avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 668 soluții astăzi
Acasă Departament: Managementul Calității (QA/QC)

Departament: Managementul Calității (QA/QC)

ACCES PREMIUM
Realități de pe piața muncii

Organizarea defectuoasă a muncii sau despre cum în unele unități, în weekend, timpul se dilată

Acest departament se asigură că serviciile oferite sunt de calitate superioară, fiind interesat de modul în care organizarea deficitară a muncii angajaților poate afecta negativ calitatea serviciilor pentru pacienți/clienți.

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
14 Mai 2024 | 2205 | Timp de citire: 3 min.

În cazul unor activități specifice, cum ar fi cele care asigură asistența medicală în regim de permanență, repartizarea programului de muncă trebuie să țină cont și de gradul de încărcare în anumite perioade și să asigure o funcționare eficientă a activității. Pornind de la un caz sesizat recent pe forumul avocatnet.ro, ne amintim ce înseamnă timpul de muncă și care sunt aspectele esențiale pe care niciun angajator nu le poate ignora. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Și persoanele cu dizabilități vor avea prioritate în magazine ori instituții publice. Măsura a primit votul senatorilor

Ajută la asigurarea că serviciile oferite sunt de bună calitate pentru toți clienții, inclusiv prin respectarea drepturilor de prioritate ale persoanelor cu dizabilități.

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
2 Mai 2024 | 1 | 4410 | Timp de citire: 2 min.

Alături de femeile însărcinate sau persoanele însoțite de copii, și persoanele cu dizabilități ori însoțitorii acestora vor avea prioritate la ghișeele sau casele de marcat ale instituțiilor publice sau magazinelor, conform unui proiect legislativ adoptat recent la Senat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Comerț cu produse nealimentare: La ce nereguli ar trebui să fie atente firmele în caz de control al ANPC

Acest departament se asigură că produsele respectă standardele de calitate și specificațiile. Informațiile despre etichetare, compoziție și conformitate cu descrierile publicate sunt esențiale pentru a garanta calitatea produselor și a evita sancțiunile.

Cristian Stanescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
2 Mai 2024 | 1 | 1177 | Timp de citire: 5 min.

Controalele desfășurate de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) se desfășoară în baza unor fișe pe care instituția a decis să le facă publice, dând astfel comercianților șansa de a se conforma prevederilor legale care se aplică domeniului lor de activitate. Inițiativa se poate dovedi de un real folos, în condițiile în care amenzile pe care le poate aplica ANPC sunt substanțiale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Comerț cu produse alimentare: La ce nereguli ar trebui să fie atente firmele în caz de control al ANPC

Acest departament se asigură că produsele respectă standardele de calitate, au etichetare corectă, sunt depozitate corespunzător și că toate procedurile de monitorizare sunt respectate, așa cum cere ANPC.

Cristian Stanescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
30 Aprilie 2024 | 1011 | Timp de citire: 2 min.

Recent, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a publicat pe pagina sa web criteriile conform cărora desfășoară controalele în sectorul alimentar, cu scopul de a ajuta operatorii din acest domeniu să se conformeze cerințelor legislative din sfera de competență a instituției. În fișele de control, pe lângă criteriile menționate, sunt incluse și informații despre sancțiunile pe care inspectorii le pot impune. Citește articolul

ACCES PREMIUM

HoReCa: La ce nereguli ar trebui să fie atente firmele în caz de control al ANPC

Articolul detaliază cerințele de igienă, siguranță alimentară, respectarea fluxului tehnologic, controlul temperaturii și calitatea echipamentelor. Acest departament este responsabil să se asigure că produsele și serviciile oferite sunt sigure, curate și la standardele de calitate cerute, mai ales în domeniul HoReCa.

Cristian Stanescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
26 Aprilie 2024 | 2127 | Timp de citire: 2 min.

Criteriile în baza cărora se derulează controalele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) în domeniul HoReCa au fost publicate recent pe pagina de internet a instituției, tocmai pentru a facilita conformarea operatorilor din domeniu la rigorile legislative aflate în zona de competență a Autotității. Fișele de control conțin, pe lângă amintitele criterii de control, și sancțiunile pe care le pot aplica inspectorii. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Este oficial: Clienții restaurantelor și cantinelor pot primi gratuit apă de la robinet, dacă este potabilă

Acest departament este responsabil să se asigure că serviciile și produsele oferite (în acest caz, apa potabilă) respectă standardele de calitate și siguranță impuse de legislație.

