Filtrează articole după
Explicăm Legislația

Departament: Managementul Calității (QA/QC)

ACCES GRATUIT

ANSVSA propune noi reguli privind câinii fără stăpân și comerțul cu animale

Noile reguli stabilesc standarde minime pentru condițiile de viață ale animalelor (de exemplu, suprafața minimă), iar acest departament se asigură că aceste standarde de calitate sunt îndeplinite.

Cristian Stanescu în Redactor, avocatnet.ro
28 August 2024 | 1 | 2216 | Timp de citire: 2 min.

Un proiect de hotărâre ce are ca scop modificarea și completarea normelor metodologice pentru gestionarea câinilor fără stăpân a fost pus în dezbatere publică pe pagina de internet a Autorității Naţionale Sanitar Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor (ANSVSA). Principalele modificări se referă la implicarea consiliilor județene în gestionarea acestei probleme, clarificarea responsabilităților consiliilor locale și ale proprietarilor de câini. Proiectul detaliază, de asemenea, programul de acces al publicului în adăposturi, procedura de emitere a deciziilor de eutanasiere, subvenționarea sterilizării și condițiile de comercializare a câinilor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Sectorul învățământului, domeniu cu risc ridicat în ceea ce privește abordarea AI. Cadrele didactice au nevoie de formare, înainte de toate

Departamentul este preocupat de asigurarea calității informațiilor și a proceselor generate de inteligența artificială, pentru a se asigura că acestea sunt precise și fiabile.

avocatnet.ro în 28 August 2024 | 939 | Timp de citire: 4 min.

Sectorul învățământului este considerat un domeniu cu risc ridicat în contextul utilizării inteligenței artificiale (AI) din mai multe motive, conform reglementărilor europene recente. Aceste motive sunt legate de potențialele impacturi asupra siguranței, sănătății și drepturilor fundamentale ale indivizilor implicați, în special elevii și profesorii. Un raport recent subliniază disparitățile în integrarea tehnologiilor digitale între regiunile Europei, precum și impactul pandemiei asupra volumului de muncă al profesorilor, care s-au confruntat cu o adaptare rapidă la noile instrumente tehnologice în condiții de stres și incertitudine. Statele trebuie să acorde însă o deosebită atenție și să prioritizeze formarea continuă a cadrelor didactice pentru a utiliza eficient AI și a reduce riscurile asociate. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Măsurile de diminuare a risipei impuse sectorului de industrie hotelieră şi al serviciilor de alimentaţie publică

Acest departament are un interes direct în menținerea calității alimentelor și în gestionarea stocurilor pentru a minimiza risipa, asigurând conformitatea cu standardele de siguranță alimentară.

Simona Voiculescu în Director Editorial, avocatnet.ro
22 August 2024 | 753 | Timp de citire: 4 min.

Legea impune operatorilor economici din sectorul agroalimentar, inclusiv cei din industria hotelieră și alimentația publică, să implementeze măsuri de prevenire a risipei alimentare, obligându-i să adopte cel puțin două din zece măsuri stabilite. Normele de aplicare recente detaliază măsurile specifice pentru fiecare etapă a lanțului alimentar și impun, între altele, adoptarea unui plan anual de măsuri sau comunicări anuale către angajați despre obiectivele de reducere a risipei. În plus, clienții trebuie să fie informați despre posibilitatea de a lua acasă alimentele neconsumate, fără costuri suplimentare, drept ce trebuie menționat în meniuri. Vorbim, totodată, de colectarea separată a deșeurilor alimentare, pe categorii, dar și de redirecționarea de către unitățile de alimentație publică a alimentelor către operatorii receptori sau consumatorii finali. Citește articolul

ACCES PREMIUM

SAF-T: Ce trebuie să știe firmele după ce ANAF a început testarea și analiza datelor din declarația 406

Articolul subliniază importanța ca datele raportate să fie de înaltă calitate și fără erori, un scop cheie al acestui departament.

PwC România în 22 August 2024 | 2260 | Timp de citire: 3 min.

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a început oficial testarea și analiza datelor din fișierul standard de control fiscal (SAF-T), oferind contribuabililor un prim feedback asupra calității datelor raportate. Astfel, s-a trecut la o nouă etapă în implementarea SAF-T, care înseamnă verificarea corectitudinii datelor raportate, nu doar îndeplinirea obligației de raportare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Interviu (II) Cum influențează certificarea ISO relațiile cu clienții și partenerii de afaceri și ce trebuie să știe companiile înainte de implementare

Garantează că produsele sau serviciile firmei sunt de cea mai bună calitate și că procesele interne sunt îmbunătățite constant, fiind esențial pentru standarde precum ISO 9001.

avocatnet.ro în 11 August 2024 | 2 | 2005 | Timp de citire: 10 min.

