiale și piese de la furnizori până la fabrică este rolul lor. O lipsă majoră de componente le perturbă activitatea și necesită planificare pentru a asigura continuitatea lanțului de aprovizionare.
Criza mondială de microcipuri, generată de închiderea fabricilor din Asia, în pandemie, a pus pe butuci companii auto din întreaga lume. Citește articolul
Departamentul de logistică trebuie să știe ce produse se pot returna și în ce condiții, precum și cine suportă costurile de transport, pentru a organiza eficient preluarea, transportul și depozitarea produselor pe care clienții le trimit înapoi (logistica inversă).
Deși, ca regulă generală, cumpărăturile de pe internet pot fi retrimise vânzătorului în termen de 14 zile de la primire, fără nicio motivare, pentru produsele personalizate, consumatorul nu beneficiază de acest termen de returnare. Această exceptare de la dreptul de retragere (de retur) este prevăzută în mod expres de lege. Citește articolul
Pentru companiile care operează transporturi pe căile navigabile interioare, aceste reguli influențează direct planificarea operațiunilor, gestionarea echipajelor și eficiența lanțului de aprovizionare.
La Senat a fost înregistrată de curând o propunere care urmează să transpună în legislația de la noi o directivă europeană mai veche. Obiectul: reguli speciale privind timpul de lucru pentru personalul navigant, în cazul căruia, de multe ori, din cauza perioadelor lungi petrecute la bordul navei, timpul de lucru și cel de repaus se suprapun adesea în dezavantajul lucrătorului. Citește articolul
Pentru departamentele care se bazează pe transportul rutier (intern sau extern), este esențial ca vehiculele să poată circula fără probleme. Necunoașterea sau neplata rovinietei și a taxei de pod poate duce la întârzieri majore ale livrărilor și costuri neprevăzute.
Atunci când folosesc rețeaua de drumuri din afara localităților, fie că vorbim despre drumuri naționale, europene sau autostrăzi, șoferii trebuie să plătească o taxă de utilizare a acestora, numită rovinietă. Apoi, mai există și o taxă ce trebuie plătită pentru utilizarea podurilor, tunelurilor sau trecătorilor montane, numită, în mod frecvent, taxă de pod. Rovinieta, spre deosebire de taxa de pod, nu poate fi plătită și după efectuarea unei călătorii, ci trebuie plătită de șoferi, pentru a nu risca amenzi, înainte de a se așterne la drum. Citește articolul