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
21 Aprilie 2024 | 1 | 10200 | Timp de citire: 2 min.

Clienții restaurantelor și cantinelor pot cere gratuit apă de la robinet, dacă aceasta este potabilă, conform unei legi publicate recent în Monitorul Oficial. Actul normativ stabilește diverse măsuri, inclusiv creșterea gradului de conștientizare în rândul publicului, organizarea de campanii de informare referitoare la calitatea apei și instalarea de dozatoare în clădirile publice. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Reforma în asistența socială, oficializată

UPDATE Reguli mai stricte pentru furnizorii de servicii sociale: Evaluarea și monitorizarea lor nu se mai fac „din pix”, iar SRL-urile nu mai pot oferi astfel de servicii

Noile proceduri de acreditare și licențiere, care includ evaluări pe teren și respectarea strictă a normelor de calitate, sunt direct legate de asigurarea și verificarea standardelor serviciilor sociale.

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
19 Aprilie 2024 | 4 | 9199 | Timp de citire: 3 min.

Modificările legislative privind asistența socială din România, oficializate joi, introduc dreptul ONG-urilor de a monitoriza centrele sociale și restricționează reacreditarea centrelor existente. Acreditarea furnizorilor de servicii sociale devine mai riguroasă, cu două noi etape, care presupun evaluare pe teren. Licențierea serviciilor sociale devine mai complexă, cu posibilitatea licențelor temporare și extinderea acestora în funcție de îndeplinirea criteriilor. Monitorizarea la fața locului se va face fără preaviz, iar inspectorii pot sesiza pe loc organele de cercetare penală. Societățile cu scop comercial nu vor mai putea oferi astfel de servicii. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Reforma sistemului de asistență socială, oficializată. Care sunt principalele prevederi ale noii legi

Articolul se concentrează mult pe asigurarea calității serviciilor sociale, pe respectarea standardelor minime și pe monitorizarea continuă. Acest departament este direct interesat de modul în care se stabilesc și se verifică aceste standarde pentru a asigura servicii de calitate.

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
18 Aprilie 2024 | 11396 | Timp de citire: 6 min.

Sistemul de asistență socială se reformează din temelii, în urma scandalului privind „azilele groazei”, legea apărută în acest sens fiind oficializată azi. Printre altele, niciun serviciu social nu va mai putea funcționa, nici măcar provizoriu, fără o verificare în teren făcută de inspectorii sociali și se introduc sancțiuni penale pentru încălcarea noii legislații. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Servicii de telefonie, internet sau televiziune: Doar acceptarea telefonică a unei oferte nu presupune încheierea unui contract la distanță

Ajută la verificarea și îmbunătățirea modului în care se realizează procesul de încheiere a contractelor la distanță, pentru a asigura o calitate bună a serviciilor, o experiență corectă pentru client și conformitatea cu cerințele obligatorii.

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
13 Aprilie 2024 | 5389 | Timp de citire: 3 min.

Un contract la distanță se poate încheia fără prezența fizică a celor două părți, prin utilizarea unuia sau mai multor mijloace de comunicație la distanță. Astfel, se pot utiliza pentru încheierea unui contract la distanță telefonul, e-mailul, diverse aplicații online și altele. Totuși, doar acceptarea telefonică a unei oferte nu înseamnă și încheierea unui contract la distanță, pentru asta fiind nevoie și de un consimțământ scris al utilizatorului acestor servicii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Norme noi de igienă pentru saloanele de înfrumusețare și cele de tatuaj, aplicabile din 10 mai

Articolul descrie procedurile detaliate de curățare, dezinfecție și sterilizare. Acest departament este responsabil să se asigure că serviciile oferite respectă cele mai înalte standarde de siguranță și igienă, ceea ce este parte din calitatea serviciilor.

Simona Voiculescu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
11 Aprilie 2024 | 1 | 8994 | Timp de citire: 2 min.

Ministerul Sănătății (MS) a oficializat miercuri un nou set de norme de igienă pentru saloanele de înfrumusețare și îngrijire și pentru saloanele de tatuaj, piercing și implantare dermală. Noul ordin, odată intrat în vigoare în luna mai 2024, va acoperi mai multe dintre procedurile ce nu sunt menționate de actuala reglementare și va stabili cerințe suplimentare privind spațiile și dotările necesare în astfel de unități. Noile prevederi trebuie respectate de toți operatorii economici care furnizează astfel de servicii în prezent. Citește articolul