Implementarea standardelor ISO, deși asociată cu costuri inițiale semnificative, aduce beneficii pe termen lung, cum ar fi îmbunătățirea eficienței operaționale, creșterea satisfacției clienților și accesul la noi piețe - totodată, vorbim de o dimensiune mai mică a riscului sancțiunilor pentru neconformare la nivel legislativ. Companiile care se gândesc la certificarea ISO trebuie să anticipeze cheltuieli pentru consultanță, formarea angajaților, dezvoltarea documentației și realizarea auditurilor, dar aceste investiții pot fi justificate prin avantajele tangibile pe care le oferă certificarea, cum ar fi reducerea riscurilor legale, creșterea competitivității ori expunerea favorabilă la nivel internațional. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Interviu (I) Implementarea standardelor ISO: ce presupune, ce resurse sunt necesare și cum poate ajuta companiile de toate dimensiunile

Se concentrează pe asigurarea unei calități constante a produselor și serviciilor, optimizarea proceselor și creșterea satisfacției clienților.

avocatnet.ro în 10 August 2024 | 2432 | Timp de citire: 9 min.

Standardele ISO reprezintă norme internaționale care definesc bunele practici în managementul calității, protecția mediului și siguranța ocupațională, fiind esențiale pentru companii în vederea îmbunătățirii eficienței operaționale, creșterii satisfacției clienților și accesului pe piețele internaționale. Cele mai comune standarde ISO, precum ISO 9001, ISO 14001 și ISO 45001, contribuie la asigurarea calității produselor și serviciilor, gestionarea impactului asupra mediului și crearea unui mediu de lucru sigur. Implementarea acestor standarde aduce beneficii semnificative, inclusiv optimizarea proceselor interne, conformitatea legală și îmbunătățirea imaginii companiei, iar impactul acestora poate fi măsurat prin indicatori de performanță, audite și feedback de la clienți și angajați. Discutăm astăzi despre aceste standarde cu Rareș Nicorici - Golden Audit Consulting. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reforma serviciilor de asistență socială: Obligații noi în privința personalului angajat

Articolul se referă direct la Legea calității serviciilor sociale și impune standarde minime de calitate pentru licențiere, necesitatea unui manual de proceduri interne și monitorizarea constantă pentru a asigura standardele de calitate.

Simona Voiculescu în Director Editorial, avocatnet.ro
7 August 2024 | 9820 | Timp de citire: 4 min.

Modificările aduse legislației privind serviciile de asistență socială prevăd condiții mai stricte pentru acreditarea furnizorilor și licențierea serviciilor. Printre numeroase aspectele vizate, noile reglementări impun cerințe suplimentare și în ceea ce privește personalul angajat de furnizorii de astfel de servicii - competența personalului de specialitate este unul dintre standardele minime de licențiere a serviciilor, iar furnizorii trebuie să-și trimită oamenii la cursuri de instruire și specializare pentru a asigura calitatea serviciilor. Vorbim, totodată, de o birocrație sporită, de completarea în registrul electronic unic a unor date privind angajații și de furnizarea de date statistice referitoare și la angajați. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Normele privind acreditarea furnizorilor și licențierea serviciilor sociale, oficializate. Vizitele în teren, obligatorii, iar până la 31 decembrie trebuie obținute autorizațiile de securitate la incendiu

Legea pune un accent puternic pe evaluarea riguroasă și asigurarea standardelor de calitate pentru serviciile sociale, lucru central pentru rolul acestui departament.

Simona Voiculescu în Director Editorial, avocatnet.ro
2 August 2024 | 3217 | Timp de citire: 3 min.

Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 197/2012 au fost modificate printr-o hotărâre de Guvern prin care Ministerul Muncii aliniază aceste norme cu reglementările aduse luna trecută prin legea de reformă în asistența socială din România. Hotărârea a fost adoptată joi de Guvern, apărând în aceeași zi în Monitorul Oficial și prevede inclusiv înființarea unui sistem informatic pentru a facilita depunerea documentelor pentru re/licențiere, precum și un termen-limită (finele anului în curs) pentru cei care nu au autorizațiile de securitate la incendiu. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Inovația în economia românească, un tablou de 8,8%. Industria auto, abia pe locul 9, iar comerțul bate IT-ul

Departamentul se asigură că produsele și procesele noi sau îmbunătățite, rezultate din inovație, respectă standardele de calitate și funcționează corect, fiind direct implicat în implementarea acestora.

CursDeGuvernare.ro în 30 Iulie 2024 | 786 | Timp de citire: 1 min.

Ponderea întreprinderilor inovatoare în totalul societăților a scăzut cu 1,9 puncte procentuale în perioada 2020-2022, faţă de anii 2018-2020, conform unei analize INS. Astfel, din totalul de 26.986 întreprinderi cuprinse în ancheta de profil a INS, un număr de 2.380 întreprinderi au desfășurat activități inovatoare, din care 2.297 sunt inovatori de succes, implementând cel puțin o inovație de produs și/sau proces de afaceri. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce trebuie să știe persoanele cu dizabilități atunci când călătoresc în UE

Pentru a asigura că serviciile de transport oferite persoanelor cu dizabilități respectă standardele de calitate și includ asistența și facilitățile necesare.

Cristian Stanescu în Redactor, avocatnet.ro
28 Iulie 2024 | 9857 | Timp de citire: 3 min.

Persoanele cu mobilitate redusă au drepturi specifice în ceea ce privește transportul și asistența, în întreaga Uniune Europeană. În cele ce urmează, un scurt ghid cu informații despre cardurile de parcare speciale, serviciile disponibile în călătorii și cum să vă pregătiți pentru o vacanță în străinătate. Citește articolul